Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

110 volt naar 220v adapter nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 04:54
Ik ga binnenkort naar Mexico.

In Mexico gebruiken ze dezelfde stekkers als in de VS. Zo'n type adapter kan ik vrij makkelijk en goedkoop kopen. Maar hoe zit dat nu precies met de voltage? In Mexico is de voltage 110 volt. Nu neem ik niet zoveel elektrisch spul mee, eigenlijk alleen maar mijn mobiele telefoon en een notebook (met externe schijf aan de notebook).

Als je vanuit de VS naar Europa komt moet je zeker weten wel een omvormer hebben, anders frituur je je apparatuur. Maar hoe zit dat nu precies andersom? Hoe gaat onze apparatuur om met 110v? Ik zie het zo, de telefoon en notebook hoeven alleen maar op te laden. Het lijkt me niet zo'n probleem met 110v, het gaat waarschijnlijk langzamer. Denk ik. Je overbelast de voeding immers niet. Maar een tv bv zou denk ik niet zo werken.

Dus heb ik een 110 volt naar 220 volt adapter nodig? Is het aan te raden voor die paar dingen?

Beste antwoord (via Fa1con op 17-08-2019 21:16)

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
De voedingen van je apparatuur hebben een label waar op staat op welke spanning ze kunnen werken. De meeste moderne elektronica kan op zowel 110V als 230V werken en ook op 50 en 60Hz. Als je dat nakijkt is het oké.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True