Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is een 4G LTE antenne voor beter ontvangst nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 18:14
Ik ben op zoek naar de beste en mooiste oplossing om het 4G LTE-signaal van een Teltonika RUT950 te versterken.

Optisch vind ik een Puck-antenne wel het mooiste en zou ook het eenvoudigst op het aluminium dak van de camper te monteren zijn. Alleen hoor ik hier en daar dat deze het minste dBi signaal winst oplevert?

Indien zo (heb hier zelf geen ervaring mee) zit ik met onderstaand idee, en zou dit enkel en alleen zelf op mijn nieuwe camper uitvoeren wanneer er grote zekerheid is bij een beter en uitstekend ontvangst dan de PUCK-antenne.

Bovenop de dakkoepel zou ik een vaste antenne kunnen plaatsen. 
Hiervoor hoef ik enkel en alleen maar een gaatje door de de vaste ventilatiekoepel te boren en de draadjes van de antenne in het bovenkastje te brengen waar de Teltonika reeds staat opgesteld.
Die afstand is niet meer dan 1.5m en hierdoor is het verlies over de kabel zeer beperkt. De haakse beugel zou dan moeten verwijderd worden, zodat aan de onderzijde van de koepel de bevestigingsbout dient aangedraaid worden. Is dit een mogelijke oplossing?

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True