Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NFS probleem met windows 10 home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-04 13:38
Hallo beste mensen. Ik heb een probleem met mijn netwerk. Wat ik niet had met windows 7 home.
Ik gebruikte hanewin nfs server. Mijn hele hardeschijf E had ik gedeeld. Mijn mede8er zag dan alles.
Nu had ik windows 10 eroverheen geupgrade. En had geen problemen met het netwerk. Totdat ik wel andere problemen kreeg heb ik windows 10 1809 vers geinstaleerd. Ik heb wel gelezen dat windows 10 home geen nfs ondersteund.

Ik had veel gelezen over mensen die problemen hadden. Nu was ik zover gekomen dat mijn mede8er wel schijf E zag maar als ik dat opende was het leeg.

In hanewin had ik deze instelling

e:\ -public -readonly -name:e

Ik heb in de firewall van windows 10 alle exe bestanden van hanewin toegang geven.
Ook de regels voor poorten binnenkomende en uitgaande TCP 1058, 111, 2049 en UDP 1058, 111, 2049 ingevoerd.

bij services

SSDPSRV op automatisch gezet

UPnP Device Host op automatisch gezet

Function Discovery Provider Host op automatisch gezet

Function Discovery Resource Publication op automatisch gezet

Ook heb ik Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen particulier netwerk detectie ingeschakeld. Met wachtwoord beveiligen delen is uitgeschakeld.

Machtigen voor share staat "iedereen" ingesteld

Wat mis ik nog?

EDIT: ook via Upnp zie ik alleen afspeellijsten, afbeeldingen en video's en muziek, Maar niet wat op E staat.

[Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 29-07-2019 16:57]

Beste antwoord (via rens-br op 12-08-2019 11:44)

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-04 13:38
Laat maar ik ben er al zelf achter gekomen hoe NFS op windows 10 home werkende te krijgen.

Het gratis NFS service van WinNFSd

1. Download WinNFSd.exe voor nu de laatste versie https://github.com/winnfsd/winnfsd/releases (2.4.0)
2. Maak een folder in C: Noem de folder winnfsd. Dus C:\winnfsd
3. In deze folder maak je een tekst document, noem het exports.txt, open het. Is je gedeelde map D:/MKV dan plak je het "D:/MKV" adres in (zonder aanhalings-tekens) . 1 adres per regel, laat de eerste regel blank (waarom weet ik niet).
4. Maak een andere tekst document in dezelfde folder, noem het nfsservice.bat, plak deze regel erin: winnfsd.exe -id 0 0 -log off -pathFile "C:\winnfsd\exports.txt" en sla het op.
5. rechtermuisknop op deze bestand, kopiëren naar -> bureaublad (snelkoppeling maken).
6. Plaats deze snelkoppeling naar de windows's opstart folder (C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstarten)
Na elke opstart van de computer zal de nsf server opstarten.

Een hardeschijf helemaal delen lukte niet, maar wel een map op een hardeschijf. Bijvoorbeeld D:/MKV

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True