Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC 1440p (looks yay or nay?) 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Disker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-04 20:19
Beste Tweakers,

Onderstaande heb ik op het oog (ja er zijn wat goedkopere RTX2060, maar dat is een optie voor een "nay"build :P)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 108,90€ 108,90
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 2060 Xtreme 6G€ 399,-€ 399,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 Window (Zwart/Oranje)€ 115,36€ 115,36
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 600W CM€ 82,26€ 82,26
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,61

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Huis tuin en keuken dingen.

En PC exclusives spelen op de hoogste settings (of op high als ultra niks toevoegt en wel fps vreet) op 1440p. Hiet liefst natuurlijk 60+ fps. Voor de rest gebruik ik mijn PS4.

Wat mag het systeem gaan kosten?

1300 euro (inclusief 70 euro assemblage kosten)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Denk dat mijn systeem redelijk goed is. Mijn vraag is of ik ook op de "looks"ga letten of niet. Bovenstaande systeem is wel daarop al een beetje gebaseerd. Misschien nog 2 of 3 stille RGB fans en later een coolermaster disco ding

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360R RGB€ 111,05€ 111,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,05

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nope, tenzij ik voor het "looks" model ga dan is het leuk als de MOBO en GFX kaart van dezelfde fabrikant zijn ivm met RGB.

Ga je overklokken?

Klein beetje misschien

Wat verwacht je van ons?[i]

Tips voor goede cases/videokaarten.

Kleine dingen:

Misschien een goedkopere kaart als ik op 1080p wil blijven gamen? Maar je krijgt zoveel meer performance tussen de 1660ti en RTX2060 voor 100 euro.

Looks zijn subjectief maar ben benieuwd naar jullie mening. Een andere optie is om een dichte kast te nemen. Maar ik kijk liever wel ergens naar. De Be Quiet! is imo een mooie case die ook wel stil is, wat mooi meegenomen is. Andere cases waren de meshify c en NZXT 500. Hier zit ik het meeste mee, ben aan het min/maxen terwijl ik geen hardcore pc gamer ben.

Zijn de bovenstaande 2 cases nog goed qua geluid e.d.? Wensen zijn, of een mooie case met wat mooie RGB elementen al dan niet vanuit de case en/of componenten. Of anders een Case (closed of open paneel) met bang for buck elementen.

Is Freesync een enorm verschil voor een non FPS gamer? Bezit nu een Freesync monitor, is het anders verstandig om te wachten om de 5700 serie van AMD?

Alles zal bij Azerty worden besteld in 1 koop. Moet daar dus beschikbaar zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Disker op 03-08-2019 21:56]

Alle reacties

• Disker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-04 20:19
Riddled schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:50:
Ga voor een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX eenmaal ze uit zijn (gaat niet lang meer duren, hopelijk komende week ofzo ergens). Die is onmiddellijk Ryzen 3 compatible zonder BIOS update.

En als je bijhorende GPU wil: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 8G (of wacht op de custom cooler varianten die midden deze maand uitkomen). Je krijgt een veel snellere kaart voor hetzelfde geld. De 2060 kan 1440p maar net trekken op hoogste settings, de 5700 is beter voor 1440p op ultra (of als je echt 60fps wilt, soms op high).

Je kan ook nog een tientje besparen met deze voeding pricewatch: Corsair TX550M V2 of eventueel zelfs maar 500W pakken pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W.

Meshify C is een goede case qua koeling, en je kan kiezen met of zonder window. Zeker een aanrader.

NZXT 500 heeft een opvolgen in de vorm van de H510, maar is niet zo veel verschil op en die heeft USB-C op de front panel wat nog niet veel moederborden ondersteunen. Ook een goede case, maar qua koeling is hij iets minder dan de Meshify C en werkt hij ook met negative pressure wat minder ideaal is voor stof.

Freesync kan voor sommigen veel uitmaken, andere merken screen tearing dan weer minder op. Is wel handig om te hebben. Let op dat sommige Freesync monitoren ook met GSync werken, als je zo een monitor hebt maakt het weinig uit.
Voeding heb ik gedaan omdat deze semi-modulair is. Maar denk dat ze het bij Azerty wel goed weg kunnen werken indien ik voor de 500 ga.

Ja ben een beetje ongeduldig maar ik denk dat ik maar zal wachten op de 5700 third party kaarten. Zeker gezien de prijs/kwaliteit vergeleken met de 2060 super e.d.

Moederbord meer gedaan door de hardware.info review, design en RGB facetten(en de audiochip). Ik zal het systeem in elkaar laten zetten dus ze kunnen de Bios wel voor mij updaten eventueel, maar bedankt voor de tip.

Meshify C heb ik ook op het oog, hoor alleen dat de fans nog al luid kunnen zijn (maar dat is wel op te lossen door er andere in te gooien). Mocht ik deze willen vervangen voor RGB heb ik dan ook controllers e.d. nodig deze dagen?.

Jammer genoeg is de widowloze versie niet aanwezig de komende tijd bij Azerty....

Had al gehoord dat Nvidia kaarten op bepaalde Freesync monitoren werkten, moet alleen even kijken nog hoe dat zit en wat ze ondersteunen (maar dat google ik wel)

Alvast bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door Disker op 03-08-2019 22:05]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True