Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Belangrijke geluidsopname speelt niet af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robovliets
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2020
Hallo Tweakers,

Deze geluidsopname is zeer belangrijk voor mij, het is mij niet gelukt om er uit te komen. *knip*

Ik heb vandaag een interview gehouden waarvoor ik met mijn Iphone 6 met de standaard dictafoon app een geluidsopname heb gemaakt. Toen ik dit interview wilde terugluisteren kwam ik er tot mijn schrik achter dat de opname niet afspeelde. Elke keer als ik op de play knop drukte bleef de timestamp op 0:00 staan. De play knop veranderde voor vijf seconden in de pauze knop en veranderd dan weer terug in de play knop.

Ik heb al met de customer support gesproken van Apple, deze kwam alleen niet veel verder dan de telefoon een keer aan en uit te zetten. Ik heb het bestand naar mijn computer gestuurd via de mail, met de Windows Media Player lukt het mij ook niet om het af te spelen. Het is een M4a bestand.

Belonen, hoe goed bedoeld ook is niet de bedoeling.

[Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2019 20:41]

Alle reacties

• robovliets
Het bestand is 14mb, de duur van de geluidsopname staat er nog wel bij, 29 minuten en 17 seconden. Ik heb dus wel het volledige interview opgenomen.

• robovliets
Ik heb Audacity gedownload, Wanneer ik het bestand in Audacity wil openen geeft het de melding dat ik het bestand niet kan openen omdat het dit type bestand blijkbaar niet ondersteund. Hoe kan ik dit bestand omzetten naar een wav of aiff bestand?

• robovliets
Ik heb dit geprobeerd maar het lukte mij niet. Bij stap 6 geeft de command promt bij mij een heel andere melding. Namelijk: ('faad.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.)

• robovliets
Verdorie, ook bij deze krijg ik nu een foutmelding: Helaas ging er iets mis bij het converteren van je bestand. Of het input-bestand is beschadigd, of hij werd niet herkend. Begin aub opnieuw met een ander bestand of met een andere bestandsindeling als doel. Fout:

• robovliets
batumulia schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:31:
En als je het probeert met MediaPlayer Classic?

https://mpc-hc.org/
Nope.

• robovliets
Imnoa schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:41:
https://ffmpeg.zeranoe.co...-923d5c4-win64-static.zip
  • Download het bovenstaande bestand,pak het uit en zet ffmpeg.exe (uit de bin map) in je DOWNLOADS map
  • Zet ook het m4a bestand in je downloads map (maak een backup van het bestand voor de zekerheid)
  • Open command prompt
Commando 1:

code:
1
cd C:\Users\%USERNAME%\Downloads

Commando 2:
code:
1
ffmpeg -i JOUWBESTANDSNAAM.m4a -c copy interview.aac

(verander JOUWBESTANDSNAAM.m4a naar de bestandsnaam van het beschadigde bestand)
  • Probeer daarna interview.aac af te spelen
'ffmpeg' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

• robovliets
Ik heb het bestand naar Imnoa gestuurd en hij heeft mij geholpen door de eerste 8 minuten van de 29 weer bruikbaar te maken. Ik vraag me echter alsnog af of de rest van het bestand (14mb) toch nog te recoveren is.
EMP schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:18:
Goede kans dat het bestand beschadigd is, of leeg zoals g0tanks zegt.

Het formaat is een goede aanwijzing. Zelfs met slechte kwaliteit / sterke compressie zit je al snel aan minimaal 12KB/s (bron). Als je dus een idee hebt hoe lang de opname is (bijvoorbeeld 45 minuten), dan weet je hoe groot het bestand minimaal moet zijn (in dit voorbeeld 45 * 60 * 12 / 1024 = 31,6 MB). Groter kan, afhankelijk van de kwaliteit kan het zo 3 tot 10 maal groter zijn, maar als het kleiner is, dan is het onmogelijk dat de audio-informatie er in zit.

Probeer het bestand op een computer te krijgen en converteer/bekijk het eens met een audio player zoals Audacity:
https://videoconverter.wo...-m4a-to-mp3-audacity.html

Is het bestand te klein, dan het ook met de overdracht mis gegaan kunnen zijn (ondersteunt jouw mailbox groot genoege bestanden?) Probeer het dan eens met een kabel, of andere manier van verzenden.

Je kunt het één en ander proberen, maar ik zou er serieus rekening mee houden dat het wel eens verloren zou kunnen zijn.

Edit: onze berichten hebben elkaar gekruist. voor een half uur audio 14 mb. Dat is erg weinig, maar niet onmogelijk (mono, lage kwaliteit etc).

Ik zou Audacity eens aanslingeren.
Hoewel EMP zegt dat 14 mb erg weinig is voor een audiobestand, heb ik ook een ander (wel werkend) geluidsbestand op mijn Iphone staan van 20 minuten en 9mb. Dan zou het dus niet gek zijn dat een bestand van 29 minuten 14 mb is?

Edit: Ik bedacht mij net dat mijn telefoon in de slaapmodus viel tijdens het gesprek, misschien op het punt van het einde van de recoverde opname. Heeft dit wellicht effect op het recoveren van het bestand?

[Voor 5% gewijzigd door robovliets op 25-07-2019 18:05]

• robovliets
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen week nog bezig geweest met het downloaden van een aantal programma's om te proberen het bestand te herstellen. Het is dus gelukt om de eerste 8 minuten van het bestand te herstellen maar daar lijkt het bij op te houden. Veel van de software die zegt het bestand te kunnen repareren kost veel geld, en het blijft de vraag of het dan wel gaat lukken. Ik zou het ook wel willen willen uitbesteden, maar ik heb online nog geen service gevonden die dit aanbiedt.

Het is mij nog wel gelukt om het bestand als RAW-data te importeren in Audacity, alleen geeft dit alleen een ruis. In ieder geval, iedereen bedankt voor de moeite! Als iemand alsnog suggesties heeft, dan hoor ik het uiteraard graag.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True