Toon posts:

Dit monster Onvindbaar Of Toch Niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tom2508
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-08-2019
Hoi Allemaal!

Tom hier, ik ben al meer dan een 3 weken bezig met een heftige zoektocht. Ik weet niet of het monster waar ik naar op zoek ben bestaat. Maar tot nu toe heb ik al veel gekke laptops gezien met alles waar ik naar zoek. Alleen nu de combinatie nog.

Het gaat om de volgende specs:

16 GB Ram minimaal
Touchscreen
SSD M.2 1TB
Minimaal GeForce GTX 1070i 4GB / RTX 2060
15 Inch minimaal (Liever 17)
Webshop waar ik kan betalen met PayPal
i7 of i9 CPU
Max 2KG
Dikte: Minder dan 2CM
Camera: 720p

We zijn al zo dichtbij.. Ben jij een kenner, en heb jij hem al gespot? Voel je dan vrij om te reageren!
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Acer Zenbook Pro 15 (Graphic card not high enough + webcam = 480p)
Dell XPS 15 9570 CNX97005 (Graphic card not high enough)
Acer Predator Triton 500 PT515-51-7618 (No touchscreen)
HP ZBook Studio x360 G5 5UC06EA (Graphic card not high enough)
MSI P65 Creator 9SE-664NL (No touchscreen)
...

Alle reacties

• tom2508
Bedankt voor alle reacties!! Heel erg tof en zie een paar goeie aanraders, en ik leer er ook meteen weer wat extra's van! Mijn dank is groot :)

• tom2508
Emiel1984 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:32:
Deze Acer heeft touchscreen geloof ik.

pricewatch: Acer Predator Triton 900 PT917-71 70LB

Maar nu mis ik enkel waarom zoek je dit precies?
Wat wil je met een laptop doen om op deze 'dure' wensen uit te komen ?
@Emiel1984 Wat een ding joh, nice! Die zat ik ook zeker al te overwegen, maar inderdaad net wat te zwaar zoals @We Are Borg al zegt... De "Waarom" leg ik even uit in mijn volgende reactie.

• tom2508
We Are Borg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:41:
[...]

En weegt ruim 4kg

Wat de topicstarter wil bestaat volgens de pricewatch niet. Kortom, welke eis(en) laat je als eerst vallen :)
Scherp We Are Borg!

De tips van @We Are Borg, @PilatuS, @Wolfboy, @Fore! en @Anoniem: 310408 zijn duidelijk: Wat laten we vallen?

Ik denk dat het dan toch gamen in een wat minder resolutie wordt hier... Stel dat we naar een GTX 1050i of GTX 1650 gaan of iets in die richting. Ik denk dat er dan wel een wereld open gaat aan mogelijkheden. Aangezien hij voor grafisch werk met Photoshop (touchscreen), gamen (grote graphics en specs) en ook voor veel administratief werk tijdens het reizen (2 kilo en dun) wordt gebruikt. Daar komen de specs grotendeels vandaan.

Daarnaast: MSI P65 Creator 9SE-664NL voldoet wel aan alle specs (1,9kg & 17mm) samen met een Me-Ga graphic card, maar heeft geen touch... Gaat dat niet mis met al die specs? Of zou er ook iets soortgelijks bestaan met een touch?

• tom2508
Liveshort schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:54:
Het eerste dat bij mij opkomt is de Razer Blade (15 of 17). Qua maat vrij compact en mobiel, maar wel goede specs. Daar betaal je dan uiteraard wel dik voor.
@Liveshort Dit is een hele mooie die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Niet 100% in de specs maar zeker 1tje die ik mee neem in de afweging, thanks :)

• tom2508
equit1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:54:
Dan is de Dell XPS naar mijn weten echt wel de beste optie. Ik heb hem een vriend van me aangeraden en die is er zeer tevreden mee! Wel de 4K Touch Versie dan
@equit1986 @EMP Die Dell XPS-15 is zeker top!! Wist niet dat hij er ook was met die specs, ik kwam alleen degene tegen met lagere specs. Deze gaat zeker op mijn lijstje, bedankt! Doe ik ook nog wel even wat research naar trouwens, wat @ufear zegt klinkt dan weer niet best..
@EMP & @Buzz134 Enne helaas, BTO levert geen touchscreen schermen meer...

• tom2508
Lapa schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Tja, TS geeft in zijn eigen post aan dat er laptops zijn die alleen touchscreen missen wat hem betreft. Dus blijkbaar kan een combinatie van specs en formaat die hij acceptabel vindt wel. Of dat een goed idee is (redt de koeling het?) is dan een tweede.

Mensen die touchscreen een gimmick noemen op een laptop, hebben waarschijnlijk nog niet veel op een laptop met touchscreen gewerkt. Als ik een dag op een laptop met touchscreen werk en dan weer verder ga met m'n normale laptop zonder touchscreen, dan zit ik dagen lang vergeefs met m'n vinger op het scherm te poeren, zo snel went het. Ik heb ook veel gewerkt op een desktop (of laptop in docking station) met touchscreen en dat gebruik ik dan weer zo goed als nooit.
@Lapa Jij snapt het! Ik begreep al niet helemaal hoezo het wel paste in een MSI maar niet met touchscreenbeschikbaar was. Maar zoals je al zegt, het kan idd aan de koeling liggen. Zoals die jongens al zeggen over de XPS-15 van Dell.

• tom2508
@br00ky My bad, ik ben nieuw hier... Thanks voor het aanpassen iig!

• tom2508
CCJJVV schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:25:
Toevallig al nagedacht over het laten vallen van de GPU-eis en een externe GPU te nemen?
Ik ben nog niet zo heel bekend met laptops, dus dit klinkt nieuw. Wel echt interessant.. Als je me iets meer kunt vertellen heel graag! :)

EDIT: Na even gegoogled te hebben, lijkt het dat externe GPU's niet gebruikt kunnen worden voor een laptop zijn eigen scherm om op te gamen... Of hoe zag jij dit voor je?

(Bron: https://www.techadvisor.c...card-your-laptop-3364133/ )

[Voor 28% gewijzigd door tom2508 op 03-08-2019 23:36]

• tom2508
CCJJVV schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

Ik zou zeggen Google eens of zoek eens op YouTube naar: external GPU for laptop. Het is inprincipe een kleine case met daarin een GPU en een klein "moederbord". Deze cases hebben dan vaak een aantal video-uitgangen(hdmi, display-port) maar daarnaast ook soms uitgangen zoals USB.
Deze case sluit je dan aan met behulp van Thunderbolt-3. De laptop zal dit dus wel moeten hebben. Lees je hier gewoon even goed in, Google dus gewoon even.

Een nadeel van een externe GPU is dat er wat performance loss is t.o.v. het gebruik van de GPU in een desktop. Wat echter een voordeel is, is dat je desktop GPU's kan gebruiken en geen mobiele GPUs. Tevens zal je minder snel te maken krijgen met throttling door hitte.
Goed advies! Ga ik even voor rond kijken :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee