• space9
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-08-2019
Goedemiddag,

Onlangs heb ik van de studiekeuze van mijn neefje gehoord, namelijk dat hij computer science wilt gaan studeren. Hij was altijd al bezig met computers enzo, dus het kwam niet echt onverwachts aan. Echter, bij wat meer navraag over waarom hij echt zo graag deze studie wilt gaan doen, begint hij vol enthousiast over het volgende te praten. Hij verteld me namelijk dat hij graag dingen bouwt (websites, apps, ben niet heel bekend met de rest van wat hij zei) en zei dat hij graag met deze studie zijn kennis wilt verdiepen om uiteindelijk iets geweldigs te kunnen bouwen. Hoe het een beetje op mij overkwam was dat hij graag deze studie wilt gaan doen om uiteindelijk een tech bedrijf te kunnen beginnen en dat hij daarop flink wedt. Als ik er zo over nadenke herinner ik me namelijk wel van vroeger toen hij 15/16/17 was dat hij allerlei gekke dingen deed om online geld te verdienen. Een keertje had hij het me wel uitgelegd, namelijk iets van dat hij op maat gemaakte scripts schreef voor klanten, stond er verder niet stil bij. Mijn vraag aan jullie, IT'ers, is of dit nou eigenlijk een realistische en goede reden is om informatica te gaan studeren. Ik wil namelijk niet dat hij iets doet waar hij later spijt van gaat krijgen en de deadline komt er zo ook aan, dus ik kan miss nog op hem inspelen.

Groeten,

Edit: gaat trouwens om computer science op de universiteit

• space9
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-08-2019
Jantje2000 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:42:
Ja hoor, als hij graag een techbedrijf wil starten, om met een product te gaan verdienen lijkt een informatica opleiding mij een best goed idee. Waarom heb jij je twijfels erbij dat dit een goed idee is?
Het klinkt meer alsof hij informatica wilt gaan doen om verder te kunnen komen met het ontwikkelen van producten (zijn apps en websites, weet niet precies wat hij doet), dus meer dat hij deze studie doet om een 'echt' tech bedrijf te gaan beginnen. Ik kan het niet precies omschrijven, maar ik heb er gewoon een vaag gevoel bij. Hij vind het vakgebied namelijk volgens mij wel oprecht interessant, anders zou die niet al jaren met die dingen bezig zijn, maar het lijkt er ook een beetje op alsof het starten van een gigantische (tech) onderneming zijn drijfveer is om deze studie te gaan doen. Dat is waar ik een vaag gevoel bij heb, want hij kan er anders goed bedrogen uitkomen. Ik heb dan liever dat hij gewoon iets gaat doen waarmee hij ook gelukkig wordt als hij in loondienst gaat werken.

[Voor 5% gewijzigd door space9 op 30-08-2019 14:03]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee