Toon posts:

Bezwaar op parkeerboete, moet ik betalen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:05
Ik heb getwijfeld of dit in V&V of PFSL moet, maar uiteindelijk toch in PFSL geplaatst omdat het hier vooral om het financiële gaat.

Ik ga in bezwaar op een naheffing parkeren voor iemand. Deze is foutief opgelegd, of liever gezegd, de bebording klopt van geen kant, waardoor de betaald parkeren zone zo lek als een mandje is. Ergo: je kan daar komen zonder langs borden te komen dat je moet betalen om te parkeren. Nou vindt het incassobureau dat de vordering en betaling voor de gemeente regelt, dat er betaald moet worden en het bezwaar zijdelings loopt. Dat bezwaar kom ik wel uit, bewijsmateriaal te over.

Echter ben ik van mening dat er geen vordering bestaat en er daarom ook niet betaald hoeft te worden. Bij een normaal incasso is de gang van zaken dat je met de opdrachtgever van het incassobureau gaat steggelen en gelijktijdig het incassobureau meldt dat je de vordering betwist. Geldt dat ook voor naheffing parkeren, een belastingaanslag dus (want dat is het feitelijk, je hebt je parkeerbelasting niet voldaan), of valt die net in andere regels?

En de betaaltermijn, bij een normale 14 dagenbrief gaat die lopen vanaf de dag na ontvangst van de brief. Het incassobureau, ook al schrijven ze dat niet heel helder, meent dat je termijn gaat lopen vanaf hun dagtekening. Erg fijn dat de brief er vervolgens 6 dagen over doet om bezorgd te worden.

Alvast bedankt!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee