Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 onbekende apparaten in apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Windows 7 Ultimate x64
Intel Core i5-4690
Gigabyte GA-Z87-HD3 bios F8
16GB (4x4) Crucial BLS4G3D1609DS1S00
Gigabyte GTX 1660 OC 6G (GV-N1660OC-6GD)

Ik zit met het volgende issue:
In apparaatbeheer zie ik een drietal onbekende apparaten in de lijst staan met het welbekende gele uitroeptekentje.

Dit zijn:
Naam: Hardware-ID
AMD Log Utility Driver ROOT\AMDLOG
PCI-apparaat PCI\VEN_10DE&DEV_1AED&SUBSYS_3FC81458&REV_A1
USB-controller PCI\VEN_10DE&DEV_1AEC&SUBSYS_3FC81458&REV_A1
(ja, de laatste 2 zijn identiek aan elkaar, geen copy/paste fout. :-) )

Een en ander is *waarschijnlijk* ontstaan nadat ik van videokaart gewisseld ben.
Oud: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
Nieuw: Gigabyte GeforceGTX 1660 OC 6g

Drivers van de oude videokaart in safe mode verwijderd met DDU 18.0.1.6 en PC afgesloten.
Daarna nieuwe kaart er in gedrukt, pc gestart zonder internetverbinding en nieuwe kaart geïnstalleerd.
Daarbij geen problemen ondervonden bij het deïnstalleren of installeren.

Het enige puntje was dat ik, nadat de nieuwe kaart al enkele uren in gebruik was, een melding in de taakbalk van Windows kreeg: "Er is een stekker losgekoppeld".
Deze melding werd gegenereerd door het programma: "Realtek HD Audio Configuratie".
Ik had hierna ook geen geluid meer.
Het aparte daaraan is dat de stekker v.h. groene audiokabeltje nog gewoon op dezelfde plek zat als in de uren daar aan voorafgaand.
Deze zat niet los of er deels ingestoken of zo. (ook niet aan de andere kant van de kabel die in een versterker gaat)
Het verwijderen en terugsteken van de (groene) audiokabel leverde niets op; nog steeds geen geluid.
Enkel door het herstarten van de PC werkte het geluid weer.

Deze melding was voor mij de reden om in apparaatbeheer te kijken en daar zag ik dus dat er 3 onbekende apparaten aanwezig zijn.
(nogmaals: het is mijn vermoeden dat dit ontstaan is na de GPU wissel)

Ik heb de hardware id's in Google opgezocht maar kom daar niet veel verder mee. Geen van de hits gaat over hetzelfde ID.

Sowieso begrijp ik het onbekende "apparaat" AMD Log Utility Driver niet; DDU zou alles wat AMD gerelateerd is, moeten hebben verwijderd.

Ik heb op de site van Gigabyte gekeken of daar drivers stonden die een update moesten hebben; dat was niet het geval.
Ik heb op de site van Intel het programmaatje Intel® Driver & Support Assistant gedownload en daaruit bleek dat ik 1 driver van een update diende te voorzien. Dat is gedaan maar heeft geen effect gehad op de onbekende apparaten.

Als ik echter een programma als DriverMax 10 Free (ad infested programma....) mag geloven, zou ik ongeveer 14 drivers moeten updaten.
Ik download en installeer echter geen drivers via een dergelijke applicatie; ik vertrouw ze niet.

Ondanks de onbekende apparaten, ervaar ik (nog?) https://imgur.com/a/0u6n4U5geen problemen met de werking van mijn systeem e/o de software.
Toch wil ik graag de 3 gele uitroeptekens uit de lijst in apparaatbeheer hebben.

Wie o wie heeft tips, oplossingen of een duw(tje) in de juiste richting?
Zie ik iets over het hoofd?

Unknown devices

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Alle reacties

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True