Toon posts:

Een televisie voor gaming/Netflix tot 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat is je budget?
€500-600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Entertainment op zolder. De zolder wordt een plek waar onze zoon (en wij ook :+ ) kan relaxen/spelen. Daarbij zoek ik een televisie die ik mooi op de muur kan hangen. Mijn eerste idee was een beamer vanwege de flexibiliteit van plaatsing. Echter is het aansluiten van andere apparaten een uitdaging, die moet je ook ergens kwijt. En de muur laat nu door de inrichting ongeveer ruimte wat overeenkomt met een 65" televisie. Dan kan ik net zo goed een televisie halen voor een lagere prijs.
Op de televisie wordt dus gegamed met diverse oude en nieuwe consoles. HDR & Ambilight zijn mooi meegenomen. 100hz nog meer, maar deze kom ik al minder tegen met het budget. Het is het de bedoeling om films/series/youtube te kijken en Netflix (via Chromecast) en wellicht ook iets van muziek. Ik wil qua verbindingen de meest praktische televisie (ARC, Bluetooth, opt-out), dat is belangrijker dan HDR(dit heeft sowieso weinig meerwaarde met dit budget) & Ambilight. Ik heb een berg aan kabels en zal nog een uitdaging hebben om zoveel Composiet kabels van de oude consoles > HDMI te krijgen, maar goed, daar zijn adapters voor. Ik heb al SCART & HDMI hubs.

55" & 4k is de standaard, daar wil ik ook heen: een mooie grote televisie waar op diverse afstanden naar gekeken kan worden. De kijkafstand kan oplopen tot 3,5 meter.

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...;1396030;1159827;1163797/

- pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver - Eigenlijk ben ik geen voorstander van Philips gezien ik vaak problemen heb gehad, maar goed N=1
- pricewatch: Samsung UE55NU7020 Zwart - Dit lijkt i.c.m. local dimming een goede keuze
- pricewatch: Samsung UE55NU7100 Zwart
- pricewatch: LG 49SM8200PLA Zilver, Zwart - Qua betrouwbaarheid neig ik naar deze televisie, ik heb 2 LG televisies (resp 10,5 & 7 jaar oud)  en hebben mij nooit teleurgesteld.
- https://www.bol.com/nl/p/...5-4k-tv/9200000093316512/

Die beeld-interpolatie index is ook appels met peren vergelijken, elke fabrikant heeft z'n eigen waardes, dus het is moeilijk voor mij om te bepalen wat goed is.

Hoewel de Philips 7304 de kleinste is, lijkt deze samen met de LG de beste keuze? De 7303 heeft daarentegen wel een groter beeld. Ik kom veelal oudere tests tegen waarvan de televisies dus weer uitverkocht zijn. Het is dus echt door de bomen het bos niet zien voor mij.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Alle reacties

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee