Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afwachten onderzoek PostNL geld terug?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerd876
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-08 11:25
Hallo allemaal,

Donderdag 8 augustus heb ik via een webshop een nieuwe smartphone besteld. Vrijwel direct na het plaatsen van de bestelling, en het betalen hiervoor, ontving ik een mailtje met de bijbehorende Track & Trace code. Echter, heb ik tot op heden nog geen pakket ontvangen, bevind het pakket zich nog niet bij PostNL (aldus de Track & Trace code), en heb ook niets meer gehoord van de webshop waarom er vertraging is opgelopen, terwijl de webshop aangeeft op hun site dat a. het pakket de volgende dag binnen zou zijn, en b. dat indien dit niet zo is, er contact met de klant wordt opgenomen. Aangezien mijn oude smartphone kapot is gegaan, wacht ik liever niet al te lang op een nieuwe telefoon. Daarom heb ik gisteren de winkel gebeld, waar tijdens het gesprek mij werd verteld dat zij via PostNL een onderzoek hebben opgestart, en dat het pakket wel aan de PostNL bezorger is afgegeven. Vervolgens heb ik ook maar PostNL gebeld. Hier werd mij verteld dat er nog geen onderzoek is aangevraagd door de webshop, en dat zij nog geen pakket hebben ontvangen. Vervolgens weer de webshop gebeld en dit voorgelegd. Als reactie kreeg ik dat zij het pakket toch echt niet meer in bezit hebben, en dat de persoon bij wie het onderzoek is aangevraagd nog niets heeft gedaan, maar dat zij een naam hebben genoteerd en een klacht hebben ingediend bij PostNL. Toen heb ik besloten de bestelling te annuleren, waar door de webshop akkoord mee is gegaan. Echter, kreeg ik van de medewerker van de webshop te horen dat zij niet direct het geld terug konden storten, maar dat eerst het onderzoek moet worden afgewacht. Hoe zit dit? Moet ik inderdaad wachten op de uitkomst van het onderzoek tot ik mijn geld terug krijg? Voor hetzelfde geld duurt dit een maand.

Alvast bedankt!

• sjoerd876
Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat wel om een betrouwbare website: de webshop heeft nauwelijks slechte reviews (geen op Tweakers), en heeft ook een webshop keurmerk.

In dat geval wacht ik nog even af. Misschien dat ik de winkel volgende week even bel.

Ik maak me echter wel een beetje zorgen over het feit dat de zogeheten afkoelingsperiode maar 14 dagen na verzending is. Mocht het pakketje dan toch over een aantal weken aankomen, kan ik deze dan alsnog retour sturen? Ik heb voor de zekerheid gisteren nog wel per mail de annulering bevestigd. Dit ook omdat ik van plan ben vandaag dezelfde telefoon te bestellen, en 2 telefoons is een beetje teveel van het goede.

• sjoerd876
Jullie ook bedankt voor de reacties.
loki504 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

De 14 dagen is na ontvangst. Dus je heb de tijd hoor
Top!

Ik zal de situatie dan nog even afwachten voordat ik mijn geld terug eis.

• sjoerd876
BazzH schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Dat is wel een beetje het risico van online bestellen en vooruit betalen. Als het mis gaat, kan het zijn dat je even moet wachten voor je je geld terug hebt. Als je "nu" een nieuwe mobiel nodig hebt, dan zou ik dus gewoon naar een winkel lopen en er daar 1 halen (bellend de winkel weer uit). Dat kost je wel iets meer, maar dan loop je geen risico op vertraging door zoekgeraakte pakketjes.....

Maar als de webshop de annulering gewoon heeft geaccepteerd, kun je nu natuurlijk ook gewoon nog naar een winkel lopen en een nieuwe mobiel kopen. Dat geld van de webshop komt vanzelf een keer terug.
Klopt. Denk dat ik straks dan ook maar naar de winkel ga.

• sjoerd876
Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

verder best vage shop, zal wel niet een bekende winkel zijn
Niet heel bekend nee, maar bestaat al wel lang, en heeft veel reviews op trustedshops.nl. Wil de naam van de webshop best noemen, maar dat is denk ik niet heel netjes, tenzij ik natuurlijk geen geld terug krijg.

Ik zal in ieder geval nog even wachten. Heb in ieder geval per mail ook de bestelling geannuleerd.

• sjoerd876
Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Oké, maakt ook niet veel uit. Komt me alleen niet over als betrouwbaar dit geheel. Daarom mijn gedachte van vage shop
Ik had dezelfde gedachte, maar volgens de reviews is het wel een goede winkel. De situatie is alleen wat ongelukkig.

• sjoerd876
Dank voor al jullie reacties! Heb de webshop nogmaals gebeld, aangezien niet gereageerd werd op mijn mails, en zij zeggen dat ik toch echt het onderzoek van PostNL af moet wachten om mijn geld terug te krijgen. Nu heb ik toch bij ze aangedrongen om ook per mail te bevestigen dat wanneer de telefoon over een aantal weken toch bij mij aan zou komen, dat ik deze dan gewoon kan retourneren en mijn geld terug krijg.

Afwachten dus. Al verwachten zowel PostNL als de webshop dat de bezorger het pakket achterover heeft gedrukt. Gelukkig krijg ik in ieder geval uiteindelijk mijn geld terug, het kan alleen wel een tijdje duren, 3 weken volgens de medewerker van PostNL.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True