Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Qwerty1w
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 18:47
Hallo,

Ik heb een vraag over loonheffing en loonheffinsgskorting etc.

Ik ben een student die net een nieuwe bijbaan heeft als koerier. Lekker makkelijk werk en kan veel uren maken.

Ik heb vandaag mijn eerste loonspecificatie binnengekregen, en het viel mij op dat er loonheffing is afgetrokken van mijn salaris. Ik heb ook loonheffinsgskorting toegepast. Ik dacht altijd dat je tot een bepaald salaris geen loonbelasting hoefde te betalen? Bij mijn vorige werk in de horeca was de loonheffing altijd 0 euro. Hoe zit dat?

Daarnaast vroeg ik me af of dit bedrag dan kan worden teruggevraagd volgend jaar. Ik heb gelezen dat alle belasting die je teveel betaalt kan worden teruggevraagd. Krijg ik dan de hele loonheffing terug of een deel ervan?

Het is best wel een aardig deel van mijn slarais al zeg ik het zelf. Ik wil dus graag weten hoe dit werkt.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True