Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Burning_Tyre
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-11 12:02
Ik zoek een?
(Synology) NAS

Wat is je budget?
Inclusief schijven +- 500/600

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology. Het a-merk onder de NASsen?

Ga er hierdoor vanuit dat het een 'werkend out of the box' systeem is met ondersteunende apps (Android / IOS).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[list]
• Foto archief
• (familie)video archief
• NVR voor 2 a 3 IP camera's (4K)

Zit zelf te denken aan 2x een 4TB schijf in RAID, zodat ik 4TB ter beschikking heb, waarvan ongeveer de helft gebruikt wordt voor het opslaan van de camera beelden (10dagen a 14 dagen)

Wil de NAS dus niet gaan gebruiken voor media te streamen of af te spelen. Daarvoor gebruik ik wel Netflix

Wil wel overal toegang tot de NAS kunnen hebben (oa meerdere mobiele apparaten), laptop etc. Maar ga er stiekem vanuit dat dit kan bij Synology?

Alle reacties

• Burning_Tyre
Voor schijven heb ik nog geen keus gemaakt behalve het idee dat ik (min.) 4TB beschikbaar wil hebben.

Zal dus een 2-tal 4TB schijven moeten worden waarbij de speerpunten liggen bij betrouwbaarheid, stroomverbruik, geluid. Snelheid is van wat minder belang.

• Burning_Tyre
WD red 4TB lijkt me zo op het eerste gezicht dan wat ik moet hebben.

pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB

• Burning_Tyre
Wat is nou het daadwerkelijke verschil in performance tussen de DS218play, DS218 en DS218+?

Zoals gesteld in de openingspost zal mijn gebruik voornamelijk liggen in bestandsbeheer (foto's, video's, documenten etc) en NVR voor 2/3 camera's.

Ik wil een NAS waarmee ik in ieder geval een jaar of 5 voorruit kan.

• Burning_Tyre
Uiteindelijk de DS218+ icm 2x 4TB WD Red gekozen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True