Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• LordDuck
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben opzoek naar een nieuwe/ betere processor. Ik heb momenteel een i5 6500 maar die is ook weer wat jaren oud en kwam erachter dat die de rest van mijn systeem met name mijn GPU bottleneckt. Vandaar dat ik die wil upgraden.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil +/- 550 euro uitgeven..

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voor de processor zat ik te denken aan de nieuwe generatie van Ryzen omdat ik hier veel goeds over hoor. ik twijfel tussen de Ryzen 5 3600 en de Ryzen 7 3700X. Ik sta wel open voor een processor van Intel maar daar ligt de prijs aanzienlijk hoger.
Ik heb gemixte verhalen gehoord over MSI online maar ik zou overtuigd kunnen worden om het eens te proberen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn huidige systeem:
Processor: i5 6500
Videokaart: Asus rog strix 1070
Moederbord: Asus B150 Pro gaming aura
Ram: Kingston Hyperxfury 4GB x2, Kingston Hyperxsfury 8GB x2 = 24GB Ram 2133Mhz DDR4
Voeding: Corsair RM 650x
Opslag: Crucial BX200 240 GB, HDD 500GB
Case: Corsair Carbide 100R

Het Systeem waar ik naartoe wil eventueel (ik neem zoveel mogelijk mee):

Processor: Ryzen 5 3600 of Ryzen 7 3700 €195/€335
Processor koeling: be quiet! Pure Rock €31,50
Videokaart: Asus Rog strix 1070
Moederbord: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming €135
Ram: Kingston Hyperxfury 4GB x2, Kingston Hyperxsfury 8GB x2 = 24GB Ram 2133Mhz DDR4
Voeding: Corsair RM 650x
Opslag: Crucial BX200 240 GB, HDD 500GB Kingston A400 2,5" 480GB €54
Case: Corsair Carbide 100R

Met deze aanpassingen zou ik € 415,50/ 555,5 kwijt zijn.
Mijn vraag is als volgt: Welke processor en moederbord zouden jullie aanraden en welk merk. En wat vinden jullie van mijn huidige plan om de upgrade aan te schaffen.

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True