• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:53
In 2016 ben ik gestart met een HBO informatica opleiding. Deze is inmiddels halverwege.

Afgelopen maand stond ik voor de keuze om van werkgever te veranderen en heb e.e.a. in orde gemaakt m.b.t. deze opleiding. Daarbij ben heb ik mijn vrijstellingen en punten gecontroleerd.
Uit deze controle bleek ik dat ik een vak moet volgen, waarvoor ik een vrijstelling heb gekregen.

De vrijstellingen staan in de overeenkomst met de opleider, hierin staan de duur van de opleiding, kosten vrijstellingen, modules etc.. benoemt.

Het gaat om een vak waarvoor ik 15 ects heb kregen.

Ik geef te kennen dat opleider en ik een afspraak hebben in de vorm van een overeenkomst, de reactie van de opleider:

De examencommissie is belast met het waarborgen van de kwaliteit van de opleiding en in die rol heeft iedere student te maken met de examencommissie. De examencommissie is ook het enige orgaan dat vrijstellingen kan verlenen, zoals te lezen in de OER (zie bijlage). Vanaf bladzijde 26 kun je meer lezen over de rol van de examencommissie.
Het lijkt erop dat Persoon X heeft ingeschat dat jij vrijstelling zou kunnen krijgen voor een aantal leerlijnen, maar dat dit nooit officieel getoetst is door de examencommissie. Zoals ik zei kunnen we dat alsnog doen, daarvoor moet je een formulier invullen en onderbouwend bewijsmateriaal aanleveren. Ik hoor graag of je dit wilt, dan stuur ik je hier meer informatie over.

Het kan dan wel om een foute inschatting gaan, maar ik heb een overeenkomst en op basis van de afspraken in deze overeenkomst ben ik de opleiding gestart. Deze duurt nu langer vanwege dit vak (een aantal maanden, het gaat om een praktijk opdracht waarbij ik onderzoek moet doen).

Maar hoe nu verder? Ik mis 15 punten, de opleiding duurt langer, de overeenkomst is aangepast (ik heb overigens geen bijgewerkte variant ontvangen of getekend) en de opleider geeft aan aan dat ik dan maar alles opnieuw moet indien.

Dat laatste is uiteraard goed mogelijk, maar ik heb een overeenkomst, wat is dan de waarde van de overeenkomst?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee