Toon posts:

AMD Ryzen 7 3700x icm Gigabyte B450 Aorus Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janwijdbeens
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo,

Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb het volgende aangeschaft:
Gigabyte B450 Aorus Pro, ATX, AM4, 4xDDR4
AMD Ryzen 7 3700X, 3,6GHz / 4,4GHz, 36MB
Corsair Vengeance LPX 64GB(4x16GB) 2666Mhz CL16.

Ik ondervind problemen met het werkend te krijgen.
Ik heb inmiddels gezien dat het niet kan werken zonder externe videokaart. Dus daar heb ik voor gezorgd.
De reden dat het niet wekrend is zou ook nog de BIOS kunnenzijn van het moederbord.

Vraag: Kan de configuratie zo werken of moet er toch een update plaatsvinden van de BIOS.
Als er een update van de BIOS gedaan moet worden, hoe doe je dat dan zonder werkende processor.

Welk moederbord wordt er aangeraden als alternatief (eemn beetje in dezelfde prijsklasse)

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Alle reacties

• janwijdbeens
Ja, dat heb ik gechecked, maar lees ook over BIOS updates

• janwijdbeens
MichaelvD schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:48:
Moederbord heeft een bios update nodig om de CPU te ondersteunen.
Om de bios op dit moederbord uit te voeren heb je een oudere processor nodig. Op dit moederbord kan het niet zonder.

een alternatief moederbord die wel Out of the box werkt met deze cpu is pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Dank je wel, ik vermoedde het al. Kun je ook iets zeggen over dit moederbord https://www.gigabyte.com/...US-ULTRA-GAMING-rev-10#kf

of deze ook een update nodig zal hebben bedoel ik dan en is er dan nog steeds een externe videokaart nodig?

• janwijdbeens
MichaelvD schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:23:
[...]

Zelfde verhaal als met dat andere bord. De CPU die jij hebt heeft altijd een externe GPU nodig.
Ok duidelijk, iemand iets kan zeggen of de Gigabyte Ultra Gaming ook een update nodig heeft?

• janwijdbeens
Dank je wel, door schade en schande wordt men wijze. Ik heb me laten leiden door deze tekst op de site van Gigabyte, dit geld voor beide van gigabyte

GET READY FOR AMD RYZEN™ 3000-SERIES
GIGABYTE AM4 motherboards are ready to support the latest AMD Ryzen™ 3000 Processors and are backwards compatible with AMD Ryzen™ 2000 and 1000 Processors. With a rich list of features on GIGABYTE AM4 motherboards such as Ultra Durable™ Armor for PCIe/ memory slots, USB Type-C™ interfaces on select boards, refined audio quality, high speed Ethernet, and the latest standard WIFI design, GIGABYTE AM4 motherboards are perfect for users looking to build the best AMD platform systems.

• janwijdbeens
Ja, dat ga ik ook oden. Ik ga mij vanmiddag even verdiepen in de diverse X570 en MSI Max borden

Allemaal bedankt voor de respons

• janwijdbeens
Mijn keuze is gevallen op:

Gigabyte X570 GAMING X moederbord
MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC Videokaart

Iemand opmerkingen over de keuze?

• janwijdbeens
GarBaGe schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:32:
Je keuze voor geheugen, 2666 MHz, is wel aan de magere kant.
Een Ryzen 3xxx loopt even makkelijk op 3200, 3400 of zelfs 3600.
En het prijsverschil tussen 2666 en 3200 is meestal bijna niets, terwijl het wel degelijk merkbaar is.
Ok, wie weet ruil ik die ook om, maar wat is je reactie nu op het moederbord en videokaart?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee