Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het bekende “slechte review plaatsen” verhaal

Pagina: 1
Acties:

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:04
Hoi allemaal!

Op internet lees ik vaak verhalen van bedrijven die slechte reviews krijgen omdat een klant zijn zin niet krijgt (onder een contract uit komen, geen korting kunnen krijgen, iets extra’s willen eisen etc etc.). Klanten “dreigen” met een slechte review om zo hun zin te krijgen.

Zelf heb ik vandaag ook zo’n ervaring gehad en er is helaas niet echt een oplossing voor. Voor een groot bedrijf met veel reviews is dit te overzien, maar een klein bedrijf met 10+ 5 sterren reviews komt een 1 ster review hard aan (ook al is het onterecht en wilt de klant zijn zin krijgen).

Kort verhaal:

Klant wilde zsm hulp met een probleem, maar i.v.m. Een vol geplande week met vaste afspraken kon dit helaas pas volgende week gedaan worden. Klant vond dit niet fijn en ging bijna om directe hulp “eisen”. Klant dreigde met een slechte review en ging anders zoeken naar een ander bedrijf om zijn probleem op te lossen.

Persoonlijk wil ik het zo laten en zeg nou eerlijk... wie wilt zo’n klant? Omdat meneer dreigde met een 1 ster review is het toch geen fijne gedachte. Het betreft een klein bedrijf met weinig reviews en als er plots een 1 ster review wordt geplaatst komt dat hard aan.

Een duidelijke oplossing is niet echt te vinden voor zulke problemen... reageren onder de slechte review van de klant? Klant toch maar zijn zin geven en afspraken verzetten?

Is hier nou iets aan te doen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True