Toon posts:

Tesla model x laden UMC CEE werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook netjes fasen, nul en aarde aangesloten in de CEE stekker?
Is de kabel echt 5-aderig of is het een 4 aderige kabel in een 5polige stekker? (Gokje, ik weet niet precies hoe die laadstekker eruit ziet)
Weerstand van die verlengkabel eens doorgemeten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-01 13:56
marowi schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:23:
3 rode knippers = kapotte connector. Dus de CEE adapter die aan je UMC zit is waarschijnlijk niet goed. Check bij je tesla service center.
Dat is wel een beetje overdreven. 9 van de 10 keer is de spanning van tussen de de nul en de aarde niet goed 0V (door het ontbreken van een of beide of een foutieve aansluiting)

[Voor 3% gewijzigd door 0fbe op 27-07-2019 08:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Inspired schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:43:
Is er een ander 3 fase apparaat in de buurt? Gezien de aansluiting in de garage is dit wellicht het geval. Kun je die misschien testen op de nieuwe CEE.
Hier zou ik mee oppassen!

Klinkt alsof de nulgeleider wellicht niet goed is verbonden in de nieuwe contactdoos. De Tesla lader geeft dan blijkbaar netjes een foutcode, andere apparaten zouden wel eens kapot kunnen gaan.

Sowieso even met een dubbelpolige spanningsmeter de fasen meten t.o.v. nul en t.o.v. aarde.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bl4ckviper schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:38:
[...]
De persoon die het heeft aangesloten heeft naar wat ik begreep de fases direct afgetakt van diezelfde groep (inde meterkast) maar de 0 en aarde van elders gehaald.
[...]
Dan hoop ik dat je het verkeerd hebt begrepen, want dat is echt not done :X

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee