Vraag

• FFGH
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-11-2021
TLDR: Beginnen met werken of een twee jarige SE master volgen? |:(

Kortgeleden heb ik mijn HBO Software engineering bachelor afgerond en ben momenteel aan het twijfelen over wat mijn volgende stap is. Om wat context te geven zal ik de opties hieronder toelichten samen met mijn uiteindelijk carrière doelen. Daarnaast ben ik 23 jaar, wellicht dat dat impact heeft op het advies.

Al lange tijd was ik overtuigd dat de volgende stap was om de Software engineering master te volgen aan de Universiteit van Amsterdam. Hier de link naar het studieprogramma. Misschien kan hiermee beter meegedacht worden over de waarde van opleiding. Als ik zou kiezen om de master te volgen, zou dat betekenen dat ik over twee jaar de arbeidsmarkt op ga.

Mijn alternatieve optie is om nu te beginnen met werken en werkervaring op te bouwen.

Ik heb verschillende carrière perspectieven waar ik naartoe werk en probeer één van deze wegen daadwerkelijk te bewandelen. Mijn eerste optie(doel) is om terecht te komen bij de top tech bedrijven, denk aan Amazon, Uber, Google etc. Daarnaast ben ik momenteel bezig met verschillende eigen ideeën ontwikkelen. Mijn tweede doel is dan ook een eigen start-up(product) bouwen en dit uit te schalen, kortgezegd iets van mijzelf opzetten. Mijn laatste optie is om binnen een bedrijf door te groeien naar een management rol, mits ik een organisatie vind die mij erg trekt.

Ik zou erg dankbaar zijn als jullie met mij kunnen meedenken en advies geven _/-\o_ De meningen om mij heen zijn namelijk erg uiteenlopend en zelf kom ik er niet uit.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee