Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dataroaming uit: toch 17MB verbruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online

Acties:
  • +27Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
3x dezelfde link binnen de minuut _O-

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:59

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Acties:
  • +5Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:55

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Over dit fenomeen was laatst een heel uitgebreid artikel verschenen op reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:55
Je zou je provider kunnen bellen, maar dat kost ook geld als je in het buitenland bent.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Aviv1 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:31:
Wow.. dit is dus een bekend en recent probleem. Maar moet ik nu €40 betalen voor data dat ik niet zelf verbruikt heb?

Ik heb mijn telefoon sindsdien ook helemaal uitgeschakeld om meer kosten te voorkomen.
Als je dit artikel leest, dan staat dit er in vermeld:
Wel is het zo dat deze gevallen niet standaard zijn. We kunnen mensen die hiermee te maken hebben, dan ook aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice.
Even je provider contacteren en uitleggen, en desnoods naar deze review: reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland verwijzen!
johnkeates schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:33:
Je zou je provider kunnen bellen, maar dat kost ook geld als je in het buitenland bent.
Of mailen! Of DM'en via FB of Twitter. Dat kan ook via Wifi, zoals een hotspot ofzo! Er is meer dan bellen en mobiel internetten.

AW_Bos wijzigde deze reactie 14-06-2019 15:38 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Crazy, zeg. Je topic redt wel levens. Ik kijk voortaan wel dubbel uit. Denk ook stiekem gewoon een verdienmodel voor telecom aanbieders. Ja foutje in je mobiel, maar stiekem toch lekker cashen.

Wens je heel veel sterkte en succes, OP.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Wel vervelend voor @TS , met elke keer dat hij de link opent, gaat de rekening omhoog....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

BvZwolle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:
Wel vervelend voor @TS , met elke keer dat hij de link opent, gaat de rekening omhoog....
offtopic:
Mocht @TS ooit weer inloggen, explodeert zijn 'Notificaties'-lijst _O- _O-

De zon schijnt maar toch is het donker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

Als je de telefoon toch alleen maar met wifi gebruikt kun je eventueel ook de SIM kaart eruit halen. Maakt ie in ieder geval geen verbinding meer behalve met wifi. Mag ik toch hopen. :P

Providers zouden het mogelijk moeten maken om bij hun dataroaming uit te schakelen. Dan is er in ieder geval geen discussie meer als het om wat voor reden dan ook niet goed gaat. Maar dat past vast niet overal in het verdienmodel.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:25

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
Evanescent schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:36:
[...]

offtopic:
Mocht @TS ooit weer inloggen, explodeert zijn 'Notificaties'-lijst _O- _O-
offtopic:
Nee hoor, notificaties van langer dan een bepaalde tijd worden automatisch getrashed ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:06
Vreemd verhaal. Bij KPN is standaard het internet geblokkeerd en moet je eerst een bundel kopen, voordat je online kan gaan. Tenzij je expliciet hebt aangegeven om per MB te betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:45

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Aviv1 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:29:
Ik heb mijn telefoon inmiddels uitstaan want ik vertrouw telco niet (KPN). Op het KPN forum een draadje geopend en daar wordt gesteld: "Als dataroaming uit staat dan zou je in het buitenland geen data verbruikt mogen worden."

Nou, dus wel. En nu maar zien hoe ik die €40 terug ga krijgen. Wordt vast één touwtrekkerij.

Ik houd jullie op de hoogte.
Je hoeft je telefoon niet helemaal uit te zetten. Je hoeft enkel data uit te schakelen. Dat is wat anders dan dataroaming, wat inderdaad soms niet voldoende is in het buitenland. Maar als je echt data uitschakelt, dan verbruikt je telefoon ook echt geen data.

I have the cape.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Oh en misschien reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland even doorlezen, was volgens mij nog niet genoemd in dit topic.

I have the cape.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:26
Ivysaur schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:18:
Denk ook stiekem gewoon een verdienmodel voor telecom aanbieders. Ja foutje in je mobiel, maar stiekem toch lekker cashen.
Want jij denkt dat telecomproviders van elke klant de data gaat bijhouden en dat bij die data dan wordt aangegeven als exact waarvoor het is gebruikt? Dus dat er staat Browser, WhatsApp, Telefoonfout, en dat ze dat zien en dan denken "hahaha we zullen die klant eens lekker factureren vanwege deze fout. Want al dat gezeur en gezuig is die 40 euro wel waard gnagnagna #handenwrijf".

Tegenwoordig worden dingen geautomatiseerd, dus de KPN server merkt ndat er data wordt verbruikt, maakt niet uit waarvoor, en maakt automatisch een rekeningetje. Op basis daarvan krijgt TS een factuur. Onterecht, maar dat weet een geautomatiseerd systeem niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, nu is het wel weer leuk geweest hoor :')

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

AW_Bos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Ja, nu is het wel weer leuk geweest hoor :')
Dat ligt helemaal aan je gevoel voor humor. Het mijne is zó slecht, dat ik er nog steeds om moet grinniken :*).

I have the cape.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Bart ® schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Dat ligt helemaal aan je gevoel voor humor. Het mijne is zó slecht, dat ik er nog steeds om moet grinniken :*).
1e grap: briljant
2e: geweldig
3e grap: haha, leuk
4e grap: Hihi :P
5e grap: Verrassend hoor....
6e grap: Jaja, nu is hij niet meer leuk meer
7e grap: Ga toch weg, verzin wat leukers :')

AW_Bos wijzigde deze reactie 14-06-2019 21:17 (5%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-06 22:33
Inmiddels contact gehad met KPN WebCare chat. Korte chat kort: jammer voor jou maar als troost kan ik vanaf nu wel je "bescherming" op €0 zetten. Zodat dit later niet meer gebeurt (stond op €50).

Dit is toch bespottelijk? Je hebt dataroaming uit staan, denkt safe te zitten, en je wordt alsnog met €41 opgezadeld. Maar na het cashen kan het wel van €50 naar €0 worden verlaagd.

Dit moet gewoon standaard op €0 staan en voor diegene die écht zo graag €2,50 per MB wil betalen, zou dat moeten kunnen d.m.v. een SMS.

Maarja het woord 'verdienmodel' is al vaker gevallen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:14
Aviv1 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:20:
Dit is toch bespottelijk? Je hebt dataroaming uit staan, denkt safe te zitten, en je wordt alsnog met €41 opgezadeld. Maar na het cashen kan het wel van €50 naar €0 worden verlaagd.
Maar is dat bespottelijk vanuit het perspectief van KPN? Het is jouw device die die data genereerde. Dat die feature van je mobile os niet lekker werkt is natuurlijk ruk, maar daar heeft KPN dan weer weinig mee te maken.

Als ik een auto heb die rapporteert dat ik 120 rijd, terwijl ik daadwerkelijk 135 km/h rijdt, dan zal die politieagent die me een boete geeft ook zeggen "dat moet je toch echt opnemen met je autofabrikant".

offtopic:
Buiten kijf staat dat 41 euro voor een paar mb natuurlijk heel "bijzonder" is, maar dat staat hier los van denk ik.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:12
Leuk topic, we zouden een website/app moeten maken.
Rond 23:00 van de laatste dag van je bundel:

Meldt je aan en maak je bundel op!
Als iedereen massaal dit doet, gaan providers misschien eens een keer nadenken.

T-Mobile heeft unlimited, heb je dat, hoef je het daar niet te doen. Goede zet dus van deze provider.

En volgens mij mag dit ook gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:38
@FreshMaker Bij T-Mobile is het wel net iets anders geregeld. Daar moet je via een internetportal (roaming.t-mobile.nl) een keuze maken tussen:
- dag-, week-, of maandpas kopen met een bepaald internettegoed;
- betalen per MB;
- geen internet via 3G/4G (maar dan ook geen kosten buiten de bundel).

Niet kiezen betekent dan automatisch optie 3, ook al staat dataroaming aan. Naar mijn mening is dat wel een betere optie (al is het weer jammer dat bij T-Mobile Monaco, Andorra en Zwitserland niet meetellen EU-land).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:27:
[...]

Ik ben meteen de kpn chat in gedoken om dat ook op 0 te laten zetten, te idoot voor woorden dit.
Iedereen met kpn allemaal de chat in en uit laten zetten!
Ach wat staan we weer klaar met de hooivorken en fakkels ....

Als iedereen nu eens gewoon nakijkt wat zijn instellingen zijn
Geen mobiele data aan als je het niet nodig hebt, scheelt ook een boel
En waarom zou je je eigen simkaart in de telefoon laten, als je naar de VS op vakantie gaat ?
Zonder sim en alleen wifi werkt ook vrijwel alles nog, behalve telefoon/sms ( wat op dat moment als je ontvangt OOK de hoofdprijs kost. )
Je familie/vrienden weten dat je ver weg bent, je werk-relaties hebben je niet te storen tijdens vakantie ;)

Wil je perse data onderweg, zoek je een lokale provider ... geen enkele app zal moeilijk doen als je je simkaart verwisseld.

https://qfire.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freeaqingme
Aviv1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:11:
[...]

Dataroaming staat uit. Punt.
Het staat uit op een device die van jou is, niet van KPN. Waarom zou KPN je dan het geld moeten kwijtschelden vanwege een onvolkomenheid in (de software van) die telefoon?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:22
Zou je hier niet gewoon over moeten klagen bij de leverancier van je mobiele telefoon? Die leveren immers een product met een defect. Je doet één ding op je mobiele telefoon maar er gebeurd wat anders.

KPN (of VF, of T-Mobile) zal voor dat verkeer wat je hebt verbruikt in de VS ook moeten afrekenen met de ISP op wiens netwerk je dat hebt gedaan..

Intel Core i7-6700K @ 4.6Ghz | MSI Z170A-SLI PLUS | 4x8GB Corsair LED DDR4 @ 2.666Mhz | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | MSI GTX1070 | 2x Dell U2715H | OnePlus 3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freeaqingme
Aviv1 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 05:32:
[...]

Omdat dataroaming uit de enige mogelijkheid is die KPN biedt? Dataroaming kun je niet aan hun kant uitzetten en ze laten het standaard aan staan om zo makkelijk te kunnen cashen.
Ik zou het anders benaderen. Je hebt een sim met een contract om binnen de EU te gebruiken. Jij kiest er vervolgens voor dat toestel+sim te gebruiken buiten de EU. Dat is niet volgens het contract, en om die reden betaal je KPN de hoofdprijs.

Maar _JIJ_ bent degene die de SIM in een gebied gebruikt dat buiten het contract valt. Vraag KPN om coulance. Krijg je die niet, wees dan blij dat de 'schade' door jou toedoen beperkt is tot 43 euro. Iets wat op een trip naar de USA ook de kosten niet zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-06 22:33
KPN gaat mij de €45 crediteren. Ze erkennen dat het vaker gebeurt dat een iPhone toch data verbruikt ondanks dataroaming uit staat.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True