Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDMI premium kabels

Pagina: 1
Acties:

• Dellmorte
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 14:22
Beste Tweakers,

Vast een terugkerend onderwerp maar heb toch nog een vraag over dit onderwerp. Omdat ik het antwoord op mijn vraag niet voldoende terug kan vinden op het forum(dit kan natuurlijk volledig aan mij liggen).

Ik zal eerst even de situatie schetsen.

Ik gebruik mijn pc op de volgende receiver

Yamaha RX-A2080

Daarbij gebruik is deze kabel

https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

Vervolgens gaat deze kabel

https://www.club-3d.com/e...0hz_uhd_cable_3m-9.84_ft/

van mijn receiver naar de volgende televisie

LG OLED65C8PLA Zwart

De kabel van Club 3d staat aangeduid als een HDMI 2.0 kabel maar wel met het premium keurmerk.

De kabel van RU connected staat aangeduid als HDMI 2.0b en zie ze dan niet adverteren met het premium keurmerk.

Nu als ik verschillende websites geloof, zou een HDMI 2.0 geen HDR, WCG en HLG ondersteunen en een 2.0B kabel wel.

Nu hebben ze beide een doorvoersnelheid van 18 Gbps. Het gaat in wezen toch om deze doorvoersnelheid. Want als deze lager is en doordat je HDR, WCG en HLG over de kabel gaat zenden met een hoge FPS zou een kabel die geen 18 Gbps heeft dit toch niet moeten redden?

Nu snap ik dus niet wat die aanduiding van de extra b achter 2.0 betekend als 2.0, 2.0a en 2.0b allemaal een doorboersnelheid van 18 Gbps hebben.

Hopelijk ben ik een beetje te volgen :)

Alvast bedankt.

Dellmorte wijzigde deze reactie 16-08-2019 13:57 (60%)

• Dellmorte
Duidelijk verhaal als ik jullie zo begrijp. Gaat dus puur om de 18gbps die aangeeft of de kabel snel genoeg is. En als ik @Sleepkever begrijp zal ik dus zoals bij mijn oude kabels gewoon geen beeld ontvangen als de kabel niet goed is.

Blijf ik het wel vaag vinden dat ze vanaf de 2.0 kabel begonnen zijn over 2.0a en 2.0b. ook de televisie spreekt hier over. Als je het zo bekijkt zijn deze kabels dus allemaal gewoon onveranderd gebleven.

• Dellmorte
duidelijk verhaal. bedankt.
MicGlou schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Dat is wat ik heb uitgelegd... die 2.0 a of b heeft puur met de specificatie van de tv te maken, de kabel die je gebruikt is verder hetzelfde zolang je voor 4K en HDR minimaal een high speed/18Gbps kabel hebt van een beetje kwaliteit. Dat die termen bij de kabels ook worden gebruikt is marketing en een stukje verduidelijking richting de consument omdat voor de leek de doorvoersnelheid niet zoveel zegt.

Het verschil tussen HDMI 2.0 a & b is overigens niet heel groot, het is een soort van verfijning van de specificatie voor ondersteuning tussen de gebruikte apparaten. Heeft volgens mij iets met hoe HDR wordt afgehandeld en is verder ook helemaal compatible met 2.0a

• Dellmorte
Enig idee waar dit door komt @oknot ?

• Dellmorte
is het niet een beteren optie om te zeggen dat je dit koopt

https://www.club-3d.com/e...0hz_48gbps_m-m_3m-9.84ft/

Als ik lees is die backward compatible en moet die dus in mijn LG c8 kunnen die 2.0B ondersteund. Ok het is overbodig, maar kosten allemaal 20 euro.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True