Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Shadow343 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:36:
Ik kan even geen afbeelding uploaden maar mijn macbook zegt verbonden met 192......1.2 en netgear genie via 192....1.1 zegt u bent nog niet verbonden met internet
192.168 is geen geheim :) Dat is één van de drie RFC1918 private IP ranges. Omdat er in de wereld te weinig IP adressen dreigde te ontstaan, hebben we massaal routers aangeschaft die het publieke adres omzet in een privaat adres (bijvoorbeeld 192.168.1.1 of 192.168.3.3).

Je Macbook zegt dus:
192.168.1.2 is het IP adres dat de Nighthawk aan je Macbook heeft toegewezen
192.168.1.1 is het adres waarop de Nighthawk vanuit de Macbook is te benaderen.

Zelf zou de Nighthawk ook weer een adres moeten hebben gekregen van de Ziggo router (of wat er ook maar in die gezellige gezamenlijke netwerkomgeving staat)

Op basis van je verhaal ziet het er denk ik zo uit:

(0) ISP (Ziggo)
(publiek IP-adres)
|
(1)Modem/router (wrsch Ziggo) —-(2) routers medebewoners
(IP onbekend, wellicht 192.168.178.1)
|
(IP onbekend, wellicht 192.168.178.x)
(3)Nighthawk
(192.168.1.1)
|
(4)Macbook
(192.168.1.2)

Vraag 1
- open Safari
- type in de adresbalk 192.168.1.1
- login op je Nighthawk

De wachtwoorden die Netgear gebruikt staan hier:
https://kb.netgear.com/11...words-for-NETGEAR-devices

Zoals je begrijpt is het verstandig dat wachtwoord eerst aan te passen.

Vraag 2
Kun je eens kijken in de Nighthawk omgeving wat er staat bij de WAN verbinding?

Vraag 3
- cmd-spatie (Spotlight)
- Terminal.app
- type in: traceroute 1.1.1.1
(even wachten)
- wat staat er achter 1, 2 en eventueel 3?
IP adressen die niet beginnen met 192.168 en die zooi voor de IP adressen hier niet vermelden

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Shadow343 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:42:
Jemig. Vandaag lag die er weer uit. Geen verbinding met het internet maar wel “verbonden”
Kan je iets concreter zijn? Wat is “die”? De Nighthawk of de Playstation?

Wat bedoel je met “Geen verbinding met het internet” maar wel “verbonden”? Is dit anders dan het oorspronkelijke probleem?
bij geavanceerd staat internetpoort leeg jij krijgt geen ip wel een mac. Verbinding dhcp en domeinnaamserver staat op 0.
Geen enkel netwerkapparaat “krijgt” een MAC-adres, dat zit af fabriek in de NIC (de netwerkadapter).
De ene keer als ik de kabel erin druk krijgt die wel een ip en daarna knalt die eruit. Iets conflicteert maar wat geen idee
Wederom wat is “die”? De Nighthawk of de Playstation?
Wat is “knalt die eruit”? Is dat anders dan het oorspronkelijke probleem?

Verder vroeg ik je in de eerste reactie al om je netwerkapparatuur. De Xiamoi kwam daar gisteren nog bij.
Is dit alle aangesloten netwerkapparatuur?
- Nighthawk
- Macbook
- Raspberry Pi
- AppleTV
- Xiamoi hub

Kun je bevestigen dat het netwerkschema dat ik maakte (waarschijnlijk) klopt? Of zit het anders? Geen andere kastjes of switches?

Kun je de beschreven traceroute doen op je Macbook als het probleem zich niet en wel voordoet? De tekst voor de IP-adressen en de IP-adressen die niet beginnen met 192.168 hier niet vermelden. Zie mijn post van 14-8 22:00 uur.

Als je geduld hebt kun je proberen om 1 voor 1 de apparatuur aan te sluiten en kijken of het probleem optreedt na het aansluiten van een apparaat. Dat is niet bewijzend, maar kan wel een richting geven.
- Nighthawk aan, inloggen (wachtwoord gewijzigd?) en check verbinding
- Macbook bedraad aansluiten
- Wachten of het probleem optreedt (hanteer de tijd waarbinnen je het probleemmverwacht x2)
- Volgende apparaat aansluiten, wederom wachten x2, etc.

Eindig met de Xiaomi omdat je daarvan vermoedde dat het de boosdoener is. IGMP snooping heeft de Nighthawk dus niet,begrijp ik?

Als het probleem optreedt op de Playstation, wat is dan de status van de Macbook? Daar ook geen internetverbinding meer mogelijk (traceroute)?

Palo Alto wijzigde deze reactie 15-08-2019 20:47 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True