Google geeft mij deze foto bij moederborden van een Dell Inspiron 5720:Arunia schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:54:
Cpu vervangen betekend bij een laptop vaak dat het moederbord vervangen moet worden voor eentje met een andere cpu voor die laptop. Heel soms, maar dan zijn de cpu's belachelijk duur, kan het wel. Dus beide opties zijn eigenlijk totaal niet interessant.
Lijkt op een Socket G2 / Socket rPGA988B. dus in principe kan er een andere CPU in, CPU zit niet op het moederbord gesoldeerd. Alleen "even" uitzoeken welke CPU's er in kunnen. Wellicht dat niet elke CPU door het moederbord ondersteunt wordt. Beste keuze is zien welke CPU's Dell in het verleden aanbood. Let ook op dat de huidige CPU een TDP heeft van 35 Watt en een Core i7 veelal hoger gaat. Google zegt ook dat de adapter wel eens wilde verschillen per spec (Core i7 af fabriek had een zwaardere voedingsadapter?).
Edit:
Van die voeding kan nog wel eens een kern van waarheid in zitten. Volgens de specsheet waren er drie versies: "65 W/90 W/130 W". Helaas geeft dezelfde specsheet geen specifieke CPU's op, alleen Intel Pentium dual core, Intel Pentium Core i3 tot en met Core i7.
Edit 2:
Nog nooit van deze site gehoord, maar hier staan wel wat versies met een Core i7-3612QM.
Die i7-3612QM komt ook voor in de lijst van Dell:
Volgens deze site dan... Ik weet alleen niet of een nieuwe CPU het geld waard is. Ik kom prijzen tegen van 100 - 150 dollar op de bekende sites, al staat er op Marktplaats eentje voor €65,-.Processor
2nd Generation Intel® Core™ i3-2370M processor (3M Cache, 2.4 GHz)
3rd Generation Intel® Core™ i5-3210M processor (3M Cache, up to 3.1 GHz)
3rd Generation Intel® Core™ i7-3612QM processor (6M Cache, up to 3.1 GHz)
[Voor 37% gewijzigd door FeaR op 12-08-2019 10:30]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.