Sinds kort ben ik een Ziggo klant en heb ik mijn eigen router (pfSense, draait in een VM op ESXi 6.7 U2) d.m.v. de DMZ functionaliteit 'achter' de modem van Ziggo gezet. Dat werkte an sich prima, behalve dat de DMZ implementatie beroerd is van de Arris modem en deze het na 30 minuten begaf. De reden dat ik DMZ wou gebruiken i.t.t. bridge is vanwege een HA setup (d.m.v. CARP).
Contact opgenomen met Ziggo, deze gaven aan dat de DMZ functionaliteit slecht is van deze modem en deze in bridge laten zetten. Opnieuw ellende, want mijn ping tijden variëren extreem:
Download/upload snelheid is wat het zou moeten zijn:
Aangezien deze setup perfect werkte met DMZ functionaliteit (dubbel NAT) heb ik het volgende geprobeerd:
Iemand nog meer ideeën om dit te troubleshooten?
Edit
Na aanleiding van deze post heb ik de power saving instellingen in de bios op disabled gezet, waarna de ping tijden er als volgt uit zien (nog steeds niet top, maar een stuk beter):
Contact opgenomen met Ziggo, deze gaven aan dat de DMZ functionaliteit slecht is van deze modem en deze in bridge laten zetten. Opnieuw ellende, want mijn ping tijden variëren extreem:
Download/upload snelheid is wat het zou moeten zijn:
Aangezien deze setup perfect werkte met DMZ functionaliteit (dubbel NAT) heb ik het volgende geprobeerd:
- ESXi geüpgrade naar de laatste versie (6.7.0 Update 2 (Build 13981272))
- Nieuwste igbn driver (I210 netwerkkaart) geïnstalleerd
- Nieuwe pfSense VM aangemaakt en geïnstalleerd
- e1000e en VMXNET3 virtuele kaarten geprobeerd
- pfSense troubleshooting guide geprobeerd
- Laptop rechtstreeks aangesloten op de modem, dan zijn alle ping tijden OK
- Andere netwerkkabel
Iemand nog meer ideeën om dit te troubleshooten?
Edit
Na aanleiding van deze post heb ik de power saving instellingen in de bios op disabled gezet, waarna de ping tijden er als volgt uit zien (nog steeds niet top, maar een stuk beter):
[Voor 12% gewijzigd door gerwim op 24-07-2019 21:22]