Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Dank!
Heldere uitleg 👍
Als ik een watchface wil downloaden crashed de app echter, ik heb het probleem gemeld.
Kan ik nog iets anders proberen?
Vreemd, werkt hier zonder problemen. Heb al behoorlijk wat verschillende watchfaces er op gezet/verwisseld.
Je probeert niet toevallig een 47mm watchface op een 42mm te zetten? Oh wacht, lees nu beter en zie dat het al bij het downloaden mis gaat.
Andere watchface geprobeerd?

Een workaround is de watchface downloaden via de website. Dan de bin file in de map zetten van één van de origineel gedownloade watchfaces in de Amazfit map (android/data/com.huami.watch.xxxx) en de naam handmatig veranderen in de naam van het originele bestand en dan via de Amazfit app de watchface synchroniseren waarvan je net de bin file vervangen hebt.

[Voor 38% gewijzigd door 13art op 19-10-2019 20:49]

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• OmeAnne
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-04 14:53
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Dank!
Heldere uitleg 👍
Als ik een watchface wil downloaden crashed de app echter, ik heb het probleem gemeld.
Kan ik nog iets anders proberen?
Zowel Amazfit als Amazfitwatchfaces app herinstalleren. Hebt zelfs kans dat horloge terug moet naar fabrieksinstellingen...

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:38
Ik zag hem vanmorgen staan. Leuk om te zien dat het iemand van hier is.
Ik heb hem sowieso als favoriet gemarkeerd; als iedereen die hier komt dat even doet komt ie lekker hoog in de ranglijsten. ;)

• Davey400
Deze werkt niet voor de GTR.

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-04 14:05
l3art schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:44:
[...]

Vreemd, werkt hier zonder problemen. Heb al behoorlijk wat verschillende watchfaces er op gezet/verwisseld.
Je probeert niet toevallig een 47mm watchface op een 42mm te zetten? Oh wacht, lees nu beter en zie dat het al bij het downloaden mis gaat.
Andere watchface geprobeerd?

Een workaround is de watchface downloaden via de website. Dan de bin file in de map zetten van één van de origineel gedownloade watchfaces in de Amazfit map (android/data/com.huami.watch.xxxx) en de naam handmatig veranderen in de naam van het originele bestand en dan via de Amazfit app de watchface synchroniseren waarvan je net de bin file vervangen hebt.
Works like a charm 👌
En ziet er heel gaaf uit, merci!

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• OmeAnne
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Ik heb de laatste dagen zeker 10 keer een factory reset gegeven en alle apps weggeveegd en opnieuw geïnstalleerd.

Notify and fitnis deed alles in het 100 lopen.
Als ik wat instellingen aanpaste ging het scherm niet meer aan als ik mijn pols draaide, dit terwijl de optie wel degelijk aan staat.
Deze gebruik ik dus niet meer.
Is er een andere manier om de hw knoppen te binden aan volgend nummer? Dat is wel zo handig als ik ga joggen.
Ik gebruik alleen de Amazfit app, daarmee kan het volgens mij niet. Heb ook wel andere apps geprobeerd, maar allen gooiden uiteindelijk de boel in het 100.

Vandaag nog een nieuwe WF online gezet, alleen een analoog klokje, verder volledig kaal.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1218

• Maikelvs
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:01
OmeAnne schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Ik gebruik alleen de Amazfit app, daarmee kan het volgens mij niet. Heb ook wel andere apps geprobeerd, maar allen gooiden uiteindelijk de boel in het 100.

Vandaag nog een nieuwe WF online gezet, alleen een analoog klokje, verder volledig kaal.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1218
Goed bezig! Ik ben trouwens Maikeldevil van deze:

https://amazfitwatchfaces.com/search/gtr/author/Maikeldevil

Watchfaces. Ik dacht ik maak er even een paar om te testen of het een beetje lukt voor ik een GTR koop. Ik vind watchface best belangrijk dus wil ik wel faces naar eigen smaak maken. Deze zijn vrij primitief btw. Kan zeer geadvanceerd te werk gaan kijk maar naar mijn miband 4 creaties. Trouwens.. werkt live weer niet op de GTR? Op demiband4 zijn .json verwijzingen naar display weerbericht, e rzouden al mensen met een GTR live weer op hun horloge hebben. De planning is om bij Belsimpel binnenkort een GTR te bestellen. Wacht alleen nog wel even Black friday af. Ik gebruik nu trouwens een Miband 4.De communitie is wel vrij stug trouwens op Amazingfaces, voordat je eindelijk een reactie hebt 8)7

Maarre, mooie watchfaces! Hup hup max _/-\o_

• Maikelvs
OmeAnne schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Ah kijk, ik had ook al even bij die van jou gekeken of ik daar wat kon jatten. ..eh.. gebruiken. 😁 Vast wel eens, maar nog niet bij de ontwerpen die ik in mijn hoofd had.

Geen idee of live weer werkt, ben er nog maar net mee begonnen en ben nu bezig met een watchface waarbij ik ook daadwerkelijk de positie van dingen wijzig enzo... dacht dat dat heel lastig zou zijn maar valt eigenlijk best mee.
Jatten.. ik vind dat een vrij heftig woord. Kijk in deze communitie is dat juist belangrijk dat we dingen van elkaar overnemen. Mijn ontwerpen zijn uiteraard ook niet van mezelf maar kopieën van originelen. T is lullig als je exact een ontwerp overneemt en jou naam er onder zet. Zolang je maar dingen ten goede aanpast is dat alleen maar goed. Stel dat iemand mijn ontwerp pakt en daar stappen, batterij status en alles aan toe voegt om een mooie manier juig ik dat vooral toe! Daar hoef ik geen credits voor XD. Samen moeten we alles beter en mooier maken :-D
Alvast een beetje changelog info, tot iemand 't op z'n nederlands plaatst:
https://www.reddit.com/r/...bh/firmware_update_13419/

• Maikelvs
C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:04:
1 watchface heeft nu de temperatuur staan, dat betekent dus dat dat nu mogelijk is, en dat is wel 😎

Als jullie gaan slapen, locken jullie enkel het scherm?
Ja, klopt. Het is dat ik de GTR nog niet heb, maar als het weer op de bip of wat dan ook kan dan moet het zoiezo niet moeilijk zijn. Py tools ondersteunt het nog niet in de preview maar best kans dat als je de weather json toevoegd met de nodige afbeeldingen dat ie het op de horloge zelf dan gewoon toont. Ik snap eigenlijk de ophef op amazwatchfaces ook niet echt met al die teksten. Maar kijk een naar de Miband 4 die volgt de juiste verwijzingen en afbeeldingen kopieer de .json code en koppel de weather icons en test het eens uit op je watch! Ik ga me er nog niet aan wagen. Ik zet er watchfaces op en iedereen download ze maar niemand reageerd op de ongedrukte vraag: werkt ie goed? Is ie mooi? Dus zonder comments is een poging op een weer versie ook kansloos. Volgensmij is een werkende weerbericht versie op het reactiebord van de github pagina van py tools.

• Davey400
C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:04:
1 watchface heeft nu de temperatuur staan, dat betekent dus dat dat nu mogelijk is, en dat is wel 😎
Er zijn er wel meer met weer hoor; in ieder geval die ik nu heb gezien:
  • Military Camouflage
  • Mechanical Age
  • Night Spirit

• Maikelvs
OmeAnne schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Nog niet, maar ga ik binnenkort eens doen!

[...]

Dat het midden beweegt heeft denk ik met de digitale seconden te maken. Als je digitaal alleen de uren en minuten laat zien, kun je de seconden gebruiken om iets anders mee te doen, zoals om het seconde een ander plaatje laten zien. Waardoor het lijkt of alles beweegt. ;)

Je kunt/moet namelijk alles met plaatjes doen, ook de cijfers, dus ja daar kun je ook andere plaatjes voor gebruiken.
Hier is een aparte verwijzing voor in .sjon dat heet grofweg animation { image idex: etc. Dat kan bij de Miband ook, alleen vergt veel afbeeldingen dus is lastig toe te passen aangezien de boel binnen de 2mb moet blijven. Plus volgens mij kent de py tool die verwijzingen niet net als het weer dat we laatst testten.. we zijn echt toe aan een nieuwe tool, py tool is gewoon een port van de BIP en eigenlijk ook niet gemaakt voor de gtr, vandaar dat iconen ook voor geen meter kloppen in de json verwijzingen. Ook dat hele staken gaat nergens over. We hebben binnen de GTR groep een gebrek aan geeks die een beetje een degelijke tool kan bouwen. Amazfit bied geen ondersteuning aan custom faces. Helaas ben ik slechts een webdesigner en goed in grafisch bewerken en basis modden.. alleen diep programmeren is niet mijn kunde -_-

• Maikelvs
Davey400 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:30:
Iemand al met deze editor aan het spelen geweest?:
https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/
Hij is voor de GTR nog in Beta, en dus beperkt.
Op basis van de functionaliteit voor de oudere modellen ziet het er echter veelbelovend uit.
Heb ik inderdaad al geprobeerd, gebruik het tooltje die er bij zit voor transparante getallen etc. Superhandig! Voor de GTR werkt ie helaas niet zo lekker. Staat trouwens al een paar weken in beta, lijkt niet veel voorgang in te zitten. :-(

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 04-04 13:58
Vos schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:14:
[...]

Dit verschilt flink. Ik gebruik ook een custom watchface, verbruik is gelijk aan de standaard faces.
Net 100%geladen standaard watchface ga ik weer even kijken hoelang het duurt tot 10% dan zal ik het nogmaals met custom proberen meld ik me weer.
satya schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:30:
Kan iemand bevestigen dat het scherm van de GTR een stuk helderder/mooier is dan van de Pace die ik momenteel van iemand te leen heb en best bevalt?
Ik ben zelf van de Pace overgestapt naar de GTR. Het enige voordeel wat de Pace heeft is Always On.
ECHTER; omdat dat bij de Pace slechts 4 dagen is en de GTR inmiddels ook die functie heeft èn dan ook ruim 5 dagen Always On kan handelen, valt dat als reden af.

De helderheid, scherpte is beter op de GTR, simpelweg doordat 'ie een AMOLED scherm heeft t.o.v. transflective bij de Pace.

Het enige minpunt van de GTR is de magere GPS nauwkeurigheid. Daar wordt nog over gediscussieerd of het een designfout of software issue is.
Zelf heb ik sinds de laatste update significant snellere GPS fix en redelijk nauwkeurige waardes.
Voor een echt nauwkeurige GPS zul je bij duurdere smartwatches moeten zijn.

Al met al heb ik persoonlijk geen enkel nadeel met de GTR 47mm roestvrij staal.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:07
Een van de threads op XDA over de GPS accuracy issues in vergelijking met Bip/Pace/Fitbit/Garmin:
https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page32

Jammer dat er geen officieel statement komt van Huami/Amazfit. :(

• Davey400
BlueSS50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:20:
Ik zag ook de Amazfit RAND voorbij komen op Ali.
Verge misschien?
Ik denk dat je een iets te enthousiaste vertaal-plugin hebt...

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 25-03 21:06
Je kunt baanlengte invoeren. Ook je zwemdoel. De watch registreert automatisch welke slag gebruikt wordt. Er is een stand voor swimming pool en open water.

• Maikelvs
Voor de verstappen fans onder ons heb ik deze gemaakt:

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1759

Ik ben hem nog van plan te verbeteren dus brand maar los!

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08-04 13:08
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:53:
Wat is volgens jullie de beste/snelste/handigste manier om watchfaces te installeren? De Amazfaces app crashed namelijk bij mij. Het lukt me wel door handmatig een wf te vervangen.
Heb ik ook vaak last van.

Probeerde het gisteren ook om een andere WF te installeren, maar mij lukt het niet meer/

In MI Fit krijg ik geen WF meer te zien (ook niet de orginele).
Als ik download zeg en dan naar amazfit app ga, dan lijkt wel of de amazfit WF niet overschreven is.

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-04 14:05
Ik ben tevreden van notify&fitniss.
Paar maand terug verneukte hij alles maar sinds een paar updates lijkt alles stabiel.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-04 21:20
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:53:
Wat is volgens jullie de beste/snelste/handigste manier om watchfaces te installeren? De Amazfaces app crashed namelijk bij mij. Het lukt me wel door handmatig een wf te vervangen.
Pas gedaan met Apkinstaller, dat lukte wel.

• Maikelvs
Jozzle schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:26:
[...]

Nice, maar gaat Tag Heuer dit leuk vinden? :P
Geen idee, de merken vliegen je om de oren. Daarbij bestaat er van deze versie geen digitale versie van tag zelf. Denk dat het een lastig gebied is, uiteindelijk heb ik zelf alles met paint, gimp en photoshop gemaakt. Als ik een schilderij van een f1 auto verf, zal men er dan eindelijk wat van vinden? Ik snap het wel maarja uiteindelijk is het Maar een achtergrondje op je watch XD. Als het niet zou mogen neem ik aan dat de site vanzelf weg haalt :-D

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:49
C00P schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:37:
Er is een nieuwe update uit, pai is toegevoegd zo op het eerste zicht.
/edit screen on als ik mijn pols draai is opmerkelijk sneller nu, goede update!

Mijn nieuwe watch face, I love it!

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1355
Ziet er goed uit!

Kan je iets zeggen over de GPS? Is het verbeterd na de update?

• Pierre_nr1
BlueSS50 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:57:
[...]

Ik hoop het zo.... dan is i vandaag nog besteld!
Ik heb de 47mm eergisteren besteld. De T&T heb ik al, nu de smartwatch zelf nog :)

Ben heel benieuwd of de recente update de GPS problemen heeft kunnen oplossen.

• satya
Bij XDA zijn er mensen die vermoeden dat de hart sensor incompatible is met de GPS sensor, indien de sensor niets hoeft te doen of wordt afgedekt werkt de GPS onmiddelijk. Vreemd verhaal maar het zou kunnen.

https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page38

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 19:48

cooper_s1

MINI's rule

Het gaat nu erg goed qua baterijverbruik, met eigelijk alleen maar wat stappentellen, om de 10 minuten hartslagmeting staat ie nu op 43% na 23 dagen geleden opgeladen te zijn.

• iisworks
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:53:
[...]

Dus je hebt het horloge nog niet gekocht?

Raar dat ze maanden later dan de GTS uitbrengen met hetzelfde probleem als het een hardwareissue is.
Ik heb >1 maand geleden al even een GTR gehad in de hoop dat het:
1) Allemaal wel mee zou vallen
2) Een exemplarisch probleem zou zijn
3) Het met een FW update opgelost zou gaan/kunnen worden

Maar ondertussen werkelijk nog niet één betrouwbare track gezien in diverse forums, ook niet na verschillende FW updates waarbij telkens weer verbeteringen beloofd werden. Het sneller krijgen van een fix is wel verbeterd, wat soms misleidende posts oplevert omdat veel mensen dit melden als "verbeterde GPS". En inderdaad had ik verwacht dat ze dit met de GTS onderkend en opgelost zouden hebben.

Verder ideaal horloge als vervanger van mijn Bip, maar dan alleen als dat gefixt is... :(

[Voor 4% gewijzigd door iisworks op 15-11-2019 16:10]

• TAVL
Hij heeft hem retour gestuurd. ;)

Na de laatste maanden gaat de mijne ook terug. Morgen verwacht ik de Garmin Vivoactive. GPS op de GTR is waardeloos. Steeds moeilijkere fixes. Zeker in de avond of vroege morgen. Of verliest hij de fix na een paar honders meter. Als hij het dan een keer volhoudt, dan klopt de route niet en mist hij vaak honderden meters ten aanzien van de afstand die ik loop. Jammer, want verder vind ik het een erg fijn horloge. De laatste 2 maanden is er volgens mij geen run geweest zonder GPS issue, waarbij tenminste een grote afwijking ten aanzien van afstand en accuraatheid.

Dus prima en mooi horloge. Ook voor het sporten, mits je geen GPS nodig hebt.

• iisworks
Fibrenl schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:18:
[...]

Nee is een oudere toen hij uitkwam meteen via ali besteld. had ook problemen met de route maar is nu mooi. normaal had ik van de rare uitschieters [Afbeelding]
Thnx, maar lees ook me deze FW nog steeds over dezelfde GPS problemen:
https://www.reddit.com/r/...re_update_13508_just_now/
https://www.mi-forum.net/...-gtr-47-mm-1-3-5-08.8893/

Kan niet echt detail zien op het kaartje, maar misschien had je geluk door een open omgeving + onbewolkt weer? Ik wacht iig nog even wat meer ervaringen af voor ik weer bestel. :)

Op zich kunnen ze vanuit de App de route wellicht nog wel wat oplappen door hem via Cloud AI op de "waarschijnlijke route" te zetten, maar ik heb mijn twijfels. De meting van snelheid was bij mij onder minder ideale omstandigheden (onder wat bomen, bewolkt weer) extreem onnauwkeurig op de fiets als ik af en toe keek.

[Voor 6% gewijzigd door iisworks op 18-11-2019 07:08]

• TAVL
satya schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:59:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, deze week een klimtraining gehad en die mensen zweren bij Garmin. Maar het scherm is wel iets anders dan bij de GTR, en ik leun wat minder op een perfecte GPS input.
GPS/Glonass ziet er een stuk beter uit. Moet nog met GPS/Galileo testen. Scherm is minder sexy en accuduur is ook minder, maar wel veel meer mogelijkheden en statistieken. GTR is wat meer rechttoe rechtaan. Wat ik ook prima vond, maar de Garmin is beduidend verder met sportondersteuning. Stappen tellen lijkt ook wat soepeler te gaan.

De GTR is mooier en het is jammer dat deze zo'n fout heeft. Zeker met de profilering sportswatch. Dat kan gewoon niet.

Garmin ziet er mooi uit (iets minder verfijnde looks en minder strak scherm), biedt meer en is compatibel met meeste sportapps (Strava, Runkeeper, etc), maar is duurder en is beperkter qua accu.

Ik kies dan toch voor functionaliteit, aangezien ik dit met name voor hardlopen en activiteiten gebruik.

• Edzeau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 14:24
l3art schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:41:
[...]

Waarvoor wil je de GPS gebruiken? Hij is alles behalve nauwkeurig en verliest regelmatig de verbinding. Wil je echt routes tracken dan zou ik voor de GT 2 gaan als ik jou was. Is GPS een bijzaak en kan je prima zonder is de GTR een prima horloge.
Ik zou GPS inderdaad (enkel) voor een rondje hardlopen gebruiken. Ik twijfel dan ook of ik zo veel waarde hecht aan GPS. Thanks voor je reactie.

PS4: Edzeau - Rainbow Six Siege - Compilaties

• iisworks
Mijn advies: bespaar je de GPS irritaties en neem voor nu gewoon een Huawei GT. Mooi scherm, ca. 2w accu, prima GPS/Sleep/HR en in nieuwstaat te vinden op MP voor <€100. Als een "nieuwe" GTR met werkende GPS uit komt weer verkopen en overstappen. Of als je nog geen fancy scherm nodig hebt: gewoon een Bip, daarvan werkt de GPS ook uitstekend en die gaat ook 30d mee op een acculading. (y)

[Voor 22% gewijzigd door iisworks op 20-11-2019 19:12]

• TAVL
Nee, dat gaat niet. Strava kan enkel activiteiten inlezen vanuit de GTR. Zoals gezegd heb je dan voor hardlopen een beperkt zicht op jouw hardlopen, omdat het meeste samenhangt met jouw afstand. Klopt die niet, dan kloppen zaken als pace ook niet.

Je kunt wel een activiteit vanuit de Amazfit app starten. Dan gebruikt deze de GPS van de telefoon en hartritme vanuit de watch. De watch toont dan echter niets qua activiteit. Je krijgt dan via een stem op de telefoon (of oordopjes) jouw afstand, pace en hartritme per km te horen. Maar wat het nut van de watch dan nog is....
Voor hardlopen heb je weinig aan deze watch. Hoe gaaf hij er ook uit ziet, de resultaten zijn in deze niet accuraat en betrouwbaar.

Nog een voorbeeld; open veld wachten op de start van een halve marathon. Op tijd gestart om een fix the krijgen. Ca. 30-45m voor start. Meerdere timeouts zonder succesvolle fix. 1 keer lukte het maar viel gelijk weer weg. Bij start niet direct een fix. Na een 500m eindelijk een fix om vervolgens 3 keer de fix weer te verliezen, waarbij definitief na ca. 11k. Dit was wederom in open omgeving zonder storingsfactor. Het was prima weer. Uiteindelijk heeft hij in plaats 21,1k (+ een beetje) slechts 16k vastgelegd. Rondetijden sloegen nergens op.

Gaat het om een mooi, vergelijkbaar horloge met aardig goede resultaten en een lange accu, dan kun je voor de Huawei kijken. Die is een stuk betrouwbaarder en accurater. Wil je gewoon goede en accurate tracking resultaten met hardlopen dan kun je kijken naar een Polar of Garmin, maar dat heeft als nadeel vaker laden.

In jouw geval zou ik voor Huawei gaan. Al werkt deze niet met Strava. Enkel MyFitnessPal of Googlefit. Al schijnt de koppeling zeer beperkt te zijn en die laatste er zelfs al maanden uit te liggen.

[Voor 17% gewijzigd door TAVL op 23-11-2019 18:06]

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-04 08:21
Van lieverlee wordt dit wel offtopic. Mijn shortlist bevat nu niet meer de GTR maar de Watch gt en de Honor magic watch...

• satya
Slecht nieuws, zo te lezen kan de zaak niet gefixed worden:

https://forum.xda-develop...?p=81024429&postcount=459

As I and other already demonstrated in this thread, Amazfit decided to not include a dedicated external GPS antenna for the watches with metalic bezel, but to use the bezel and housing itself as a kind of antenna. And this turned out to be a very bad decision. Amazfit "fixed" it by more A-GPS updates, so basically the chip has a better assumption of satelite ephemeric data. The chip can get this information itself from the GPS signal, as it is encoded within. However, this assumes the device has a good enough antenna to decode the data without error.

• BlueSS50
satya schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:43:
Slecht nieuws, zo te lezen kan de zaak niet gefixed worden:

https://forum.xda-develop...?p=81024429&postcount=459

As I and other already demonstrated in this thread, Amazfit decided to not include a dedicated external GPS antenna for the watches with metalic bezel, but to use the bezel and housing itself as a kind of antenna. And this turned out to be a very bad decision. Amazfit "fixed" it by more A-GPS updates, so basically the chip has a better assumption of satelite ephemeric data. The chip can get this information itself from the GPS signal, as it is encoded within. However, this assumes the device has a good enough antenna to decode the data without error.
Heeft iemand ook al een keer een metalen bandje geprobeerd ipv de leren of rubber? misschien dat de metalen help bij het bereik?

• Rygar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-01 10:40
Wat ik nog mis is een bring-me-home schermpje tijdens het hardlopen, waarop de richting en afstand tot het startpunt staan (zit wel op de Verge). Ik hoop dat ze die optie nog toevoegen.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-04 16:55
TAVL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:07:

Gaat het om een mooi, vergelijkbaar horloge met aardig goede resultaten en een lange accu, dan kun je voor de Huawei kijken. Die is een stuk betrouwbaarder en accurater. Wil je gewoon goede en accurate tracking resultaten met hardlopen dan kun je kijken naar een Polar of Garmin, maar dat heeft als nadeel vaker laden.
Binnen het merk is er ook nog de Stratos, de GPS van mijn Stratos 2 is vrijwel niks op aan te merken, altijd een snelle fix (buiten vrijwel altijd binnen de halve minuut) en de Stratos 3 biedt ook nog een langere accuduur en beter scherm (geen flat tyre)

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik ben van stratos naar gtr 47 gegaan. De gtr voelt even groot of misschien zelfs kleiner dan de stratos. Ik lijk minder problemen te hebben onder de mouwen van bloezen.

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:45
Voor mij bevalt de gtr uitstekend. Blijft makkelijk een maand vol. Scherm is mooi en goed afleesbaar. Ik gebruik hem wel alleen als horloge, sleeptracker en voor berichten / WhatsApp. Dus ik geef niets om gps. De ene keer dat ik het voor de grap getest heb duurde het 10 minuten voordat hij verbinding had...

Ik heb wel direct het goedkope meegeleverde bandje vervangen voor een mooie van hirsch. Doet het horloge veel goed.

• BlueSS50
FJP84 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:46:
Hoi, ik heb nu een Amazfit Stratos en opzich bevalt de form factor erg goed. Ik vraag me nu of of ik tzt bij de GTR (want er mooi horloge) voor de 47mm of de 42mm moet gaan.

Ik houd overigens ook de ontwikkelingen mbt de GPS in de gaten. Klopt het dat de 42mm versie minder issues heeft?

Heeft iemand hier dezelfde overstap gemaakt van de Stratos naar de GTR en zo ja is er gekozen voor 42mm of 47mm?

Dank!
De grote van de 47mm valt reuze mee, hij is net zo groot als mijn meeste normale horloges en zelfs een stuk kleiner dan mijn forse diesel horloge. Ik zou niet kleiner gaan.
Hij weegt bijna niets en mijn overhemden vallen er goed overheen.

• Davey400
Wat door al die GPS-discussies een beetje ondergesneeuwd raakt is dit:
https://i.imgur.com/Wubq154.jpg
Ik zal de komende week mijn laadkabeltje maar eens gaan zoeken...

• Davey400
Alleen ziet een Bip er niet uit. Een GTR wel.

• Pierre_nr1
l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:14:
Hmmm opeens werken geflashde custom watchfaces via de Amazfaces app niet meer. Het lijkt goed te gaan, krijg de melding dat de watchfaces met succes is geupload naar het horloge maar daarna staat hij er toch niet op en wordt de standaard watchfaces getoond.

Ik denk dat dit te maken heeft met de laatste update van de Amazfit app (vandaag geüpdatet denk ik).

Edit:
Het is een bekend probleem lees ik, ze zijn er mee bezig om het op te lossen. https://amazfitwatchfaces...f=23&t=975&start=10#p3632
IOS of Android? De laatste update van de IOS Amazfit app is van 5 dagen geleden, versie 3.4.7.

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:02:
[...]

IOS of Android? De laatste update van de IOS Amazfit app is van 5 dagen geleden, versie 3.4.7.
Goede toevoeging, Android. De update voor Android is ook van de 26ste maar heb ik zelf pas vandaag geüpdate.

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-04 10:37
Zojuist de GTR ontvangen, mooi horloge! Kwan van de BIP dus wilde graag met 't mi-account inloggen zodat ik de data bewaard hield.

De QR code van de watch gaf een dooie weblink (toppers..) en de app via de playstore (3.4.8-play) gaf "just a sec" afgewisseld met feedbacklinks dus dat werkte niet.

Heb via apkmirror de 3.4.6 gedownload, die heeft ook een ander scherm bij 't starten van de app en daar kan ik wel inloggen met m'n mi-account. De watch is nu aan 't updaten qua firmware en ga zo eens proberen de app te updaten. Ben benieuwd.

EDIT: App updaten via de playstore gaat goed, draai nu weer 3.4.8-play en blijf ingelogd

[Voor 7% gewijzigd door asc366 op 07-12-2019 15:40]

• Maikelvs
Waarom hebben jullie het over de xiaomi fit app..? Ik heb sinds een weekje ook eindelijk een eigen GTR (na het maken van tig watchfaces) ben beter bekend als Maikeldevil. Maar in mijn handleiding stond duidelijk: installeer de Amazfit app.. voor mijn Miband 4 gebruikte ik de xaoimi app.. dat zijn dus 2 verschillende apps.. Dus uiteraard werkt je mi account niet op de amazfit app want das weer een ander platform.

• Pierre_nr1
Latte schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:45:
Is het mogelijk om via de Amazfit GTR offline naar Spotify te luisteren? Ik weet niet of de Spotify app überhaupt voor dit horloge beschikbaar is maar ik ben nog niet hier of elders tegengekomen dat het mogelijk is.

Mocht het mogelijk zijn, gaat de batterijduur dan versneld omlaag of heeft Spotify bij de GTR op de accu nauwelijks invloed?
Nee, dat is niet mogelijk. De GTR heeft geen interne opslag.

• Schutter2
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 02-04 18:22
Kan aan mij liggen maar ik zag net pas dat er in de amazfit app, op de plek waar je kan wisselen van wf, er ook een tabblad 'aangepast' zit waar je een eigen foto kunt gebruiken als achtergrond. Of zit dat tabblad er altijd al 🙄?

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:05

Vos

AFCA

Schutter2 schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:00:
Kan aan mij liggen maar ik zag net pas dat er in de amazfit app, op de plek waar je kan wisselen van wf, er ook een tabblad 'aangepast' zit waar je een eigen foto kunt gebruiken als achtergrond. Of zit dat tabblad er altijd al 🙄?
Zit er nog niet zo lang nee ;)

• Davey400
1. Als ik de GTR niet met bluetooth koppel aan mijn telefoon, wordt dan de datum en tijd nog steeds bij gehouden?
Ja hoor, de tijd loopt gewoon door. Alleen instellen/aanpassen gaat niet; dat moet echt via een telefoon.
Maar hij hoeft dus niet constant verbonden te zijn.
2. Ik dacht dat er ondersteuning voor NFC op zit? Ik las in het forum dat dat niet zo is?
Technisch gezien is beiden juist: Er zit NFC op, je kunt er in Europa niets mee.
3. Welke app is nu beter? Amazfit of N&F?
De standaard app is Amazfit. N&F geeft je extra mogelijkheden.
In eerste instantie leek het me leuk en ik heb er voor betaald, maar vrij snel had het voor mij geen toegevoegde waarde en vond ik het vooral onhandig. De originele app is simpel, N&F heel uitgebreid.
4. WF's installeren. Ik heb ondertussen al 4 manieren gelezen. Wat is nu de beste en makkelijkste manier? En is het ondertussen al mogelijk om meer dan 1 custom wf op het horloge te hebben?
Makkelijkste is via de officiële app, maar beperkte keuze. Al kun je tegenwoordig wel een eigen foto/afbeelding kiezen i.c.m. wat standaard digitale faces.
Een andere mogelijkheid is de AmazFaces app. Daar kun je uit heel veel faces vanuit de community kiezen. Deze app heeft echter weer de standaard Amazfit app nodig om de gekozen watchface daadwerkelijk op het horloge te zetten.
Er is nog steeds maar 1 custom watchface tegelijk op het horloge. Heel erg vind ik dat niet; wisselen kost hooguit een minuut.
5.Is de laatste fw update op de 42 stabiel? (GPS boeit mij niet).
Helaas voor jou heb ik geen 42; deze vraag speel ik even door.
(Al heb ik voor de 47 geen stabiliteitsproblemen ervaren, behalve dat mijn eerste exemplaar na een paar weken ineens stuk was.)

Succes ermee!

• Pierre_nr1
iisworks schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:49:
GTR Lite:
Https://www.gizmochina.co...tly-launched-on-gearbest/

Hopelijk lost die ook het GPS issue op (als GPS überhaupt aanwezig is).
GPS wordt niet genoemd in het artikel. Dat is dus zeer waarschijnlijk het 'lite' gedeelte :)

• Davey400
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:43:
@Davey400 je hebt het over de N&F app maar kan niet vinden wat dat is? Of Android only? Heb iOS :+

GTR bezitter dankzij de kerstvrouw hier :)
Is inderdaad een Android app.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Dave

• TheFrahes
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 24-03 12:05
Hempie79 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:59:
Is het mogelijk om tijdens het slapen het scherm uit te schakelen met behoud van functies? Tijdens het draaien wordt ik wakker van het scherm dat aangaat. Dan heb ik hem al op het donkerste staan. Ik vind de slaapdata wel grappig maar nu slaap ik er slechter door.
Pols lift uitzetten na een bepaalde tijd.
Ik zet 'm zelf in battery safe mode, dan wordt je slaap wel bijgehouden maar werkt je wekker niet. Je spaart er wel je batterij mee.
GTR 47mm 1.3.5.32 is uit:
- Always On Display now supports timed on and off
- Alarm ring time is extended to 30 seconds
- Reminder will be popped up when AGPS expires (!!! YES !!!)
- Fixes occasional black screen problem

• Pierre_nr1
Schutter2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:39:
[...]

V0.1.0.38 is uit voor de 42mm. Hoe ben je aan de changelog gekomen voor de 47mm update?
Staat gewoon in de Amazfit app
Marzman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Ben je voor agps-updates afhankelijk van firmwareupdates?
Nee. Je bent afhankelijk van ongeveer 1x per week synchroniseren met de app.
Dat wil je meestal toch wel om je sportdata, slaapinfo, hartslag info te bekijken op je mobiel. Tijdens de sync wordt dan vaak ook gelijk agps bijgewerkt.

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-04 08:12
Vos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:53:
Ik had onder account altijd Google Fit gekoppeld. Echter zie ik die nu niet meer staan in het menu. Hebben meer mensen dit? Je moet vanuit de Amazfit app toch kunnen koppelen met Google Fit?
Ik gebruik zelf een aangepaste versie van de Amazfit-app (zoek naar Amazfit Extended, laatste versie is 3.6.1 en loopt dus 1 versie achter) en hierin kan je Google Fit (nog) wel toevoegen. Verder zitten er nog wat handige functies toegevoegd. Zo is er een icoontje toegevoegd voor Telegram (alle varianten), kan je na het weigeren van een oproep een SMS sturen en kan je emoticons laten omzetten naar tekst of helemaal verwijderen uit meldingen (scheelt soms een hoop vraagtekens).

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Vos schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:24:
Bedankt ^^ Zal er eens in duiken

[...]

Heb je ook een link voor die Extended versie? Ik kom alleen een Russische site tegen.
Dit soort 'alternatieve apps' die niet in de playstore staan, zien we liever geen linkjes van op GoT omdat de legaliteit hiervan lastig te bepalen is.

• iisworks
Vergeet niet dat er de afgelopen 6+ maanden al een aantal keer keer verbeteringen in gps zijn beloofd middels FW updates, en dat tot nu toe het effect daarvan keer op keer is uitgebleven. Lijkt echt een HW issue, dus ik ben extra sceptisch.

• Pierre_nr1
iisworks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:22:
Vergeet niet dat er de afgelopen 6+ maanden al een aantal keer keer verbeteringen in gps zijn beloofd middels FW updates, en dat tot nu toe het effect daarvan keer op keer is uitgebleven. Lijkt echt een HW issue, dus ik ben extra sceptisch.
En zo is het, de firmware udates leverden stuk voor stuk zo goed als niets op. Als je een smartwatch met een betrouwbare GPS zoekt koop dan geen GTR.

Ik ben zelf wel zeer tevreden met de GTR, maar ik gebruik de GPS dan ook niet.

• Davey400
Schutter2 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Batterij gaat met deze versie (42mm) gelukkig weer stuk langer mee. Zit nu op 51% en 8 dagen geleden opgeladen.
Op de 47 zit ik nu precies op 50%, 23 dagen na de laatste lading.

Ik moet echt elke maand weer zoeken naar het kabeltje als ik toch maar eens besluit te laden... 🔋

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Sinds kort is bij mij ook de accuduur sterk verbeterd, maar dit komt door het wijzigen van 1 eenvoudige instelling. Bij mij stond de reactiesnelheid bij 'pols optillen om info weer te geven' op gevoelig ingesteld. Dit op normaal gezet en de accu gaat nu merkbaar langer mee. Gisteren opgeladen naar 99%. Nu ruim 24uur verder staat de accu op 96%.

• Mikemkm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-03 11:57
l3art schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:11:
Sinds kort is bij mij ook de accuduur sterk verbeterd, maar dit komt door het wijzigen van 1 eenvoudige instelling. Bij mij stond de reactiesnelheid bij 'pols optillen om info weer te geven' op gevoelig ingesteld. Dit op normaal gezet en de accu gaat nu merkbaar langer mee. Gisteren opgeladen naar 99%. Nu ruim 24uur verder staat de accu op 96%.
Thnx, stond bij mij ook op gevoelig. Ik ga het proberen. (verder niet veel problemen met batterij verbruik, maar kan prettig zijn ;)

• Plurk.
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-03 13:43
Ik heb mijn GRT 47MM nu vanaf half december. Ik lees dat er veel problemen zijn met de GPS. Ik wandel zo'n vier á vijf keer per week 5,5KM door het bos, ongeacht het weer. Ik heb altijd een afwijking met de GTR van zo'n 200-250 meter tegenover mijn Iphone XS. Met hardlopen heb ik ongeveer dezelfde cijfers. Soms duurt het starten van de GPS wel twee tot drie minuten, maar meestal heb ik een fix binnen 20 seconden. Als het heel slecht weer is duurt het soms wat langer. Ik vind dit voor mijn doel voldoende.

Wat betreft de accu, ik laad hem eens in de drie weken op. Hij verbruikt zo'n 4 á 5 procent per dag. Ik gebruik de GPS dus regelmatig (3 á 4 keer per week). Hartslag staat op iedere minuut, ik heb veel meldingen uit staan van 07:00 tot 22:00 op DND, de helderheid op auto en weergeven op normaal en maar 5 seconden weergeven. Ik zet er regelmatig een andere custom facewatch op.

Ik ben er erg tevreden mee. Ik heb wel een keer meegemaakt dat hij een keer uit was en hem handmatig op moest starten. Gelukkig maar één keer.

• Davey400
Plurk. schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:35:
Ik lees dat er veel problemen zijn met de GPS. Ik wandel zo'n vier á vijf keer per week 5,5KM door het bos, ongeacht het weer. Ik heb altijd een afwijking met de GTR van zo'n 200-250 meter tegenover mijn Iphone XS.
Ik vind dat telkens best grappig om te lezen. Als je gaat hardlopen begrijp ik dat je geen telefoon mee neemt, want te zwaar.
In de meeste andere gevallen hebben tegenwoordig de meeste mensen toch gewoon hun telefoon bij zich? Als ik GPS data wil dan start ik de 'oefening' niet vanaf mijn horloge, maar vanaf de Amazfit app. De GPS data komt dan gewoon van de telefoon, en alleen de hartslag-data en stappen worden door het horloge geregistreerd.
De Amazfit app combineert deze data netjes als één 'excercise'.

Ik zie (buiten als je echt geen telefoon mee wilt nemen) niet in waarom je persé die afhankelijkheid van je horloge zou willen hebben; die GPS slurpt (in verhouding) ook nog eens batterijen.

Kan iemand uitleggen wat ik mis, en waarom die nadruk op het functioneren van de GPS zo gelegd wordt?

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Denk dat het hem meer zit in dat er een product aangeboden wordt met een bepaalde functie maar waarvan de functie niet goed werkt. Logisch dat mensen dan gaan klagen.

• OmeAnne
Ik moet zeggen dat ik na de update een snellere GPS fix heb en deze lijkt de boel ook beter te registreren.
Het is wel zo, dat ik het na de update pas 1x heb geprobeerd.

• BlueSS50
Ter info:
Gister samen met mijn vrouw gaan hardlopen. Ze heeft al jaren de Polar M200 en moet hem altijd 5 minuten vooraf buiten leggen om een fix te krijgen. daarna is deze behoorlijk accuraat.

Ik heb voordat we weggingen de nieuwe A-gps data binnen gehaald en had binnen 20 seconden een fix.
Als ik op de kaart kijk dan kronkeld de route nog steeds een beetje.

Aan het eind van de rit had ik 5.16km en mijn vrouw 5.12km dus voor mij is dit accuraat genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Update firmware GTR 47mm v1.3.5.54

What's new:
- Improves app list scrolling performanc
- Adds vibration before turning off device
- Adds on-screen STOP button when alarm reminder shows up
- Fixes som issues with PAI score
- Fixes the countdown error under certain time

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:40
Heb zelf geen GTR maar hier zie je toch onderin het scherm je zone? https://gadget-freakz.com...t-GTR-Activity-during.jpg

[Voor 62% gewijzigd door Taigu op 27-03-2020 15:09]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
@13art Echt een hele fraaie watchface, mijn complimenten. Ik ga 'm gebruiken op mijn GTR.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maikelvs
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True