Dit is puur omdat we een kamer hebben met 2 Pc's die bekabeld internet nodig hebben en ik geen 2-3 kabels door de muren wou halen. Misschien eventueel modem wifi uitschakelen? of alleen 2.4Ghzdion_b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:29:
[...]
Een ding is overduidelijk - in de 2.4GHz heb je die AP helemaal niet nodig. Deze laptop zit op beide locaties zo te zien op de AP (zelfde BSSID) met perfect (100%: >=-50dBm RSSI) of bijna perfect (94%: -53dBm RSSI) signaalsterkte en in beide gevallen ook nog eens hoogst haalbare modulatie (54Mbps). Dat betekent dat je de hoogst haalbare snelheden zou moeten halen, ongeveer 24Mbps in dit geval.
Foto van hoe het er nu uitziet:
Is een Pc die draait op windows 7,dion_b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:29:
Het verhaal dat je broertje (steeds?) op de verkeerde lijkt te zitten tot hij reboot vind ik een rare. Is dat ook een laptop of een desktop? Normaliter verwacht je dat een apparaat bij opstarten in eerste instantie verbindt met zelfde netwerk waar hij vorige keer mee verbonden was, dus als je het op een bepaalde locatie goed hebt zou het normaliter ook goed blijven totdat je de PC gaat verplaatsen. Welk OS draait op dat ding?
Hij had zojuist weer hetzelfde probleem. Was ingame en zei dat die van 20 naar 10.000 ping ging,
ik heb toen ziggo speedtest geprobeerd en kon niet eens verbinding maken.
https://i.imgur.com/PeY3zpJ.png
Toen ik netsh wlan show interface had opgeslagen in tekstdocument en dit wou delen via het netwerk naar mijn pc liep het ook helemaal vast.
C:\Windows\system32>netsh wlan show interface
Er is 1 interface in het systeem:
Naam : Draadloze netwerkverbinding 2
Beschrijving : TP-LINK 450Mbps Wireless N Adapter
GUID : a246ef81-e2f8-41b8-8787-3ad26520c2c1
Fysiek adres : 84:16:f9:08:22:be
Status : verbonden
SSID : Test Wifi
BSSID : ac:22:05:60:30:71
Netwerktype : Infrastructuur
Radiotype : 802.11n
Verificatie : WPA2-Personal
Coderingsmethode : CCMP
Verbindingsmodus : Automatisch verbinden
Kanaal : 100
Ontvangstsnelheid (Mbps) : 450
Verzendsnelheid (Mbps) : 450
Signaal : 90%
Profiel : Test Wifi
Status van gehost netwerk : Niet beschikbaar
Zusje heeft een iphone en was ook verbonden via 5Ghz en zei kon wel de speedtest doen en werkt wel gewoon, begin te denken dat er iets niet klopt in broertjes pc.
Toen ik alleen het modem rebooten deed internet het wel weer op zijn pc, deed toen een speedtest en toen zat die eerst rond de 80 download mbps, dus toen heb ik ff de verbinding verbroken en weer opnieuw verbinding gemaakt en toen had die weer 180 mbps, heb er spijt van dat ik toen niet netsh wlan show interface heb gedaan voor en na de verbinding te verbreken om te kijken of het van AP naar modem of andersom geswitched is..
https://imgur.com/a/GYstkbPdion_b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:29:
Ziet er goed uit. Hoe staan de security settings op beide?
[Voor 6% gewijzigd door Yushi op 30-08-2019 13:23]