Toon posts:

[Wifi Booster Ziggo] Instellen SSID Namen

Pagina: 1
Acties:

• Yushi
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:29:
[...]
Een ding is overduidelijk - in de 2.4GHz heb je die AP helemaal niet nodig. Deze laptop zit op beide locaties zo te zien op de AP (zelfde BSSID) met perfect (100%: >=-50dBm RSSI) of bijna perfect (94%: -53dBm RSSI) signaalsterkte en in beide gevallen ook nog eens hoogst haalbare modulatie (54Mbps). Dat betekent dat je de hoogst haalbare snelheden zou moeten halen, ongeveer 24Mbps in dit geval.
Dit is puur omdat we een kamer hebben met 2 Pc's die bekabeld internet nodig hebben en ik geen 2-3 kabels door de muren wou halen. Misschien eventueel modem wifi uitschakelen? of alleen 2.4Ghz

Foto van hoe het er nu uitziet:
Het verhaal dat je broertje (steeds?) op de verkeerde lijkt te zitten tot hij reboot vind ik een rare. Is dat ook een laptop of een desktop? Normaliter verwacht je dat een apparaat bij opstarten in eerste instantie verbindt met zelfde netwerk waar hij vorige keer mee verbonden was, dus als je het op een bepaalde locatie goed hebt zou het normaliter ook goed blijven totdat je de PC gaat verplaatsen. Welk OS draait op dat ding?
Is een Pc die draait op windows 7,
Hij had zojuist weer hetzelfde probleem. Was ingame en zei dat die van 20 naar 10.000 ping ging,
ik heb toen ziggo speedtest geprobeerd en kon niet eens verbinding maken.
https://i.imgur.com/PeY3zpJ.png

Toen ik netsh wlan show interface had opgeslagen in tekstdocument en dit wou delen via het netwerk naar mijn pc liep het ook helemaal vast.

C:\Windows\system32>netsh wlan show interface

Er is 1 interface in het systeem:

Naam : Draadloze netwerkverbinding 2
Beschrijving : TP-LINK 450Mbps Wireless N Adapter
GUID : a246ef81-e2f8-41b8-8787-3ad26520c2c1
Fysiek adres : 84:16:f9:08:22:be
Status : verbonden
SSID : Test Wifi
BSSID : ac:22:05:60:30:71
Netwerktype : Infrastructuur
Radiotype : 802.11n
Verificatie : WPA2-Personal
Coderingsmethode : CCMP
Verbindingsmodus : Automatisch verbinden
Kanaal : 100
Ontvangstsnelheid (Mbps) : 450
Verzendsnelheid (Mbps) : 450
Signaal : 90%
Profiel : Test Wifi

Status van gehost netwerk : Niet beschikbaar

Zusje heeft een iphone en was ook verbonden via 5Ghz en zei kon wel de speedtest doen en werkt wel gewoon, begin te denken dat er iets niet klopt in broertjes pc.

Toen ik alleen het modem rebooten deed internet het wel weer op zijn pc, deed toen een speedtest en toen zat die eerst rond de 80 download mbps, dus toen heb ik ff de verbinding verbroken en weer opnieuw verbinding gemaakt en toen had die weer 180 mbps, heb er spijt van dat ik toen niet netsh wlan show interface heb gedaan voor en na de verbinding te verbreken om te kijken of het van AP naar modem of andersom geswitched is..
Ziet er goed uit. Hoe staan de security settings op beide?
https://imgur.com/a/GYstkbP

[Voor 6% gewijzigd door Yushi op 30-08-2019 13:23]

• Yushi
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:08:
[...]

Bij Windows hangen dit soort zaken af van de drivers en ik ken de specifieke niet van deze kaart - maar in geval van gedonder is andere drivers proberen een goed idee.

[...]

Geen idee, je bent steeds lukraak dingen aan het aan/uitschakelen zonder vooraf duidelijk proberen te krijgen wat nu echt het probleem is. Je hebt hier drie foutmeldingen gepost, waarbij een van de drie aangeeft out of memory te zijn bij ICS. Out of memory klinkt toch echt als probleem op de PC.

Maar volgende keer ipv modem te rebooten of aan de WiFi ervan te rommelen gewoon basic troubleshooten op die PC:
- ping localhost (127.0.0.1 en ::1)
- ping IP van de PC zelf (v4 en v6)
- ping default gateway IP (192.168.178.1 en wat dan ook het in v6 is)
- ping remote IP (8.8.8.8 en 2600:: bijvoorbeeld)
- ping URL (google.com)

Als je localhost en/of eigen IP niet kunt pingen zit probleem 100% in de PC zelf, waarschijnlijk ergens in Windows.
Kun je wel die twee doen, maar niet naar gateway pingen, dan is het verbinding richting modemrouter. Controlleer voordat je iets anders doet dan of je wel een verbinding hebt via andere device. Zo ja zit het probleem in de netwerkadapter of driver van de PC, zo nee is het daadwerkelijk iets met internetverbinding en/of modem die het levert.
Kun je gateway en verder wel pingen, dan heb je gewoon verbinding en als toepassingen op die PC problemen hebben is het een configuratieprobleem van die software of van Windows zelf.
[...]
Ok, zal dit volgende keer doen als het probleem zich weer voordoet (tot nu toe werkt het nog goed)
dion_b schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:08:
Voor buiten? Dat is een indoor device die niet geschikt is voor gebruik buitenhuis...

Los daarvan heb je al gekeken hoe dekking (binnen en buiten) is als je enkel die ene AP die je al centraal in de woning geinstalleerd hebt gebruikt?
Snap ik, wou het device bij de achterdeur ophangen, niet buiten :)

Speedtest buiten in tuin:
Speedtest:
19 ping, 3.0 download, 4.3 upload, -89 dPm

Van AP tot tuin in 25 meter,
Van AP tot achterdeur in 11 meter.

Goed om zo'n ding bij de achterdeur te hangen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee