Toon posts:

Vingerafdruk grijswaarde opschonen en opschalen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-03 16:20
Beste Tweakers,

Een vraag m.b.t. Photoshop / Illustrator.

Een tijd geleden heb ik een topic gestart m.b.t. het scannen van een vingerafdruk uit aan paspoort van mijn overleden vader. Via de gemeente heb ik uiteindelijk een kopie kunnen krijgen.

De afbeelding van 4x3 cm is via een screenshot gemaakt en geprint met een simpele lasperprinter.
Je raadt het al, qua kwaliteit laat het te wensen over. De scan is door mij gemaakt op 600 dpi en je ziet letterlijke elke punt gezet door de laserprinter.

Mijn moeder wil de best gelukte vingerafdruk nu 40x30 cm op aluminium af laten drukken.
Ik heb via Illustrator en "Trace" de afbeelding om kunnen zetten naar een vector en zo kan ik hem "oneindig" schalen zonder pixels.

Ik zit alleen met de kwaliteit en bezit niet de skills om er een soepel (smooth) geheel van te maken.
Met selecties kom ik er niet, blurren en lagen ook niet.

Ik ben redelijk bekend met Photoshop maar vooral op gebied van nabewerking van foto's in de zin van snijden, contrast, scherpte en kleurcorrectie.

Heb nooit iets gedaan met manipulatie in welke andere vorm dan ook.
Mijn werkwijze is altijd geweest dat wanneer de foto niet werkt, dan heb je de foto niet goed genomen.

Er zit ongetwijfeld veel meer kennis hier, wie heeft er voor mij enkele tips?
Ik kan het bestand eventueel delen als .AI, of .PSD smart object.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee