Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RGB software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cynenza
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-04 23:14
Beste leden,

vroeg of laat wil ik toch mijn oude beestje upgraden. En ondanks dat het nooit mijn interesse gewekt heeft, heeft RGB toch wel wat. Maar ja...die software hé, Wat onderdelen die ik wel leuk vind

Moederbord
pricewatch: Asus ROG Strix Z390-F Gaming

Kast - Thermaltake Level 20
pricewatch: Thermaltake Level 20 GT RGB Plus edition

RAM - G. Skill
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR

Voeding - Thermaltake Toughpower
pricewatch: Thermaltake Toughpower iRGB PLUS 750W Gold - TT Premium Edition

CPU Koeling - NZXT Kraken
pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)

Overige componenten maken nog even niet uit voor mijn vraag. Want zoals gezegd...de software.

Thermaltake heeft eigen software mare werkt ook met Razr Chroma.
G.Skill reepjes werken bijvoorbeeld met software van Asus, Gigabyte en andere moederbord fabrikanten.

Kennen jullie een software programma wat alles aan kan sturen?
Ik ben helemaal nieuw hierin en hoe meer ik lees hoe verwarrender het wordt. Software niet compatible, software niet stabiel enz enz. Dus als jullie mij een beetje opweg kunnen helpen....Graag! ;)

Alle reacties

• Cynenza
Ik heb veel naar Ryzen gekeken. Maar ik gebruik het puur voor gamen. En zelfs een i59600k kan dan goed meekomen en kost wat minder. En dan een koelfan op je mobo voor de chipset? Ik wacht nog even rustig af. Sterker nog, tegen de tijd dat ik aanschaf is wellicht de volgende generatie intel er al wel.

Het hoeft niet eens dit jaar. Maar een beetje research vooraf kan geen kwaad. Vandaar mijn topic.

• Cynenza
Soepergrover schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:40:
Het lijkt me aannemelijk dat je met Windows aan de slag gaat. Mocht je met Linux aan de slag gaan, dan lijkt RGB aansturen nog een stapje verder (of Soeper heeft gewoon nog niet hard genoeg gezocht).
Ja sorry...het is idd de bedoeling met Windows 10 aan de slag te gaan.

• Cynenza
Komt er meteen een probleem bij. HEt moederbord heeftslechts 1 5V ARGB header.
Middels een splitter kan ik daar de 3 ringen voor de kast (meegeleverd) op aansluiten. Maar of de voeding voldoende is weet ik niet. Daar is gelukkig wel een kabel voor te vinden zodat er toch extra voeding beschikbaar is.

Maar dan kan ik de AIO koeler niet meer aansluiten. Wat nu? een HUB? Zo ja welke..en kan ik alle items dan wel los van elkaar aansturen...man dit RGB is nog niet zo simpel :D

• Cynenza
LukasvH_1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:40:
Om de RGB van de waterkoeling aan te sturen, moet je deze aansluiten op een internal USB 2.0 header. Via NZXT CAM kan je deze dan aansturen.

Moederbord en RAM kunnen via Asus Aura Sync. En de ThermalTake spullen gaan via de eigen software van ThermalTake.

Alles met 1 programma aansturen is helaas niet mogelijk.
Cam software is om te huilen als ik reviews moet geloven. Thermaltake heeft een controller die met aura werkt. TT sync premium of zo ..dank voor input ik ga nog wat opties bekijken. Het zal me lukken ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True