Toon posts:

NU.nl en hun belachelijke Cookie beleid.. mag dit?

Pagina: 1
Acties:

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Sinds een paar weken heeft NU.nl hun cookie beleid aangepast..

Alleen kun je geen Video's meer kijken als je je cookies niet aanpast.
Terwijl je gewoon de 'functionele' cookies aan hebt staan, plus die statistieken.

Als je zo kijkt bij de opties, kun je er nergens uit halen dat je een van de anderen moet aan klikken om video's te kunnen kijken..

Het komt er op neer, dat je alles met tracking advertenties moet aanzetten om Nieuws(!) video's te kijken.

Mag dit zomaar?? Zie fotos..

Ik heb hen een vriendelijk mailtje gestuurd en om uitleg gevraagd, maar ze antwoorden niet.

Nouja , dan maar niet meer vriendelijk... Sorry, maar flkkr maar op met die walgelijke gedwongen advertenties :(

NU.nl Melding

NU.nl Cookie "Keuzes"

:N

[Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 16-08-2019 18:28]

• poor Leno
  • Nu online
gambieter schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:27:
Waarom zou dat niet mogen? Je hebt geen recht op die video's.
Heeft niets met 'recht op' te maken. In tegenstelling tot velen heb ik nooit het gevoel om ergens 'recht op te hebben'.

Ik vind het gewoon belachelijk dat een redelijk serieuze nieuwssite zich verlaagt tot dit soort grapjes. En ik heb toch toch de functionele cookies aanstaan?

Dan zou de site gewoon moeten werken, klaar. En dat doet het dus niet.

Er staat dus verder ook niet vermeld dat je je halve hebben en houden moet verkopen om video's te kunnen zien.

Sorry maar ik ben niet gediend van dit soort streken.

• poor Leno
  • Nu online
Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:33:
Had ik laatst niet ergens gelezen dat de functionaliteit van een website niet verminderd mag worden als je geen cookies accepteert?
Ja precies dat dus. En dat is wel wat er hier gebeurt.

• poor Leno
  • Nu online
Ex Nunc schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:43:
Hoezo heb je hier nu pas last van? Ik zie deze melding al meer dan een half jaar, als het geen jaar is. Dus weinig nieuws onder de zon en Nu.nl kan je eigenlijk geen nieuwssite noemen, dus je mist erg weinig :P
Ja geen idee.. heb het pas sinds een paar weken. Was laatst een complete reset van NU.

Daarvoor had ik ook altijd gewoon alleen de functionele en statistieken aanstaan :/
dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:44:
Notabene van Nu.nl zelf:
https://www.nu.nl/interne...ites-kunnen-weigeren.html

[...]

Het gaat dan wel om een cookiewall die toegang tot de hele website ontziet, maar voor het bekijken van nieuwsvideo's wordt je ook onder druk gezet om toch je gegevens af te staan.
johnkeates schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:46:
De persgroep doet het nog een tandje erger, daar kan je helemaal niks tenzij je alles accepteert, plus de 'gezamelijke constructie van bezoekersprofielen over alle bedrijven heen'.

Bijv: https://myprivacy.persgro...ept%3fredirectUri%3d%252f

En dan dus ook: https://nlprofiel.nl/ik-ben-consument/
Het gaat mij niet perse om het profiel, lijkt me prima om een tegenhanger van google te bouwen in NL, maar dat er geen optie is om te zeggen "nee dat wil ik niet" is gewoon vies.
Dit soort praktijken zijn toch belachelijk? En dan krijg ik antwoorden als "je hoeft niet te kijken, je hebt er geen recht op, of zoek een andere site"

En zo kunnen ze lachend lekker doorgaan :N

[Voor 61% gewijzigd door poor Leno op 16-08-2019 18:50]

• poor Leno
  • Nu online
Croga schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Yup. Die is er al. Als je deze cookies niet accepteerd kun je, bijvoorbeeld, niet aan de win-acties mee doen.
Die snap ik ergens nog wel, aangezien die winacties gesonsord worden.

• poor Leno
  • Nu online
lasharor schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:53:
Je doet nu net alsof Nu.nl een:
  • Serieuze nieuwssite is
  • Een organisatie is zonder winstoogmerk
Voor mijn nieuwsbehoeften voldoet NU.nl prima.

En ze hebben toch gewoon inkomsten van ads? Waarom perse alle gegevens van gebruikers proberen te ontflutselen.. zonder daar duidelijk en eerlijk over te zijn.

Dan hadden ze dat bij de cookie instellingen moeten zetten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee