Toon posts:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Matched: Moustache
Ik ben mij momenteel aan het orienteren op m'n eerste E-bike. Daarbij heb ik al een aantal modellen geprobeerd die wel bevielen van Cube en Moustache. Echter maak ik me een beetje zorgen om het fietsen als ik de motor uitzet. Dit kon ik in een showroom niet echt goed testen. Zou het namelijk wel fijn vinden de fiets soms ook 'analoog' te kunnen gebruiken. ;)

De fiets van mijn partner (een oudere elektrische Gazelle stadsfiets met motor voor) fiets heel zwaar zodra de motor uit staat, niet vooruit te branden. Is dat bij nieuwere fietsen minder een issue?

De fietsen van Cube zijn voorzien van Bosch trapas motoren die hoog staan aangeschreven. Echter zie ik ook andere merken met Shimano systemen. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee, vergelijkbaar met Bosch, of? Op 12gobiking las ik dat dit vergelijkbare systemen zijn, maar elders lees ik weer andere verhalen. Vooral op de grens tussen 25 en uitschakeling van de ondersteuning zou Shimano het niet best doen.

Tot slot vroeg ik me af of jullie tips hebben voor fietsmerken zonder derailleur versnelling? Dat vind ik het grootste nadeel aan Cube. Heb simpelweg geen zin in het onderhoud, maar wil nou ook weer niet op een Gazelle/Batavus/Stella style fiets rijden... :9 De merken Lekker, Vanmoof etc. geven mij niet veel vertrouwen, dus hoop eigenlijk op een meer gevestigd fietsenmerk met dergelijke opties.

[Voor 17% gewijzigd door Reb87 op 09-03-2021 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
Reb87 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:43:
Ik ben mij momenteel aan het orienteren op m'n eerste E-bike. Daarbij heb ik al een aantal modellen geprobeerd die wel bevielen van Cube en Moustache. Echter maak ik me een beetje zorgen om het fietsen als ik de motor uitzet. Dit kon ik in een showroom niet echt goed testen. Zou het namelijk wel fijn vinden de fiets soms ook 'analoog' te kunnen gebruiken. ;)

De fiets van mijn partner (een oudere elektrische Gazelle stadsfiets met motor voor) fiets heel zwaar zodra de motor uit staat, niet vooruit te branden. Is dat bij nieuwere fietsen minder een issue?

De fietsen van Cube zijn voorzien van Bosch trapas motoren die hoog staan aangeschreven. Echter zie ik ook andere merken met Shimano systemen. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee, vergelijkbaar met Bosch, of? Op 12gobiking las ik dat dit vergelijkbare systemen zijn, maar elders lees ik weer andere verhalen. Vooral op de grens tussen 25 en uitschakeling van de ondersteuning zou Shimano het niet best doen.
Die oudere fietsen met voorwielmotor zijn inderdaad een drama om zonder batterij te fietsen.

Dat is met een middenmotor van Bosch (zeker van de laatste generaties) een enorm verschil.

Maar... waarom vind je dat belangrijk? Ik doe dat alleen af en toe als ik samen met mijn vrouw op vlak terrein fiets aan 18 km/h of zo.
Mijn ervaring is dat je die motor toch altijd mee laat werken zij het regelmatig op een laag vermogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:45
Reb87 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:43:

Tot slot vroeg ik me af of jullie tips hebben voor fietsmerken zonder derailleur versnelling? Dat vind ik het grootste nadeel aan Cube. Heb simpelweg geen zin in het onderhoud, maar wil nou ook weer niet op een Gazelle/Batavus/Stella style fiets rijden... :9 De merken Lekker, Vanmoof etc. geven mij niet veel vertrouwen, dus hoop eigenlijk op een meer gevestigd fietsenmerk met dergelijke opties.
Fietsen van Cube zijn prima, Bosch is ook prima en mocht er desondanks wat mee aan de hand zijn dan heb je altijd wel vlotte service binnen de garantie periode. Shimano heeft ook prima motoren maar ik weet niet in hoeverre de karakter eigenschappen afwijken, dat zal je moeten testen via een proefrit.

Heb zelf 3 jaar een Merida E-spresso gehad met Bosch 2e generatie en dat was een prima fiets. Naafversnelling klinkt ook leuk maar realiseer je wel dat je meer kracht moet zetten in vergelijking met een derailleur, de motor vaak is afgeknepen qua koppel omdat de naaf het anders niet houdt en dat je aardig wat geld bij moet leggen voor een naafversnelling. Bij 12Go hebben ze nog Merida fietsen met naafversnelling of een Cortina maar dat moet ook maar je ding zijn 8)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:43
@Phusebox . No offense, maar je "neurose" is vermoeiend om te lezen. (ja ik kan er overheen scrollen).

"Zo duur" is trouwens ook maar relatief. Je rijdt bmw lees ik hier, dan ben je toch geen beginnende student of zo? 3000 zou ik nu niet meteen aan een elektrische fiets geven, maar het is ook niet echt duur te noemen in het e-bike landschap, eerder dwars door het midden.

Ik vind dat er trouwens geen noemenswaardig verschil zit tussen 2500, 3000 of 3500 euro. Het zijn allemaal 'grote' bedragen, of toch in elk geval dezelfde grootte-orde. Dat is zoiets als besluiteloos een existentiële crisis beleven over een dessert van 7, 8,5 of 10 euro in het restaurant. (zelfde idee)

Als je 2500 kan uitgeven, kan je ook 3000 uitgeven. Indien niet moet ook die 2500 compleet onhaalbaar zijn.

Verder blaas je alles compleet buiten proportie. Als je zo'n zware break-down beleeft over een rammelende bagagedrager, raad ik je toch wat ademhalingsoefeningen aan, wat relativeringsvermogen en een andere hobby. Het betreft hier simpele fietsen van +-2500 euro, niet een stukje techniek dat tot de meest strikte toleranties is gefabriceerd door de meest precieze robotica, en met de hand is ineengezet door Japanse meester mecaniciens.

Wat kan je nu echt verwachten voor 2500 euro? Er lopen gekken rond met zware midlife crisis die 10000 euro neerleggen voor een of andere koersfiets. 8)7 (zo ken ik er ook een paar). Daar kan je 4 (!!) gemiddelde e-bikes van kopen. Dus wat kan je dan verwachten?

Ik ben er ook van overtuigd dat elke fiets exact kost wat hij moet kosten, en waard is. In welke prijsklasse dan ook. Er is wat mij betreft geen beter voorbeeld van een 'efficiënte markt' dan de fiets markt. ("asset prices reflect all available information")

Er zijn geen grote innovaties, geen mirakel-technologie. De fiets is in de basis in jaren niet meer veranderd en wat mij betreft volledig uitontwikkeld. Er is geen enkel gepatenteerd technisch voordeel meer mogelijk dat niet meteen reverse-engineered wordt door alle concurrenten.

Tel daarbij op dat er letterlijk honderden fietsenmerken actief zijn in Europa alleen al, en dat fietsen compleet 'open' en modulair zijn. (muv fancy internet fietsen van overduidelijke IoT bedrijfjes die hun zaakjes niet op orde hebben, genre VM en Cowboy, maar dat soort 'fietsen' moet je overduidelijk ver van wegblijven). Dus alle fietsen zijn in de basis een frame (die waarschijnlijk ook allemaal slechts via een aantal producenten gemaakt worden), afgemonteerd met standaard onderdelen van max. 3 of 4 suppliers, in verschillende prijsklasses.

Muv echte 'hype' fietsen, en carbon koersfietsen, is de prijs van een fiets waarschijnlijk gewoon de BOQ, + marge en overhead. En dat voor iedereen ongeveer hetzelfde door de BIKKELHARDE concurrentie en de overvloed aan merken. Muv hype merkjes, maar het geldt wel voor de steeds weerkerende namen in dit topic. Trek, canyon, sparta, batavus, gazelle, scott, qwi, union, cortina, norta, cube, fahrradmanufaktur, Norta, Yamaha, Giant, Stella, Cannondale, Orbea, Velobecane, Moustache, ...

Heb eens voor de lol een mapje bookmarks gemaakt met alle fietsmerken die ik op internet of in real life tegenkom. Ik zit op 90 merken, die gewoon in Europa overal te krijgen zijn. 90!! En dan ben ik er nog heel wat vergeten op het moment dat ik thuis kom.

Dus als je inderdaad gewoon in een internet bubbel beetje nerveus reviews en websites blijft afstruinen, kom je er niet uit. Je kan niet van 100 merken elk 10 e-bikes (totaal 1000) naast elkaar zetten en kapot analyseren. Om dan tot de constatatie te komen dat je selectie in de buurt nergens te krijgen is, en opnieuw...

En nogmaals, elke fiets van bvb pak 'm beet 3000 euro verschilt in NIETS van de volgende fiets van 3000 euro. Enkel marginale verschillen. Waardoor je je beter kan laten leiden door merken die lokaal beschikbaar zijn, of waar je een goed gevoel bij hebt, of gewoon mooi vindt. Daarna een prijs niveau bepalen en een fiets meenemen die binnen die grens valt. En daarna niet actief elk 'mankement' gaan uitzoeken of uitvergroten waardoor je vaker bij de FM staat dan effectief van de fiets geniet. Ja, een naaf kan al eens falen, en een schijfrem kan al eens piepen. Remt de fiets nog? Prima, rest is bijzaak.

Dat is meteen het voordeel van een fiets. Alles is modulair en 'open'. Je kan na verloop van tijd alle afmontage compleet vervangen door equivalente onderdelen van meerdere merken indien je dat wenst. Alles tot op het frame zelf wat vaak het enige echt unieke onderdeel van een fietsmerk is. Wat ik doe (voor m'n mechanische fietsen) is ergens in de middenmoot van de markt een fiets kopen. Geen complete rommel, maar ook geen duizenden euro's voor een simpele niet-elektrische stadsfiets. En dan beschouw ik alle af-montage als 'consumables'. Die rijdt je gewoon 'op', en vervang je dan gaandeweg door ofwel hetzelfde, ofwel betere onderdelen van zodra je wat meer ervaring hebt met de fiets. Dat spreid meteen de kosten ook wat.

Andere voertuigen die ik zelf gebruik hebben ook allemaal kleine onhebbelijkheidjes (moto, lease wagen, privé hobby wagen) maar zolang ze geen overduidelijk mechanisch defect vormen, blijf ik er van af. Alles wat mechanisch is, en in de echte wereld met (geaccepteerde) toleranties wordt ineengezet, kan, en zal, in bepaalde situaties licht afwijkend gedrag vertonen vergeleken met andere exemplaren uit exact dezelfde serie. Fietsen, auto's, noem maar op, zijn fundamenteel anders dan bvb iPads die elk op exact dezelfde manier gemaakt worden en werken.

Bovenstaande is een harde 'deconstructie' van wat fietsen en e-bikes zijn, voorbij alle marketing en competitie. Maar volgens mij heb je dat nodig om je verstand er een beetje bij te houden. En indien niet, zoals gezegd, nooit meer iets kopen en boeken gaan lezen (liefst niet op een e-reader want daar kan je ook gebreken vinden om je kapot aan te ergeren)

• Casper007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01 10:09
Ik denk dat het een fiets bij cyclobility te gent gaat zijn maar weet nog nie welk model precies Moustache Samedi 28.2 Open 500WH 2023
€3.199,00 deze had mij voorkeur wat denken jullie? + 1 battery en lader

• Tommie12
Casper007 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:40:
Ik denk dat het een fiets bij cyclobility te gent gaat zijn maar weet nog nie welk model precies Moustache Samedi 28.2 Open 500WH 2023
€3.199,00 deze had mij voorkeur wat denken jullie? + 1 battery en lader
Deze kan dus maar 25km/h, dus je bent ruim 2.5h onderweg.
Derailleur, dus dat wordt minstens elke week eens goed poetsen en smeren.
Met tegenwind en op hoge ondersteuning zal je de 50km net halen.

Voor de rest is dat een degelijke fiets.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:43
@Casper007 , een goede fiets. Moustache wordt als degelijk gezien. Op de site van moustache zelf staat 2299, maar ze verkopen 'm niet zelf. Het is zelfs geen richtprijs maar een 'generally observed price' (waarschijnlijk online of bij hun dealers).

Echter, noem me pessimistisch, maar aan de hand van de strekking van je posts, verwacht ik dat je nooit zal doen wat je denkt er mee te doen. En zeker niet met een 25km/u e-bike. 50km is min. 2u traject heen, en dan weer terug. Dat doe je 1 maal en dan klaar.

Ik wil ook niet weten wat dat soort buitensporig gebruik zal doen met een mid-range consumentenfietsje voor de stad. Het kan prima gaan, maar het is waarschijnlijk geen KOGA-achtige fiets naar robuustheid toe (ik noem zomaar een merk, ik kan het fout hebben met KOGA)

Bereid je voor op eigen onderhoud en zelf de basiszaken kunnen bijstellen. Remmen bijstellen, ketting onderhoud, ...

De motivatie is de fietsbonus, en dat begrijp ik. Maar 0,25 euro/km maal 50km x2 = 25 euro per dag op vier uur tijd. Ik vermoed dat je met wat deliveroo 's avonds, of om het even welk klusje (desnoods burgers draaien in mc donalds) een betere bijdverdienste hebt. Om nog maar van de slijtage en de investering van de fiets zelf niet te spreken.

Als je gewoon een fiets wil die je ook in het weekend wil gebruiken, voor je plezier, ga er voor. Ik zal de laatste zijn om iemand van de fiets af te praten! Maar de verwachtingen moeten wel realistisch zijn.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Casper007 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:51:
Zot dat ding werkt tegen na 25 kmper uur het is niet geleidelijk zo en die batterij haalt het nooit meeste at ik heb uitgehaald en ganse dag meeste hulp bij feesten 22 a 26 km houd die stand darna als het op is is dat ding loodzwaar om mee te fietsen maar ik denk dat het haalbaar is met gooei materiaal maar het is wel heel zwaar voor de fiets dat elke dag keer op keer die swap fiets is hellemaal nar de kloten
Je weet dat die Moustache fiets die je op het oog hebt een Bosch Active Line Plus heeft, die ook niet zomaar sneller gaat dan 25 km/h? Ik zag in je eerste post ook dat je graag ook een "gashendel" wil hebben zodat je niet hoeft te trappen; dat gaat niet gebeuren met deze fiets.

Wil je Gent - Brussel elke werkdag gaan fietsen of alleen incidenteel? Zoals anderen ook duidelijk hebben aangegeven is ruim 2 uur enkele reis wel heel optimistisch als je dat vijf dagen in de week wilt gaan doen. Dan zou je beter voor een scooter of iets dergelijks kunnen gaan.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
@Casper007
Linksom of rechtsom zal je merken dat de Moustache niet eens zoveel zal verschillen van de swapfiets die je nu gebruikt.
Misschien dat de accucapaciteit anders zal zijn, maar dat zou je moeten controleren. 50km moet mi wel lukken.
Elke ebike die aan de EU regels voldoet is begrensd op 25km/h. Bij de één zal de assistentie wat eerder afbouwen dan bij de ander, maar stopt bij 25km/ h.
Dit is een snelheid die bij een ebike zonder al teveel moeite makkelijk gehaald wordt, waarna de ondersteuning stopt en je de genoemde muur zal voelen.
Hoe hoger je ondersteuningsstand, hoe meer je die muur zal merken en ook de consequentie dat je accu er eerder mee ophoudt.

Bij gebruik van een gashendel zal je deze muur niet merken omdat je zelf geen inspanning hoeft te doen.
De ebike blijft gewoon met 25km/h doorrijden zoals een scooter ook doet.
Echter dit is niet volgens EU richtlijnen en deze zal standaard daarom niet aanwezig zijn.
Alle ebikes die dit wel hebben zijn niet legaal en kunnen problemen krijgen bij eventuele ongevallen.
Hetzelfde geldt voor de mogelijkheid harder dan 25km/h met ondersteuning te kunnen gaan.

In geval een gashendel gewenst is, dan kom je uit bij de snorscooter.
Indien hogere.snelheid dan 25km/h is gewenst bij de speedpedelec of bromscooter.

Neem de adviezen ter harte en ga een dag heen en terug met een ebike of snorscooter.
Persoonlijk vind ik ca. 5 uur dagelijks forensen naast een werkdag teveel van het goede.

[Voor 4% gewijzigd door elinx op 06-01-2023 10:30]

• toffegast
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 11:15
Even polsen naar wat advies - via werkgever kan ik sinds kort een fiets leasen -wat ik ook ga doen, zal gebruikt worden voor sporadisch wat te fietsen en in de lente/zomer wat woon/werk -verkeer.

Ik ben echter een stevige jongen met 110kg, ik heb een aantal fietsen gaan proefrijden:

- Specialized Turbo Como 4.0 (Brose 70Nm, 710Wh, Enviolo, telescopisch verende zadelpen)
- Riese Muller Nevo 3 (Bosch CX 85Nm, 625Wh, Enviolo, parallellogram verende zadelpen CaneCreek)
- Dutch ID Phantom (Bosch performance 65Nm, 625WH, Nexus 5 (ook verkrijgbaar Enviolo maar niet aanwezig om te testen)
- Norta - beviel goed maar remmen echt ondermaats (samen getest met de Riese Muller en was gigantisch verschil, prijs norta was 4300 €)

Nexus bevalt me niet, ook technisch voelt het niet echt verfijnt - Enviolo zal het worden, een derailleur is soepel maar ik ken mezelf - poetsen is niet mijn favoriete bezigheid.

Er is ook nog een dealer in de buurt die Kalkhoff, Gazelle, Hercules, Moustache fietsen verdeeld - zal ik mss ook nog eens bezoeken - er is keuze zat in feite, mss zelfs te veel.

Zijn er hier soms mensen die wat advies kunnen geven i.f.v. kwaliteit en duurzaamheid i.f.v. mijn gewicht - zelf denk ik wel baat te hebben bij:

- Kracht motor, al kon ik niet meteen een groot verschil voelen tussen 65/70Nm en 85Nm op een vrij vlak parcours - niet de ideale test -situatie.
- Verende zadelpen vind ik eveneens een meerwaarde - nogal gesteld op comfort. - echter geen idee duurzaamheid
- Hoe zit dat met het frame zelf, ik lees dat best wat fietsen gelimiteerd zijn tot 130kg totaal gewicht inclusief fiets
- nog zaken waar ik best wat op let?

Tot slot is er nog de prijs, een aantal zitten rond of zelfs boven 5000 € - een bom geld voor een fiets die niet dagelijks zal gebruikt worden) - ik zou het zelf nooit overwegen maar de leasing maakt dat 5000 € ongeveer 2700 € wordt, echter zou een fiets van 3500 € toch nog een redelijke besparing opleveren - maar moeilijk te vinden met Enviolo bvb.

Dus als er mensen zijn met advies en/of problemen - zeker welkom

• Tommie12
toffegast schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:24:
Even polsen naar wat advies - via werkgever kan ik sinds kort een fiets leasen -wat ik ook ga doen, zal gebruikt worden voor sporadisch wat te fietsen en in de lente/zomer wat woon/werk -verkeer.

Ik ben echter een stevige jongen met 110kg, ik heb een aantal fietsen gaan proefrijden:

- Specialized Turbo Como 4.0 (Brose 70Nm, 710Wh, Enviolo, telescopisch verende zadelpen)
- Riese Muller Nevo 3 (Bosch CX 85Nm, 625Wh, Enviolo, parallellogram verende zadelpen CaneCreek)
- Dutch ID Phantom (Bosch performance 65Nm, 625WH, Nexus 5 (ook verkrijgbaar Enviolo maar niet aanwezig om te testen)
- Norta - beviel goed maar remmen echt ondermaats (samen getest met de Riese Muller en was gigantisch verschil, prijs norta was 4300 €)

Nexus bevalt me niet, ook technisch voelt het niet echt verfijnt - Enviolo zal het worden, een derailleur is soepel maar ik ken mezelf - poetsen is niet mijn favoriete bezigheid.

Er is ook nog een dealer in de buurt die Kalkhoff, Gazelle, Hercules, Moustache fietsen verdeeld - zal ik mss ook nog eens bezoeken - er is keuze zat in feite, mss zelfs te veel.

Zijn er hier soms mensen die wat advies kunnen geven i.f.v. kwaliteit en duurzaamheid i.f.v. mijn gewicht - zelf denk ik wel baat te hebben bij:

- Kracht motor, al kon ik niet meteen een groot verschil voelen tussen 65/70Nm en 85Nm op een vrij vlak parcours - niet de ideale test -situatie.
- Verende zadelpen vind ik eveneens een meerwaarde - nogal gesteld op comfort. - echter geen idee duurzaamheid
- Hoe zit dat met het frame zelf, ik lees dat best wat fietsen gelimiteerd zijn tot 130kg totaal gewicht inclusief fiets
- nog zaken waar ik best wat op let?

Tot slot is er nog de prijs, een aantal zitten rond of zelfs boven 5000 € - een bom geld voor een fiets die niet dagelijks zal gebruikt worden) - ik zou het zelf nooit overwegen maar de leasing maakt dat 5000 € ongeveer 2700 € wordt, echter zou een fiets van 3500 € toch nog een redelijke besparing opleveren - maar moeilijk te vinden met Enviolo bvb.

Dus als er mensen zijn met advies en/of problemen - zeker welkom
Ik rij met een Norta met Enviolo.
Je opmerking over de remmen kan ik niet bevestigen. Norta gebruikt gewoon schijfremmen net als die andere merken.
Mogelijk waren die blokken nog niet ingereden, of had iemand met vette vingers de schijf vast genomen.
Nu is het zo dat je altijd grotere schijven kan plaatsen voor een redelijke kost, en dan win je direct wat aan remkracht. In het dagelijks leven vind ik remmen niet zo spannend.
Pagina: 1

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee