Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop voor een power user zonder scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-07 17:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken voor het draaien van enkele VM's, lichte programmeertaken, werken met standaard windows applicaties en mogelijk audiobewerking. Daarnaast gebruik ik een screenreader omdat ik blind ben. Hiervoor is een snelle cpu belangrijk. Ik wil graag dat de pc snel aanvoelt, ook als ik meerdere taken tegelijk uitvoer, en liefst wil ik na het bouwen van de pc de komende paar jaar vooruit kunnen. Ik ga geen videokaart en / of beeldscherm gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb op dit moment geen maximumprijs, goede prijs kwaliteit vind ik belangrijk. Ik ga indien mogelijk liever niet boven de 800 / 850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een windows licentie, verder wil ik alle hardware nieuw kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten, mogelijk dat ik later een extra hdd voor data bij wil plaatsen, ik wil graag dat daar ruimte voor is. Verder vind ik een goede on board audiochip belangrijk, mocht deze niet aanwezig zijn wil ik een externe geluidskaart gebruiken om een koptelefoon (geen surround) aan te sturen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor intel, heb ik meer ervaring mee, maar sta open voor alle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen onnodige opsmuk, ik hoef geen verlichting of andere onnodige rommel. De kast komt onder mijn bureau te staan en hoeft er dus niet bijzonder uit te zien. Verder is een stille pc belangrijk maar geen prioriteit. Zelfde voor energieverbruik.
Ga je overklokken?
Op dit moment verwacht ik dat niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande systeem een goede keuze? Zo niet, wat kan ik verbeteren? Is er een intel systeem dat vergelijkbare prestaties kan bieden voor hetzelfde geld?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 287,50€ 287,50
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,40€ 49,40
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 70,-€ 70,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,32

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

Alle reacties

• thedutchdragon
MAX3400 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:12:
Ik mis een GPU want de gekozen Ryzen heeft geen IGP.
Dank voor je reactie. Ik ga niet gamen en zal vrijwel nooit een beeldscherm aansluiten gezien ik blind ben, maar helemaal geen beeldscherm mogelijkheden is dan ook weer wat onhandig. Is er een vergelijkbare cpu die wel ingebouwde gpu heeft? Ik wil liever geen dedicated gpu gezien ik die niet ga gebruiken.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• thedutchdragon
Dank voor alle reacties. Gezien de amd processor geen ingebouwde gpu heeft en ik liefst geen externe gpu wil ivm prijs en gedoe heb ik gekeken naar een intel setup, zie lijstje hieronder. Hierbij heb ik ook de intel ssd meegenomen voor de hogere snelheden. Passen deze componenten goed bij elkaar, en wat voor behuizing en voeding zouden jullie aanraden?
Daarnaast ben ik benieuwd of ik veel prestaties inlever door het kiezen van deze intel boven de amd. Uit wat onderzoek blijkt dat wat ik wil doen vooral singel core prestaties vraagt en dat een intel daar minstens even goed in is. Wat denken jullie? Zijn er verder nog dingen die ik over het hoofd zie?

1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 245,-€ 245,-
1MoederbordenGigabyte Z390 UD€ 110,95€ 110,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 70,-€ 70,-
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 68,63€ 68,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,58

• thedutchdragon
The Eagle schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:57:
16 GB ram is tegenwoordig een beetje de standaard voor een desktop. Als jij gelijktijdig ook nog vm's wilt draaien zou ik eerder naar 32 GB gaan, of afhankelijk van wat je op die vm's wilt draaien zelfs 64 GB :)
Thanks voor je reactie. 32 gb ram ga ik even overwegen, 64 gb is sowieso meer dan ik nodig heb

• thedutchdragon
Ik ben langzamerhand steeds zekerder van de componenten. Het gaat een desktop worden op basis van een intel I5-9600K, gigabyte z390UD en samsung evo 500 gB ssd. Het enige waar ik nu nog over twijfel is de te kiezen behuizing en voeding. Zou iemand me hiermee kunnen helpen? In mijn zoektocht ben ik erachter gekomen dat ik ongeveer 400 W nodig heb aan voeding, maar welke dan goed is vind ik lastig. Wat de behuizing betreft maken de looks me niets uit, ik wil wel graag een goede airflow en voldoende usb poorten, minimaal 5. Ook usbC zou fijn zijn maar is geen must.

• thedutchdragon
Dank. Dit is nu mijn lijstje. Heeft iemand een aanrader voor een behuizing en werken alle componenten goed met elkaar? Zouden jullie nog componenten veranderen en zo ja waarom?
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,48

• thedutchdragon
thedutchdragon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:22:
Dank. Dit is nu mijn lijstje. Heeft iemand een aanrader voor een behuizing en werken alle componenten goed met elkaar? Zouden jullie nog componenten veranderen en zo ja waarom?
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,48
Heeft iemand een tip voor een behuizing die stevig is en bij voorkeur geen venstertjes, lichtjes of andere meuk heeft? Ik wil het liefst een behuizing met voldoende usb3.0 poorten, en het moet gemakkelijk zijn voor een beginner om alles in te bouwen. Ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie en vooral veel rgb behuizingen vind, dat ga ik niet gebruiken dus liever bespaar ik wat geld door die niet te kiezen.

• thedutchdragon
PjetrBE schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:37:
Waarom kijk je niet gewoon voor een 2dehands case? Zonder ongevoelig te willen klinken, maakt het voor jou niet echt uit hoe die er uit ziet, zolang er geen schade aan is, en deze makkelijk laat inbouwen.

Het enige waar ik op zou letten is dat de voeding als onderin de case kan worden ingebouwd, en niet zoals vroeger bovenaan de case.

Ik zelf heb een Corsair Carbide 330R (niet te koop, voor de duidelijkheid), aangezien deze in mijn kast verstopt staat wou ik ook geen toeters of bellen, en liefst een stille case. Ik heb deze tweedehands op de kop kunnen tikken, en ben er wel echt tevreden van, geen RGB, geen glazen panelen, de front-IO is wel beperkt, maar niks dat een USB-hub niet kon oplossen.

Maar aan de andere kant, als het toch al tweedehands is, dan is al die opsmuk niet veel extra waard, en maakt het toch niet uit of er al dan niet glazen panelen en RGB leds rondom je hardware zitten.
Thanks. 2ehands is inderdaad een goede om te overwegen. Ik ga V&A even bekijken. Aanraders voor nieuwe behuizingen zijn ook nog altijd welkom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thedutchdragon
Hackus schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:58:
[...]

€50,- verschil op een prijs van €67,- ?
wat denk je dat het merkbare verschil is in gebruik van beide(op een systeem van dit budget)
snelle goedkope nvme optie is dan een pricewatch: Corsair Force MP510 480GB :)
Dus als ik je goed begrijp is de gelinkte corsair sneller / een betere keus dan de intel? Gezien ze beiden even duur zijn is het in dat geval een prima plan om ze te wisselen.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True