• Vliegvlug
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:03

Vliegvlug

Flight Simple

DannyBevers schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:04:
Ik ben al eventjes op zoek naar een dozenboor/gatenzaag/ietswaarmeejedozenmaakt. Heb het nodig voor wandcontactdozen te maken in de muur, dit is word in bakstenen muren gedaan. Heb gelezen dat ik niet perse daarvoor een dure nodig zou hebben voor in beton.

Heb er enkele gevonden maar die zijn allemaal zonder adapter. Zijn er goede dozenboren die aan te raden zijn die compleet zijn met adapter? Het is nodig voor eigen woning eenmalig tijdens de verbouwing (60 dozen).

Vond de volgende dozenboren (zonder adapter)

https://www.ecotools.nl/d...82-mm-10-mm-segmenthoogte
https://www.ecotools.nl/p...boor-82-mm-met-zijsleuven
Je kan ook een S&R dozenboor nemen:

Lekker goedkoop en inclusief adapter :)

Heb ik ook zelf gebruikt: Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Is wel met SDS+ aansluiting dus je moet wel een boorhamer hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 17-11-2020 15:24]

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:35
Crosspost uit Klustopic, maar ik denk eerlijk gezegd dat kans van slagen hier groter is :P

Ik heb een zaagtafel, echter zonder extra zijtafels of iets dergelijks.

Als ik nu een grote plaat wil zagen, mis ik steun (mis blad in de breedte). Kan ik een soort rails of iets dergelijks in deze gleuven steken zodat ik extra draagvlak heb? Wat voor rails zou dat zijn?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:10
JT schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:20:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Elke afkortzaag maakt toch een opgaande beweging ? Naar beneden als je start en omhoog als je klaar bent?
Nee, naast de diepte hebben ze soms/vaak ook een telescoop-arm om een grotere afstand te overbruggen. Je kunt dus op en neer, en naar voor en achter.

Bij normale afkortzagen gaat de telescoop horizontaal van voor naar achter, nadeel is dat vak deze aan de achterkant eruit steekt, voordeel is dat deze een perfect horizontale beweging maakt bij een langere zaagsnede.

DeWalt heeft een iets andere telescoop die niet achter uitsteekt. Voordeel: lekker compact, nadeel: het kantelpunt van de zaag zit aan het eind van de telescoop ipv in de buurt van de zaag. Een langere zaagsnede die gebruik maakt van de telescoop gaat dus niet horizontaal (tenzij je de volledige diepte van de zaag gebruikt, maar niet bij een andere zaagdiepte).

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MLLL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:43:
[...]

Halfhoutverbindingen zaag ik met een Festo invalzaag met een korte geleider, voordeel is dat je het materiaal niet hoeft te verplaatsen om de de cm een zaagsnede en je slaat met de hamer 95 procent van het hout weg. Laatste beetje met een bandschuurmachine met korrel 40 en je bent spekkoper.

Zeker als je balken van lange en zware afmetingen gaat halfhouten is dit een uitkomst.
Precies zo doe ik het overigens ook ;)

[Voor 33% gewijzigd door Fraggert op 18-11-2020 22:01]

“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:36

Ik zoek de schuurhouders van Fein, ik kan hem alleen vinden inclusief schuurpapier, wat ik niet nodig ben en dan onnodig betaal.

Ik vind wel alternatieven maar dat is zonder fatsoenlijke afzuiging.
Iemand tips waar ik dit kan vinden?

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:45
Vandaag mijn GKS 12V-26 binnen gehad uit een warehouse deal "acceptable" (70 euro). Zoals verwacht een mini cirkelzaagje (85mm), maar ik denk dat ik hier nog veel plezier van ga hebben, bijvoorbeeld bij leggen van vloeren. 18mm multiplex zaagt ie zonder problemen. Ook het verstek lijkt aardig zuiver, alleen is het zaagblad te klein voor 18mm onder een hoek van 45 graden.

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:40
MWDKing schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:45:
Iemand een tip voor een kleine lichte schroefmachine die sterk genoeg is om latjes e.d. vast te schroeven. Mijn schouder vind mijn Parkside slagschroevendraaier niet zo fijn na dag ;( .

Ik zag een 12V Parkside op de lidl shop, maar de 12V accus worden niet meer verkocht...
Voor op werk laatst een setje Bosch gekocht, klein schroeftolletje en slagschroevedraaier.
Allemaal niet heel indrukwekkend maar nog redelijk power en in ieder geval lekker licht. :)

[Voor 5% gewijzigd door FSSF op 21-11-2020 21:30]

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• webber87
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 15:27
Vanaf morgen ook bij de Lidl allerlei Parkside spul in de aanbieding. Waaronder de invalzaag die ik ga halen. Zitten hier nog meer aanraders tussen? De discussie of Parkside t.o.v. een Makita/Bosch-Blauw/etc. daargelaten.

https://www.lidl.nl/folders/special-lidlshop-blackfriday-2020/view/flyer/page/6

[Voor 29% gewijzigd door webber87 op 22-11-2020 13:45]

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:36
Naar aanleiding van deze post begin oktober onderstaande set besteld bij Toolnation. De prijs van 313 euro was lag in mijn ogen ergens tussen 'een hele goede deal' en `to good to be true'. Het bleek het eerste :D. Nu dus een mooie set compacte apparaatjes om mee te hobbyen en een mooi platform waar ik eventueel nog kan uitbreiden.

.

Nog 1 vraagje : Er zat geen recipro zaagblad bij. Kan ik elk no-name recipro zaagblad kopen? Op fotos lijkt dat wel te passen? Of is dit ook zo'n gepatenteerd systeem als de starlock?

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:36
florizla schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:18:
Graag gedaan ;-)

Kost nu alweer 524 Euro dus het was echt een (onopzettelijke?) mega-korting.

Standaard recipro zaagblaadjes passen er op zonder probleem.

(Edit:) Verbazend dat dit allemaal in 1 L-Boxx past!
Het is dan ook geen L-Boxx, maar een XL box. Ik schat 30cm langer dan een normale L-Boxx. Je kan er dan wel weer een normale L-Boxx opklikken als je wilt. Maar goed, mijn gereedschapscollectie is nog niet zo uitgebreid dat ik me moet gaan mengen in de L-Box, M-Box, discussie >:) .

Ik dacht: nog wel even een geleiderail bijbestellen voor de cirkelzaag. HBM: geleiderail 25 euro. Lidl: Invalzaag + geleiderail 60 euro. Ja dan toch maar weer die laatste :D.

Edit: foto van de XLbox:

[Voor 20% gewijzigd door exponential op 23-11-2020 11:01]

• barry86
Omnivore schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:39:
[...]

Die kleur gaat alleen over de Lidl Parkside uiteraard, waar zwart de 'performance' serie is.

Met een slagboormachine beter maar niet 4 diepe gaten in beton proberen dus?
Persoonlijk zou ik met circa 3j in beton boren. Anders verbrand de boor snel of het schiet niet op.

Deze van de parkside
is maar 1J, erg licht en super praktisch voor hang en sluitwerk ophangen, en boven al goedkoop.
In beton komt hij ook wel met 1J, maar snel gaat het niet.

• Sjoerd-b
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:19
Boudewijn schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:59:
[...]

Die opbergfunctie is wel handig ja ... dat is irritant bij Starmix.
Met die unifix plaat erop is dat ook opgelost. Kost wel weer wat extra.
https://equibv.nl/wp-content/uploads//2019/10/Unifix_ISP_small.jpg

• barry86
Ik twijfel al een tijd over het nut van een kruislijnlaser, omdat ik hem nog nooit 'gemist' heb.
Maar aangezien ik zoveel positiefs er over lees, sinterklaas er aan komt ;-) en ik binnenkort veel tussenmuurtjes moet opbouwen, heb ik mij de gok genomen en op Aliexpress de DEKO DKLL12PB aangeschaft voor €60,- inclusief statief.

Ik ben erg benieuwd! 8)

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:59
bij wolfcraft hebje deze dingen:

kun je van 2 klemmen een lange maken...werkt best goed, laatst nog gebruikt voor een kast en een 60cm en 90cm klem mee aan elkaar gezet om zo een klem van circa 150cm te krijgen.

edit: ooh nee, ik had juist een van 90cm te weinig, dus om van 2 korteren naar iets van 90cm te komen (zie middelste klem, helaas slechte foto):

[Voor 34% gewijzigd door breagor op 24-11-2020 13:29]

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:46
Hi! Ik ga me dan toch maar wagen aan een hulp oproep aan jullie, want ik kom er niet uit.

Ik ben een klusser thuis die z'n hand niet omdraait voor een klusje, of dat nu iets is als het ophangen van een tv of het monteren van kasten naar het repareren van apparatuur of zelf een meubel restaureren.

Al jaren ( 20? :-) ) heb ik een bij elkaar geraapt zooitje gereedschap en probeer daar nu eens goed orde in te krijgen. Wel bewust machines van bosch blauw elektrisch zodat dezelfde accu gebruikt kan worden. En ooit een bit/boor set van bosch groen erbij gehaald. Echter begint die bitboor set echt op te raken.

En naast dit mis ik een aantal dingen:

Ratel schroevendraaier
  • Bitset kort en lang (je hebt af en toe van die schroeven die diep verzonken zitten en als je dan net niet erbij kan met je bitje pak je de schroevendraaier erbij en ook zo handig, daar heb je dan net niet de juiste kop op zitten)
  • Inbus set (ik heb zo'n in elkaar vouwbare ding, elke keer bij gebruik is het onhandig/doet het zeer/valt uit te losjes uit elkaar gewoon grrr)
  • Torx set
Om dit op te lossen dacht ik aan deze set:
Wera Kraftform Kompakt 60 RA

De VDE set

Inbussleutelset 950 spkt/9 sm nsb multicolor

Torx sleutelset BO spktl/9 multicolor

Waarbij ik alleen de kleine bitjes mis en wellicht die VDE wat overkill is.

Dus een alternatief is die 816RA Wera los te kopen en dan een bitset erbij zoals die bij Wera te krijgen zijn of een eerder hier in dit topic aanbevolen de Milwauk shockwave echter die hebben weer niet die echt lange bitjes zoals in de Wera KraftForm Kompakt 60 RA set zit. En die die lange kan ik weer niet los bij Wera vinden.

En dan denk ik ook weer, als ik die 816RA los koop, wellicht zijn er dan nog andere ratelschroevendraaiers die los een goed alternatief zijn?

Mooiste zou eigenlijk zijn een set die de bit en ratel bij elkaar dekken.
Ik denk dat ik vast niet de eerste ben die hier tegenaan loopt.

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:19
michielh3 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:44:
Nu er toch weer over bouwstofzuigers wordt gesproken, ik mis op mijn Makita vc2512l steeds meer de mogelijkheid om er een mbox op te zetten.
Heb al flink lopen zoeken maar ik kan geen adapters vinden en ben bang dat die niet bestaan..
Heeft iemand een oplossing of moet ik zelf iets gaan knutselen? 7(8)7

:9

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even neergeplempt vanuit het gereedschapkortingentopic vanwege offtopic
CurlyMo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:11:
[...]

Wat is dan weer het verschil tussen een paneelzaag en een zaagtafel?
mja, die definities liggen eigenlijk niet vast maar...........

@timpy007 een zaagtafel is een kleine uitvoering, maar er zijn ook zat "bouwplaat"s-tafelzagen die niet echt precies en nauwkeurig werken waardoor ze niet nauwkeurig genoeg zijn voor het "fijne werk" zoals je stelde. :)

[Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 25-11-2020 11:42]

“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:13
@anc Zie toevallig dat je net dezelfde vraag als ik gesteld hebt m.b.t. de aanschaf van een aantal schroevendraaiers/ratel. Zelf heb ik onlangs deze bitset doppenset met een 1/4" aangeschaft:

Vrij volledig, maar er zijn nog wel een aantal situaties waarin een ratel net niet lekker werkt en je beter L-sleutels gebruiken kunt, of waar L-sleutels niet lekker werken en je beter een rechte schroevendraaier gebruiken kunt (bijv. bij het monteren van een stuurpen op een fiets waar kabels voorlangs steken). Vaak kun je dat al wel oplossen door een verlengstuk te gebruiken, tenzij het een krappe ruimte is en de bithouder te dik is.

Die stiftsleutels van Wera gebruik ik inmiddels al zo'n 5 jaar naar alle tevredenheid. Voor €20,59 ben je een dief van je eigen portemonnee als je ze niet koopt. Zodra je naar de uitgebreidere setjes gaat kijken zit er wel de nodige overlap in schroevendraaiers/stiftsleutels/T-handles en ratels. De 1/4" bitjes passen weer niet op de Kraftform Kompakt, als je al goede korte bitjes hebt ben je weer beter af met een lange bithouder etc. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren en zo blijf je bezig ;).

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:09
Deze bedoel ik:

• henkie196
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
Nogmaals dank. De reviews (nog eentje) over de PB Swiss zijn inderdaad wel gewoon positief.

Voordeel van de Stubby set is dat deze precies de bits biedt die ik nodig heb en netjes verpakt in een etui. Met losse Torq, inbus en PZ/PH/Z bitsets ben ik waarschijnlijk duurder uit en heb ik weer 3-4 dingen rondslingeren. De Bit-Check 30 bitset van Wera is ook nog wel redelijk volledig voor een nette prijs (€26,46), maar zitten weer wat vreemde/dubbele keuzes in. De 2.5mm inbus ontbreekt bijvoorbeeld en de Torx en PH opties zitten er weer dubbel in 8)7.

Losse bits ben ik geen voorstander van. Ik wil één etui uit de kist kunnen pakken en dan alles bij de hand hebben.
Die reviews spiegelen ook hoe ik er over denk. Ik heb andere ratelschroevendraaiers, maar die gebruik ik nooit meer sinds ik deze ratelschroevendraaier heb.

Die bitsets zijn het zo net niet, inderdaad. Meerdere PZ2 bits is nog te begrijpen, het is min of meer dat of torx schroeven, als je schroeven koopt. PH kom je wel tegen, maar normaalgesproken zul je daar nooit grote hoeveelheden van kopen (of willen kopen).

Voor losse bits heb ik dus die bitboxen. Eentje voor lange bits (50mm) en een voor gewone bits.

c337n schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:30:
Welke reeks van ecotools heb je aangeschaft? De eco, prof of industrial? Ik zou me er ook 1 willen aanschaffen
Prof is nog te doen, voor industrial kost het teveel t.o.v. bv. een CMT blad.

• henkie196
  • Niet online
anc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:41:
@Ypuh

Ik zit bijna in hetzelfde schuitje en twijfel enorm of ik toch niet die handgreep van de Wera wil proberen. De Wera Kraftform Kompakt 60RA is erg mooi geprijsd en heeft de lange bits die ik wil en kan daarop eventueel aanvullen met de korte bits.

Die PB Swiss handle die je linkt is wat mij betreft net niet het alternatief.
Die langere schacht is wel fijn in situaties maar waar ik tot nu toe het meeste tegenaanloop is dat die dikte al net teveel is en dan praktischer voor de kortere variant ga met langere bits.

Maar de 2 reviews die jij gepost hebben zorgen er wel voor dat mocht ik voor de PB Swiss daan worden dan wordt het wel deze.

Morgen hak ik de knoop door, dus laat het een beetje aan Black Friday hangen. Max budget is (rond) de 100 euro.

Wera Kraftform Kompakt 60RA
+
WERA BIT-CHECK BC

of

PB6510.R-30 INSIDER
+
PB E6.990 BITBOX, 30 DELIGE BITSET, LANGE UITVOERING
Ik ben wel bang bij deze set dat de bits mogelijk niet lang genoeg zijn.

Of
PB6510.R-30 INSIDER
+
WERA BIT-CHECK BC @Ypuh deze is goedkoper dan die gene die jij had gevonden, maar heeft niet die gouden bitjes. Als er een mooie actie is kan zelfs de bit-set deze worden... :P
+
3 specifieke lange bits. (T10 T15 T20)
+
een goedkoop etui voor de losse bits :-)
Het lijkt erop dat ik toch al richting losse bits ga en dan is dit niet eens een rare keus vind ik. Kan gewoon net niet een set vinden die ik vind aansluiten bij mijn wensen of er zit gewoon teveel dubbele in.
Weet je zeker dat je niet zoiets zoekt? Normale lengte klingen als een gewone schroevendraaier (letterlijk, het enige verschil is dat ze op deze geen vast handvat zetten in de fabriek), makkelijk op te bergen in een gereedschapskoffer. Die €85 is het laagste dat ik deze set ooit gezien heb.

Op zich behoorlijk compleet, heb zelf wel nog een los, kleiner etui bijgehaald en daar een extra handvat en nog wat extra klingen bijgestoken. PH1, PZ1, PH0, inbus 3, bv. Zitten in principe ook in het kleine etui erbij, maar soms heb je die liever op een groot handvat. Bithouder en 1/4" vierkant voor doppen er ook bij genomen, ben je helemaal flexibel.

• 6killer
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:21
Raymond schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:54:
Mijn vader wil voor mijn neefje een licht en goedkoop boorschroefmachientje kopen (denk aan tientjeswerk). Moet dus wel inc accu en lader zijn.

Ik dacht aan de lidl/aldi. Maar dat gaat dus niet lukken voor dat geld. Enig idee waar ik wel zou kunnen kijken?
Dus echt in de orde van 25 euro voor een compleet apparaat :)
Lidl heeft een BF deal voor 35 eur in de folder. Ik kan m niet linken maar zon 20v accuschroef machine met 2Ah accu en snellader. Ik ken de machine verder niet maar begreep dat die voor geld prima zijn en deze is echt goedkoop vind ik.

Edit: Deze dus, zit ook nog wat bitjes en boren bij zelfs.

[Voor 26% gewijzigd door 6killer op 27-11-2020 00:26]

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, om te bewijzen dat ik toch niet helemaal tot een bepaalde sekte behoor heb ik iets anders groens gekocht, aan de andere kant van de markt.

Ik mag binnenkort nog minstens 1 drempel maken en dat was niet echt leuk met alleen een invalzaag. Ook voor kastplankjes eens kijken of dit het wordt, ipv een jig bij de invalzaag. Met de invalzaag+jig kan ik denk ik enorm precies werken, maar als ik hier goed met de aanslag werk wellicht ook. (en de aanslag een beetje degelijk (te maken) is).
Daarbuiten ga ik hem weinig gebruiken denk ik, dus een TKS 80 EBS met accessoires wordt me iets te gortig.

Is het ding ruk dan gaat hij marktplaats weer op ...

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:03
6killer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:03:
[...]

Twee zelfs, maar dus geen miskopen. Wat vind je van de kracht? Is het te zwak voor schroeven zoals Ikea meubeltjes enzo? En mis je de toerenregeling zoals een normale accuschroef/boormachine?
Ik vind hem geschikt voor het beoogde gebruik. Juist het monteren van dergelijke dingen doe ik ermee. Speelgoed, meubeltjes. Toerentalregeling mis ik niet en als ik die nodig heb, pak ik een andere machine. De eerste was overigens nog prima, de tweede (die jij linkte) meer voor de heb. En hij heeft voordelen :)

[Voor 17% gewijzigd door wheel op 27-11-2020 11:08]

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:52

JT

VETAK y0

Yeah trutten 8)

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toch gezwicht ;)

Met liniaal erbij waardoor ik straks twee keer 1600mm heb om platen te zagen en een 800 voor kortere snedes.

Niet perse een hele goede aanbieding maar ik heb het ding toch nodig in de kerstvakantie dus uitstellen had ook geen zin. Overigens vindt ik de black friday deals een tikkie tegenvallen in Nederland voor hoe erg de boel gehyped wordt. Nu moet ik alleen nog even wat freesjes voor in de bovenfrees halen en dan is de gereedschapskist wel weer gevuld voor dit jaar.

[Voor 34% gewijzigd door Pixeltje op 27-11-2020 13:54]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• BakkerBolletje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 12:08
Beste medetweakers,

Een vraagje, hoe weet je nu of je diamandschijf op is of bot.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sa.Tan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
@Boudewijn Welk typenummer is deze Lidl zaag? Hoe ik ook google, ik krijg (volgens mij) een goedkoper ogend type te zien. Die van jou heeft twee geleiderails.
Erg nieuwsgierig hoe en waar je die gekocht hebt want ik vind hem niet in de lidlshop.

Et voila. Algemene indruk is niet heel slecht. De kuip is plastic, de tafel metaal. De geleider een alu profiel . Dat ook nog op het oog recht lijkt te zijn.
Morgen maar eens opbouwen. Onderstel is redelijk zwaar. Nu staat hij op zolder, dan de pootjes eronder.

Ik snap alleen niet wat een laser op een zaag met geleider doet. Extra feature... Maar waarvoor?

[Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 28-11-2020 13:06]

• Zinloos1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-11 20:17
Boudewijn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:05:
[...]

[Afbeelding]

Et voila. Algemene indruk is niet heel slecht. De kuip is plastic, de tafel metaal. De geleider een alu profiel . Dat ook nog op het oog recht lijkt te zijn.
Morgen maar eens opbouwen. Onderstel is redelijk zwaar. Nu staat hij op zolder, dan de pootjes eronder.

Ik snap alleen niet wat een laser op een zaag met geleider doet. Extra feature... Maar waarvoor?
Mooi ding, staat hier boven nu ook opgebouwd.
Ik heb er al een paar testsneden mee gemaakt, verrassend strak resultaat moet ik zeggen.
Er zijn wel zeker wat zaken die je zelf moet tweaken, zoals de hoekaanslag die zwarte letters op zwarte ondergrond heeft. 8)7

Daarnaast past mijn liniaal niet helemaal op de zijkant, waardoor ik een halve mm af zit van het blad als hij op de 0 staat, daar moet ik nog een keer naar kijken hoe dat op te lossen.
Zelf de beschermkap er meteen afgehaald. Zat te twijfelen of dat niet te onveilig is, maar een plaat er doorheen duwen is anders echt te stroef en daarnaast kan je ook geen dado cuts maken als hij er op zit.
De laser geeft je lijn aan waar je gaat zagen, zou nog handig kunnen zijn om je zaaglijn een laatste keer te checken t.o.v. je afgetekende lijn, maar volgens mij is hij daar niet accuraat genoeg voor.. Denk dat ik die er ook af ga halen want ook die belemmerd een dado cut.

Ik heb een gewetensvraag; is het asociaal om een tafelzaag en bovenfrees te gebruiken op zolder tussen 10 uur in de ochtend en zes uur in de avond in een rijtjeshuis (redelijk geïsoleerd, ik hoor van de buren enkel de hond af en toe blaffen, geen idee of ze mij horen)? Of moet dat gewoon kunnen?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KillaZ schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:35:
Een tellerkop is een tellerkop, die jas je er heel snel in met de favoriete tool van. @Fraggert , of wat langzamer met een normale accutol.

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

:P

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deze net gekocht voor in mijn eigen schoen.

Kreeg deze er ook nog bij.
https://tweakers.net/foto...18i3d3ximclMxc7JfKdg4.jpg

• webber87
jordje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:48:
[...]

Je zal daar overigens niet per se een krachtdop voor nodig hebben. Deze zijn meestal duurder dan gewone doppen omdat ze de impulskrachten van bijvoorbeeld een slagschroevendraaier of luchtratel aankunnen.

Als je even opmeet welk formaat ratel je hebt en welk formaat inbus je nodig hebt kan je daar zelfs waarschijnlijk wel een geschikt bitje voor vinden.

Overigens, ik begrijp dat je die imbusbout hebt dolgedraaid omdat je er een elektrisch gereedschap op hebt gezet? Is een setje imbussleutels dan niet een idee?
Imbus sleuteltjes heb ik wel. Dan wel de simpele (zonder handvat). Ik kan erop omdat die bout zo vast zat dat er echt op (moest) hangen om kracht te zetten. Door het vervolgens losschiet is het Toen kwam ik later onderstaand filmpje tegen over de invalzaag en het losmaken van de schijf. Blijkbaar hebben meer mensen moeite om die schroef los te krijgen. Die gast gebruikte daarvoor een ratel met dop. Dat leek me handig om toch kracht te kunnen zetten mocht mijn volgende insteekzaag weer zo'n vastzittende schroef hebben.

YouTube: Lidl Parkside Track Plunge saw Blade change tips PTSS 1200 C1

Kortom, ik moet dus even een dop hebben die past op een inbusbitje en daar weer een ratel op passen. De ratels die ik heb hebben allemaal een te grote aansluiting. Ik heb wel van die schroevendraaiers die op een dergelijke dop passen maar daar kan ik weer geen kracht opzetten.

Of ik moet kijken naar een inbussleutel met een handvat maar een ratel lijkt mij makkelijker (zolang het niet te lang is).

(Thanks voor je uitleg over de krachtdoppen trouwens. Ik had al zo'n vermoeden dat deze sterkere krachten konden weerstaan. Nu begrijp ik het helemaal :) )

[Voor 4% gewijzigd door webber87 op 01-12-2020 21:12]

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Ik kwam net een leuke herinnering op Facebook tegen van een post van 9 jaar geleden. Toen had ik mijn eerste gereedschap set gekocht omdat ik uit huis ging.

Nu 9 jaar later is er wel veel veranderd qua hoeveelheid gereedschap en locatie :D Al moet ik wel zeggen dat ik 95% van mijn eerste gereedschap set nog heb en ik denk 30á40% nog met enige regelmaat gebruik.

Het blijft leuk om zo af en toe te zien hoe erg je groeit qua tools maar ook qua ervaring.

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

michielh3 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
[...]

Zeker een goed punt! Ben de komende tijd veel ie hoogte aan het schuren en merk dat het gewoon veel gedoe is!
De stofzuiger waar hij nu aan zit heeft wel een 5 meter slang en nu hangt er ergens halverwege een stekker/contrastekker en knoop die overal achter blijven haken .. :'(
gewoon aan je stofzuigerslang knopen,, zoals @teacher zegt met een kabelbinder of stukkie tape

en zo komt ie ook niet los als je hem normaal gebruikt, scheelt losschietende stekkers

[Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 02-12-2020 11:13]

• Zaphara
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:46:
[...]

Maakt Systainer tegenwoordig ook kliko's?
Jazeker! Ik presenteer u de Systainer XXL, voor de nieuwe Planex, tevens te gebruiken om afval te scheiden:

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hanssen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:55:
Tweakers,

Heb het wereld wijde web al een beetje om het volgende afgezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

Heb tamelijk veel Mboxxen en inlays (met bijhorende tools). Maar ben echt niet goed in die dozen mooi rechtop te vervoeren. Hebben jullie een oplossing waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?
Ja, gewoon fatsoenlijk met je zooi omgaan :+

maar zonder gekheid: in de auto? bedrijfsbus?

Als ik het goed lees dan ligt het probleem "waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?" eerder in het gereedschap dat los in de box komt te liggen dan dat je Mboxxen aan de wandel gaan in je rallyewagen voertuig?

Nou snap ik niet zo goed hoe bijv een accutol uit zijn inlay kan stuiteren, maar allicht kun je bovenin de Mbox een soort foam doen (gewoon op de markt in diverse diktes en veerkracht te koop), dit klemt dan het gereedschap.

Heb je het spul nodig, Mbox open, schuim eruit, gereedschap pakken, schuim terug in de Mbox.

easy peasy :)

Maar ik ben nog een beetje zoekende naar de oorzaak van je probleem, ligt het probleem aan wandelende kisten dan is vakkenkast waarin je Mboxxen passen het handigste, maar ik weet niet of dat toepasbaar is in jouw geval.

[Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 03-12-2020 08:24]

• michielh3
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 15:42
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:21:
[...]

Dan moet er geen verzegeling in elk geval zijn, meestal zit er dan toch wel zo'n anti-tamper sticker op ofzo?
Ben niks tegen gekomen O-)

Heb wel aan de nieuwe kabel even ringkabelschoentjes gemaakt, verder was het best wel plug en play
Shapeshifter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:04:
[...]

Jaartje geleden alweer, maar loop tegen hetzelfde aan; Conrad is de enige die de Makita BO5041J (met Mbox dus) aanbiedt voor 235 euro (los is een Mbox 2 iets van 50 euro ofzo, maar kan nergens de goede inlay vinden).
Loop hier tegen hetzelfde aan, ik erger me nu al aan die plastic koffer die er omheen zit .. :')
Wat ik online wel tegen ben gekomen zijn wat foto's maar nog niet het typenummer van de inlay ( volgensmij zit hij in een mbox 2 ), iemand anders hier de oplossing voor?

[Voor 54% gewijzigd door michielh3 op 03-12-2020 09:46. Reden: extra quote]

• JT

JT

VETAK y0

Van de week mijn GTA2600 in elkaar gezet en hier en daar zag ik wat vegen en krassen en dergelijke. Was wel nog helemaal dicht qua tape enzo, maar is dit normaal bij een nieuw onderstel?

Dit was wel het ergste qua beschadiging/slechte afwerking. Ik moet dan alles weer inpakken, 20-30 minuten rijden, daar naar de balie, ruilen, weer 20-30 minuten rijden, hier weer alles uitpakken...had er niet zoveel zin in. Maar netjes vind ik het niet.
Raymond schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:46:
[...]

Ik sluit aan bij wat @henkie196 zegt. Ik heb dat ook in eerdere posts gezegd: Een decoupeerzaag is een handig ding, voor als je met een meer geschikte machine niet wegkomt (qua ruimte, of te zagen vorm). Maar het is geen precisiegereedschap.

Dus korte klussen en veel bewegingsvrijheid, daar is waar je een decoupeerzaag pakt. En dan de keuze voor een accu-exemplaar juist goed te begrijpen. Geen snoer waar je wat mee moet en je in de gaten moet houden. Je werkt er een keertje 3mins mee aaneengesloten, dan doet die 2,5KG er niet echt toe.
Nog los van dat je niks van het gewicht draagt/tilt bij het zagen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die gekke sint blijft maar bezig. :+

Wel beetje jammer dat hij "zo goed als nieuw" op MP stond maar de lijmklemmen en 1 van de 2 freesjes ontbreken. Grmbl.Ff contact opnemen met marktplaatsverkoper.

Wat is het volgende geschenk van de sint? een festool tatoeage? :P

[Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2020 12:24]

• Martinusz
Na laatst de Bosch bovenfrees op de kop te hebben getikt op Amazon, nu de advanced vac20 ook voor hele goede prijs bij Amazon:

Dan blijft de Hetty tenminste heel ;)

• Zaphara
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:05:
Wat is het volgende geschenk van de sint? een festool tatoeage? :P

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga aluminium trapleuningen op maat maken en dacht ineens, dat kan wellicht ook met de afkortzaag! Krijg je veel mooiere snedes lijkt me. Moet ik wel een ander blad kopen. Nu had ik dit artikel gevonden. Bij bijna alle materialen lees ik, hard metaal en fijne vertanding. Betekent dat dat ik een blad voor alu ook voor mdf, laminaat of trespa kan gebruiken?

On a different note, om bij Toolmax aan gratis verzenden te komen, deze meebesteld voor de slagtol :Y)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:
Had even gemist dat je een bovenfrees had, kon me alleen nog de Domino van laatst herinnerren ;)
Dat heb je niet gemist. Die had ik ook niet.

Heb hem zelf dus maar in de schoen gestopt.

Alleen zo'n gekke nieuwe systainer. Waarom?

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Na de vorige volledige verbouwing (slechts 2 jaar geleden) vooral met tweedehands gereedschap via Marktplaats te hebben gedaan, was er nu ruimte om te investeren in mooie tools voor de verbouwing van onze nieuwe jaren 60 tweekapper met garage :D. Ik wil zelf nog wat meubels maken, tv meubel, wastafelmeubel etc. De afgelopen weken dus flink aan het inkopen geweest (Hornbach is mij ondertussen helemaal zat met die laagste prijsgarantie). Ook met Black Friday wat mooie deals kunnen scoren.

Van Makita het volgende gescoord: DJV182ZJ, DGA504, DDF484ZJ, DTD153ZJ, SP6000J1X, DTM51ZJX3 en DC18RC.
Daar komen nog de ledlamp en 3 gratis accu's bij.
Van DeWalt de DWS774, omdat ik hem in de garage op de werkbank dicht tegen de muur wil zetten (+ de gratis accu schroef/boormachine die er nog bij komt... die gaat op Marktplaats).

En idd, die systainers gaan vrij stroef open. Ik zal ze ook eens een beetje smeren. Wel een goede beveiliging tegen vriendinlief, want die nagels breken zo af >:)

[Voor 24% gewijzigd door Tranze op 06-12-2020 11:39]

• Raegin
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:08
Tranze schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:36:
Na de vorige volledige verbouwing (slechts 2 jaar geleden) vooral met tweedehands gereedschap via Marktplaats te hebben gedaan, was er nu ruimte om te investeren in mooie tools voor de verbouwing van onze nieuwe jaren 60 tweekapper met garage :D. Ik wil zelf nog wat meubels maken, tv meubel, wastafelmeubel etc. De afgelopen weken dus flink aan het inkopen geweest (Hornbach is mij ondertussen helemaal zat met die laagste prijsgarantie). Ook met Black Friday wat mooie deals kunnen scoren.

Van Makita het volgende gescoord: DJV182ZJ, DGA504, DDF484ZJ, DTD153ZJ, SP6000J1X, DTM51ZJX3 en DC18RC.
Daar komen nog de ledlamp en 3 gratis accu's bij.
Van DeWalt de DWS774, omdat ik hem in de garage op de werkbank dicht tegen de muur wil zetten (+ de gratis accu schroef/boormachine die er nog bij komt... die gaat op Marktplaats).

[Afbeelding]
En idd, die systainers gaan vrij stroef open. Ik zal ze ook eens een beetje smeren. Wel een goede beveiliging tegen vriendinlief, want die nagels breken zo af >:)
Mooie inkoop voor de afgelopen weken. Ik doe subtiel mee met de DJV182ZJ i.s.m. de accu-actie. Nu alleen nog een 18v kitpistool en dan denk ik dat ik voorlopig wel aan de grens van WAF zit :+

Ik heb de soft no-load start gelijk maar uitgezet.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:13
Stabtastic schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:12:
[...]

Weet je welke dat is van Wera? kan hem niet direct vinden...
Ik denk dat hij gewoon de Zyklop bitratels bedoelt van Wera. Je kunt die kop in 4 verschillende hoeken bewegen:

Heb deze zelf ook, maar in de praktijk ben je natuurlijk wel een beetje beperkt in hoeveel kracht je onder een hoek kunt zetten. Vind het zelf altijd nog wel beter dan zo'n bolletje op de kop omdat het bitje er ten minste wel recht in zit.

De mogelijkheid hem rechtop te zetten als een schroevendraaier is wel handig, helemaal i.c.m. het zwarte beethou gedeelte wat dan niet meedraait.

[Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 06-12-2020 18:28]

• daboemann
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:46
Nou de stofzuiger is binnen, mooi ding! :*)

Kwam er gisteren achter dat mijn pa onlangs een nieuwe OF 1010 heeft gekocht :o. Die kan dus van mijn lijstje af! Nu nog een invalzaag en systeem om de verbindingen van de kasten te maken.

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-11 16:42
Ik wilde dus een poging wagen met deze connectoren een paar machines met kabel die ik minder gebruik om te bouwen.

Dacht aan invalzaag met snoer (gebruik meestal die op accu) en m'n excenter. Eerst de excenter gedaan, omdat die wel een langer snoer kon gebruiken. Gelijk ook maar opengemaakt om er eens in te kijken. Net als de invalzaag. Vooral die invalzaag heeft redelijk wat lopen binnenin.

Moest laatst het snoer van m'n Fein vervangen en dat was echt zo gedaan. Blij dat het niet de invalzaag was.

• DasNieNix
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19:18
Weer eens wat anders dan gereedschap onder de boom.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:40
Festool heeft iets nieuws _/-\o_

https://www.festool.nl/ca...es/power#SYS-PowerStation
Een mobiel 230V stopcontact

• barry86
Mensen ervaring met een gipskanten snijder?

https://www.amazon.de/-/n...fRID=8BC11DB2EZGR3PZ0KWWK

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:25
https://www.powertools.nl...nerator&utm_content=Bosch

Iets minder draagbaar, wel veel meer vermogen en €2300.

Handig concept wel idd.

Wel briljant dat ze in het filmpje er hoofdzakelijk andere accu's mee opladen.

Koop dan gewoon extra accu's :D Ben je een stuk goedkoper uit :+

[Voor 20% gewijzigd door Raymond op 09-12-2020 21:05]

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01:43
m6su23 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:32:
Ik wil hem wel vaak gebruiken ja. Ik vindt het prettiger om dan gewoon een goede investering te doen in een machine dan elke keer weer te huren
Maar ben je zo`n pro dat je grote hoeveelheden moet kunnen mengen?
Heb je vaak zoveel materiaal nodig dat dat loont om alles in één keer te mengen?
En wat is vaak? Hobby of werk?

Er zijn ook lijmmixers, die zijn doorgaans iets kleiner dan de gipsmixers, maar daar meng je ook prima 2 zakken gips mee in één keer als het moet. Niet zo snel als met een gipsmenger die vaak ook sneller draait.
Bovendien kan je daarmee ook wat tegellijm mengen in een 20 L emmer (of 10L emmer), dus heb je niet altijd kuipen nodig.

Heb je vaak grote hoeveelheden nodig dan koop je beter een betonmolen of kuipmixer. Scheelt je een rug.

Mocht je echt groot willen dan heb ik nog een grote Lievers TE-200 op krachtstroom te koop, onverslijtbaar, met zakkenscheurder en heeft ook een trekboom.
Wordt hier al een tijd niet gebruikt, PM maar. ;)
Graag in https://tweakers.net/aanbod/ houden

[Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2020 21:35]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

yay schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:57:
Is er iemand die onlangs (de afgelopen twee weken) iets besteld heeft bij Toolnation en ook geleverd gekregen heeft? De levertijden van artikelen op voorraad is wel erg hoog. :?

(Ik snap dat het overal erg druk is)
Zeker. Woensdag besteld, donderdag binnen. 5mm freesje en 2 lijmklemmen om een liniaal op een werkstuk te klemmen.

Deze kwam ook nog binnen via Amazon :)

Iemand ervaring met toolprof.nl? ik heb op bol.com bij hen de assortimentsdoos losse Domino's gekocht (slecht verkrijgbaar) maar die zou wo of do hier zijn geweest. Uiteraard niets gezien en die lui nemen geen telefoon op.

[Voor 39% gewijzigd door Boudewijn op 11-12-2020 14:01]

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:59
Togi schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:14:
@DutchKel ik snap nog niet helemaal wat je bedoeling is maar waar ik aan moest denken is een achtervork uitzetter
Bijv https://www.toolstation.n...kP0nn224_5pBoCWxAQAvD_BwE

Maar zoals gezegd heb ik geen beeld wat en hoe jet precies iets uit elkaar wil drukken
Bedankt, dat is precies wat ik zocht. Ik heb even een foto erbij gedaan om het wat duidelijker te maken.

Als ik vanuit de zijkant een behoorlijke kracht kan uitoefenen dan laat de dubbelzijdige tape waarschijnlijk los. Aan de zijkant zit in elk geval een stuk ijzer waar ik tegenaan kan drukken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:13:
Mijn Picard hamertjes van nog geen € 20 per stuk gaan ook (waarschijnlijk) een leven lang mee, ik weet niet of ik een x10 prijs zou kunnen verantwoorden voor een hamer (zelfs al weet ik niet welke hamer dat is ;) ).
<3

@KillaZ ;)

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
LinkinTED schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
Tweakers!

Sinds een paar jaar ben ik trotse eigenaar van een aantal Makita machines. Ondertussen in het bezit van:
  • 18V decoupeerzaag DJV181
  • 18V combinhamer DH243 met stofafzuiging
  • 18V boor/schroefmachine DDF484
  • 230V afkortzaag LN1018
  • 230V invalzaag SP6000
De DDF484 is een beest en werkt perfect. Maar het continu moeten switchen tussen boortjes en bitjes. Graag wil ik de set uitbreiden met een schroefmachine.

Daarbij twijfel ik tussen de DDF083 boormachine en de DTD155 slagschroefmachine.
De DDF083 heeft een slipkoppeling en twee snelheidsstanden als voordeel
De DTD155 kan daarentegen zwaardere schroeven moeiteloos verwerken.

Wat zouden jullie doen?
Of hebben jullie nog alternatieven?
Wat mis je nu?

- Mis je een minder lomp apparaat om normale schroeven te verwerken
- Mis je het gemak en de kracht om zonder een enorme klap een dikke schroef te verwerken.

Ik ben van het kamp dat gipsplaten met een DTD155 schroeft, dus mijn antwoord weet je, echter als een een alternatief zoekt voor de DDF484 die minder "groot" is dan is de 083 misschien wel een optie.

Al snap ik het bestaandsrecht van die 083 niet zo. Een DTD is naar mijn mening prima te doseren. :)

Als je echt handzaam wil, zou ik voor 85 euro een 12v deal meepakken voor zo'n Bosch machine.

@Fraggert Dit zou ik dus ideaal vinden naast de Swanson:

- Klein genoeg voor in je riem
- Groot genoeg voor de meeste balken
- Nagenoeg onverwoestbaar

[Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 14-12-2020 15:16]

K to the KillaZ

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01-12 12:03
Boudewijn schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:59:
[...]

Ik zat gewoon even lekker te trollen, dat snap je wel he :>

@Uncle Mel dan moet hij ook nog een plugit hebben, een mooi ecosysteem met dure accessoires en in een systainer komen he :P
https://martineztools.com...er-parts-and-accessories/

Dat ecosysteem is er wel, zelfs een Festool-green hammerhead :D

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
MJ-Princeps schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:56:
Ik ben in de markt voor een reciprozaag. Ik zit al volledig in het Makita 18V ecosysteem dus dat is dan ook een no-brainer. Ik twijfel tussen de DJR187ZK of DJR188ZJ. Specificaties zijn voor zover ik kan zien heel vergelijkbaar.

Voordelen 187 tov de 188:
+ Grotere slag (32mm ipv 20mm)
+ Zool kan op verschillende dieptes ingesteld worden.

Nadelen 187 tov 188:
- Groter
- Lomper
- Zwaarder
- Past niet in een MAKPAC

Iemand ervaring met een van deze (of idealiter met allebei). Prijzen ontlopen elkaar niet veel en maakt mij verder ook niet veel uit dus dat is geen factor in de afweging.
Ik heb de korte, ideaal ding, zeker als je hem combineert met de korte bladen van Bosch.

Heb een dag lang met de loodgieter mooi kunnen vergelijken (hij heeft een lange versie, ik weet niet of dat de 187 is), maar we waren het unaniem eens: de korte is fijner werken.

Hij is lichter, handzamer en komt zeker geen power tekort.

spoiler:
En dan mag ik niet eens een kanten frees halen op accu van mijn vrouw....de accu schaaf mist nog, daar heb ik nog geen makpac voor :)

[Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 14-12-2020 19:26]

K to the KillaZ

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Net weer spulletjes binnen gehad, dit was het laatste in de pijplijn, helaas.

En wat benchdogs:

Nu een MFT maken... en dan de fence dogs kopen.

• barry86
accuslagmoer machine 1356Nm parkside 8)7

https://www.lidl.de/de/pa...chTrackingOrigPageSize=36

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01-12 11:06

Het is de DDF083 geworden. Dit voor het gemak van de slipkoppeling en toerenregelaar. Ik heb relatief weinig zwaar schroefwerk, daarom niet de slagschroefmachine.

Mooi combinatie met de DDF484 :)

De machines staan al op de eerst volgende klus :*)

• Martinusz
JT schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:54:
[...]

Goede tip. Enige wat ik niet terug kan vinden is hoe de compatibiliteit/plug&play is ten opzichte van Bosch blauw?
Dat weet ik ook niet :) Bosch groen past natuurlijk :+
Deze adapter zit erbij:

Overigens ook anti-statische slang, wat bij de goedkopere stofzuigers vaak niet is :)

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Kleine delta op accu, als aanvulling op de excenter

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:39
De koppeling van mijn makita boormachine is precies 'gesmolten'. Geen idee hoe het komt. Heb hem onlangs uitgeleend maar kan niet met zekerheid zeggen dat de uitlener dit heeft veroorzaakt.

Iemand enig idee hoe je zoiets klaar krijgt ?

• webber87
Tranze schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:33:
@webber87 echt heel toevallig zag ik deze net op ali: 35MM Cup Style Hinge Jig Boring Hole Drill Guide
https://a.aliexpress.com/_BTZPon
Ja dat soort dingen! Ik kwam deze dan weer tegen.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik heb veel gereedschap 'gewoon' met snoer. Om gemakkelijk ook voor onder de carport of achter in de tuin te kunnen werken heb ik twee kabelhaspels hangen. Eén in de berging voor aan huis en één in het tuinhuis achter in de tuin. Al veel plezier van gehad.

• Point.Flare
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 30-11 11:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

hansvk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:38:
Ik heb veel gereedschap 'gewoon' met snoer. Om gemakkelijk ook voor onder de carport of achter in de tuin te kunnen werken heb ik twee kabelhaspels hangen. Eén in de berging voor aan huis en één in het tuinhuis achter in de tuin. Al veel plezier van gehad.

[Afbeelding]
Enge dingen . Die hebben ze met lucht op mijn oude werk. Was druk bezig met een schuurmachine. Wilde net een klein stukje verder schuren.. Zette daarna de schuurmachine neer.

[Voor 4% gewijzigd door Point.Flare op 18-12-2020 09:53]

• Raegin
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:08
Makita heeft een sneak preview voor een nieuwe lamp op de site staan:

Kijk je naar de url dan kom je uit op modelnummer 'DML810'. Op de USA Makita site staat die wel gewoon: https://www.makitatools.com/products/details/DML810. Das een flinke bouwlamp! Ook flink aan de prijs, op amazon.com staat hij voor ~ $350.

Ik heb stiekeme hoop dat de DML811 ook uitgebracht wordt in Europa. Ze lopen wat achter op lichtopbrengst-gebied naar mijn idee.

[Voor 4% gewijzigd door Raegin op 18-12-2020 10:43]

• Remy!!!!
De afgelopen dagen bezig geweest om m'n Triton MOF001 aan m'n zaagtafel (Dewalt DW745) te koppelen.
Ik moet nog een start/stop knop regelen zodat ik hem makkelijker aan/uit kan zetten, want nu moet ik onder de tafel moeilijk gaan doen.
De houten geleider is opgedeeld in 2 'kamers'. De linkerkamer is helemaal gesloten, en de rechter heeft bij de freeskop een opening en aan de andere kant de stofafzuiging die verassend goed werkt!
Het mechanisme om de frees omhoog/omlaag te doen gaat nu iets te lastig, maar dat komt omdat het gat wat ik daarvoor heb geboord te groot is. Eerdaags aan de onderkant maar iets maken zodat het wat beter gaat. Binnenkort ook nog een t-track erin frezen zodat ik m'n featherboard erop kan plaatsen om het hout goed naar beneden te drukken.
En het eerste teststuk is ook erg strak geworden! :D

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
Tjark schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:32:
@Davidshadow13 enige wat ik kan bedenken wat roet in 't eten kan gooien is dat 't product op combi-tools niet te vinden is wanneer je met de EAN's van Hornbach op de combi-tools zoekt: 088381876100, 2007007163262
Dat komt omdat Combi-Tools in deze geen EAN vermeld voor dit product. https://tweakers.net/i/Su-_LP2m6Mcj5HTjoTQ58YFbw1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbRWmmf0PRdwmIpbjBqvAY3T.png?f=user_large

Maar aangezien het artikelnummer 100% overeen komt verwacht ik geen problemen. Ik kan altijd Combi-Tools nog vragen om het EAN van hun machine per e-mail. Ik ga de klantenservice van de vestiging dan nog maar even bellen om te vragen of ze de korting direct kunnen toepassen aan de afhaalbalie en anders neem ik de gok maar met het online formulier.

HD4Life @ Full-HD

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Davidshadow13 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:00:
Heeft iemand ervaring van het claimen van de Laagste Prijs garantie bij Hornbach bij de afhaalbalie of via het online formulier? De vestiging is nu dicht en ik wil graag deze afhalen: https://www.hornbach.nl/s...ccu/10080923/artikel.html omdat deze nu goedkoper is bij Combi-Tools. Dan zou ik op €274,- min 10% = € 246,60 komen wat een erg mooie prijs is :P

Maar ik heb ook geen zin om hemel en aarde te moeten bewegen bij de afhaalbalie of dát de claim achteraf alsnog afgewezen wordt via het online formulier en ik de machine al gekocht heb.
Wet koop op afstand. Kopen en claimen. Bij niet toegewezen claim ontbinden.

Heb het op die manier met een Starmix stofzuiger gedaan, na overeenkomst geclaimed. En hij was toegewezen voor hij thuisbezorgd was.

Een fence binnen gehad voor een MFT tafel. Meteen maar de 2200mm fence besteld 8)
Nu nog even correct in elkaar zetten.

Morgen de MFT-cloon bouwen. MDF staat bij een maatje, net als de 20mm frees. Gaan met die banaan dus!

• Anton2610
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:36
Davidshadow13 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:43:
[...]

Deze was al een tijdje niet meer online bestelbaar hoor. Vandaar dat ik hem ook in de vestiging zou gaan afhalen (Alblasserdam) dus dan gaat WKOA niet op omdat je online alleen kan reserveren en nog geen volledige overeenkomst inclusief betaling kan doen.
Het is me toch gelukt om er eentje online te bestellen nu..

• sheane
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Oooh nog even wachten en de nieuwe Bosch actie start

• Remy!!!!
Hmmm m’n gereedschapinkopen blijven maar toenemen :9
Ik heb de starmix met cycloon nu voor de stationaire apparaten (zaagtafel, afkortzaag). En deze voor alle losse tools.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

#trots dat ik dit jaar, voor het eerst, volledig sustainable kadootjes onder de boom kan leggen :). Werkbank voor mijn oudste, stelten voor de middelste en poppenhuismeubilair voor de jongste. Zoals jullie uitgebreid via mijn ongevraagde spam hebben kunnen meemaken helemaal in-house gefabriceerd.

Omdat het toch ook kinderen van deze tijd zijn ligt er stiekem ook een Disney+ abonnement bij. Mochten ze het spelen even zat zijn :+.

• MJV
Ik overweeg een Knipex sleuteltang te kopen, maar de keuze is reuze.

Het gaat dus om zo'n ding, als vervanging van een bahco/waterpomptang.

Iemand een tip wat de beste keuze is?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:40
MJV schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:49:
Ik overweeg een Knipex sleuteltang te kopen, maar de keuze is reuze.

Het gaat dus om zo'n ding, als vervanging van een bahco/waterpomptang.
[Afbeelding]

Iemand een tip wat de beste keuze is?
Ik ben nog in blijde verwachting van de 8602250.
Had gehoopt die al 2 weken geleden te hebben, maar nog steeds niets..
Matthis schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:00:
Iemand met een Kapex 60 die eens wil meten hoe diep (en hoog) dat toestel nu is in dagelijks gebruik (90° - 90°, met stofzuiger aan).

Eigenlijk de afmeting A+B+F van dit plaatje (maar dan van een KS60 ipv een KS120)

Ik overweeg om deze als aanvulling / vervanging op mijn LS1018 te kopen, die me momenteel iets te veel plek inneemt.

Ik ben misschien wel niet zo exact, maar voor de Kapex 60 heb ik:
A = 25,0cm (ingeklapt wordt dit 6,0cm)
B = 32,5cm
D = 27,0cm
E = 27,0cm (ingeklapt wordt dit, gemeten maar vergeten :+ )
F = 15,0cm (ingeklapt wordt dit 10,0cm)

Met of zonder stofzuiger maakt wel niets uit, aangezien de stofafvoer naar boven gaat (ongeveer ter hoogte van waar het pijltje 1.4 staat, maar dan op het vast gedeelte, niet op de zaag)

[Voor 4% gewijzigd door bottom line op 28-12-2020 12:30]

• Remy!!!!
Omdat er tijdens het zagen helaas nogal veel fijnstof de lucht in gaat heb ik maar eens een Record AC400 luchtreiniger gekocht. Ik ben erg benieuwd hoeveel nut het heeft, en als ik het niet vergeet zal ik met een maandje eens een update posten.

Ondertussen ook al goed gebruik kunnen maken van de Festool stofzuiger en wat een fijn ding is dat zeg! Zuigt behoorlijk goed, maar ook de mogelijkheid om te blazen is ideaal! Binnenkort komt de bluetooth afstandsbediening binnen zodat ik lekker lui vanaf de slang de stofzuiger aan/uit kan doen.
Ik gebruik hem nu ook standaard op de zaagtafel, omdat ik daar 2 plekken heb voor stofafzuiging zit de Starmix op 1 poort en de Festool op de ander. Geen zaagsel meer te bekennen! _/-\o_

Ondertussen beginnen er ook steeds meer pakketjes (ik noem het cadeautjes) van de bestelling uit deze post binnen te komen.
En ondertussen heb ik al wat extra bestellingen geplaatst :P
- Makita DHS680ZJ cirkelzaag ipv de eerder bestelde DHS630ZJ
- Geleiderail van 150cm naast de 100cm zodat ik met de koppelstukken zonder moeite platen van 244 kan zagen.
- Makita DCL281FZB accu stofzuiger - Gewoon om te proberen... En misschien voor in huis.
- Makita DDF083ZJ Accuboor/schroefmachine - Een lekker licht/handzaam schroefmachientje naast de DDF482
- Makita DHP481ZJ Klopboor-/schroefmachine - Omdat bij mijn vorige klus mijn Milwaukee slagschroevendraaier en de Bosch GSB 13 RE sommige schroeven er niet in kreeg. Gelukkig had de opdrachtgever nog een oude bedrade Hitachi waar het wel mee ging. Nu verwacht ik niet dat ik deze dagelijks ga gebruiken, maar in theorie heb ik naast dit beest geen andere (klop)boor/schroefmachine meer nodig.

Als alles binnenkort binnen is zal ik eens wat kleine reviews plaatsen, maar tot nu toe ben ik al enorm blij met de DJV182ZJ Decoupeerzaag en de DRT50ZJX2 Boven- en kantenfrees. Wat een fijne handzame maar toch behoorlijk krachtige machines! _/-\o_

• ps4mm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:38
Tijdens het klussen lag deze rubberen balg/connector opeens op de grond naast m'n VC2512L... Geen idee waar die vanaf is gekomen, iemand die 'm herkent en kan plaatsen? Binnendiameter van het rubber is exact de buitendiameter van de stofzuigerslang 35mm, buitendiameter van de ribbels is 60mm

Op de https://www.kruis.nl/onde...ashx?m=makita&t=VC2512L_0 exploded view kom ik 'm niet tegen.

• ps4mm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:38
BoomSlang schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:20:
[...]

Komt het niet toevallig ergens anders vandaan? Lijkt meer een verloop manchet voor een afvoer. ;)
Ah.... dat verklaart.... heb inderdaad ook een toilet opgehangen en dit rubber van de set niet gebruikt, oude paste beter.
Stofzuiger dus voor niets uit elkaar gehaald 8)7
|:( |:( |:( |:(

• michielh3
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 15:42
Ik weet niet helemaal zeker of het onder gereedschap valt maar heeft iemand nog een degelijk adresje voor het aanschaffen van bijlenstelen?

Ik heb een wat oudere bijl die aan een nieuwe steel toe is (en een likje verf) maar ik kan nergens echt lekker de beetje driehoekige koopmaat vinden die ik nodig heb, ze lijken allemaal meer ovaal of rond te zijn...

Schrik niet, ik gebruik hem sinds die bij de laatste klap zo los is gekomen ook niet meer voor ik een nieuwe steel eraan heb ;)

Normaal zou ik even de welkoop/tuincentrum oid. binnenlopen maar dat gaat nu natuurlijk wat lastig, en ik kan online nergens duidelijke foto's van de vorm van het uiteinde van de stelen vinden...
Heeft iemand een goeie tip, of kan ik beter even nog een maandje wachten tot de boel weer open gaat :P

• chem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 22:51

chem

Reist de wereld rond

Ik heb een schuur en een speeltoestel met van rabatdelen zoals deze:

Deze moet ik schuren (lak en beits) en verven/beitsen, maar met een gewone vlakschuurmachine zijn die 'groeven' cq kommetjes een rotklus - en ik heb nogal wat meters te doen.

Welk schuurgereedschap kan ik hier het beste voor gebruiken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Illusion
  • Laatst online: 01-12 10:53

Illusion

(the art of)

chem schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:20:
Ik heb een schuur en een speeltoestel met van rabatdelen zoals deze: [Afbeelding]

Deze moet ik schuren (lak en beits) en verven/beitsen, maar met een gewone vlakschuurmachine zijn die 'groeven' cq kommetjes een rotklus - en ik heb nogal wat meters te doen.

Welk schuurgereedschap kan ik hier het beste voor gebruiken?
Festool LS 130 linear sander?
https://www.festool.com/p...--ls-130-eq-plus#Overview

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• barry86

Ik heb deze parkside accu schroefmachine gekocht voor 48,- ex accu.
Ik ben echt verrast. Voelt stevig, licht, is sterk en reageert goed. Ook de 13km opspanning vind ik prettig!

• MJV
Andyk125 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:47:
Allereerst de beste wensen allemaal!

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een combiboormachine hebben als de Bosch blauw (GBH 2-23 REA) of Makita (HR2653TJ) waar een eigen stofafzuiging in zit.

Ik ben benieuwd of de stofafzuiging goed werkt en of het mechanisme ook helpt voor het recht boren van gaten in de muur.
Ik heb er tijd terug ook naar gekeken, maar vind het prijsverschil met een boorhamer zonder stofafzuiging wel echt stevig (het scheelt de helft, zo ongeveer). Realiseer je ook dat je voor gaten in baksteen/andere minder harde materialen liever een klopboormachine gebruikt omdat daarbij de kans op schade bij het boren kleiner is.

Ik heb uiteindelijk een universele stofafzuig-adapter gekocht, te gebruiken i.c.m. boorhamer en klopboor. Zo'n adapter zuigt zichzelf vast tegen plafond/muur, waardoor je dus eenvoudig in je eentje stofvrij kunt boren.

[Voor 10% gewijzigd door MJV op 01-01-2021 22:31]

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Een laat kerstcadeau gekregen, blij mee! <3

De Nederbelg !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:50
MJV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Ik heb er tijd terug ook naar gekeken, maar vind het prijsverschil met een boorhamer zonder stofafzuiging wel echt stevig (het scheelt de helft, zo ongeveer). Realiseer je ook dat je voor gaten in baksteen/andere minder harde materialen liever een klopboormachine gebruikt omdat daarbij de kans op schade bij het boren kleiner is.

Ik heb uiteindelijk een universele stofafzuig-adapter gekocht, te gebruiken i.c.m. boorhamer en klopboor. Zo'n adapter zuigt zichzelf vast tegen plafond/muur, waardoor je dus eenvoudig in je eentje stofvrij kunt boren.
[Afbeelding]
Voor wie die uit de [Afbeelding] zoekt:
Dat is een fijn ding van Starmix.
Het vastzuigen en afzuigen is gescheiden waardoor deze geen grote vlekken achterlaat op de vastzuigplek bij boren in bijvoorbeeld rode steen.
Blijft i.c.m een Makita VC2512L zelfstandig aan het plafond hangen (lange slang van die stofzuiger helpt daarbij ook goed).
Past op praktisch alle stofzuigmonden.

[Voor 13% gewijzigd door Rob Z op 03-01-2021 14:58]

Pagina: 1 ... 8 9 10

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee