Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:51

Richh

HODL

Bij Knab kost een zakelijke rekening €5 per maand. Of het goedkoper kan en/of er andere mogelijkheden zijn weet ik niet.

Edit: die doet dus geen VVE's inderdaad... :(

Richh wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:44 (16%)

Mijn PC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:46
Knab neemt helaas geen VvE's aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Dank voor het meedenken, Richh. Knab accepteert voor de zakelijke rekening helaas niet de rechtsvorm vereniging. Van de Knab website m.b.t. zakelijke rekening
"Daarnaast accepteren wij alleen de rechtsvormen bv, vof, maatschap en eenmanszaak."

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-07 15:44
Zelf geen ervaring mee maar wellicht dat dit overzicht je een beetje kan helpen:
https://www.bankenvergeli...ijk/vereniging-stichting/
Alle banken in dat overzicht zitten tussen de €108 en €120 per jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
@Roy23 ik gok dat hij die als eerste gegoogled had en zo op de minimaal 9 euro per jaar van de abn uitkwam. :)

bunq is ook 9,99 oid geloof ik..

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Ja, dat kartel-bevestigende lijstje ;) was ik al tegengekomen.
Sinds mei is dat beeld compleet gemaakt toen SNS/ASN/Regiobank hun tarieven voor zakelijk verhoogden van € 6,xx naar € 9,50 per maand.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-07 15:44
Maestro schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:27:
Ja, dat kartel-bevestigende lijstje ;) was ik al tegengekomen.
Sinds mei is dat beeld compleet gemaakt toen SNS/ASN/Regiobank hun tarieven voor zakelijk verhoogden van € 6,xx naar € 9,50 per maand.
Ja ik dacht al dat je zelf ook had gezocht op Google. Dan weten we in ieder geval dat de grote Nederlandse banken zo'n beetje de zelfde prijs hanteren.
Is een buitenlandse bank nog een optie? Ik heb een persoonlijke rekening bij N26. Dat is een Duitse bank, geheel gratis. Ik zie dat je daar ook een business variant van hebt:
https://n26.com/en-eu/business-account

-edit-

Ik zie dat dit niet op naam kan van het "bedrijf". Dat wil jij juist wel, toch?
Should I open the account with my personal name or with my business name?

To sign up for N26 Business you have to use your personal name and last name. The N26 Business account is designed for self-employed and freelance users doing business under their own name. That means you can’t have your company’s name on the account or card.

Roy23 wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:50 (61%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:46

ShitHappens

Shit, I fucked up again

N26 doet alleen zakelijke rekeningen voor eenmanszaken en freelancers, dus de rekening kan niet op naam van een bedrijf/vereniging staan. Oftewel: de rekening en pas staan dan op naam van de aanvrager.

I reject your reality, and substitute my shit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giel83
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-07 19:08
Ik had destijds met mijn onderbuurman een gewone en/of rekening bij de ING gemaakt, scheelt een hoop kosten en verder geen enkele organisatie die het wat uitmaakt of het nou op een zakelijke of persoonlijke rekening staat.
Nergens wordt je verplicht om het op een zakelijke rekening te hebben toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Reptile209

- gers -

MrAcid schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:24:
Er zijn allerlei hele vervelende randgevallen waarop je het geld niet op de rekening van één van de eigenaren of op een en/of rekening wilt hebben. Destijds bij het onderzoeken vond ik er een goede uitleg over (met wat voorbeelden waarvan ik dacht: 'hmm, inderdaad toch maar voor een zakelijke rekening gaan') maar die krijg ik zo snel niet meer boven tafel.
Als ik er een paar moet gokken:
• op naam valt het onder je (privé)vermogen, dus moet je er vermogensrendementsheffing over betalen
• op naam valt het onder je (privé)vermogen, dus bij een failissement, beslaglegging, bijstandsuitkering, etc. van je buurman ben jij ook je geld kwijt.

En dat zijn er dan nog maar 2 en ik heb er geen verstand van :D.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaak86
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-07 12:47
Volgens mij is een bankrekening niet noodzakelijk. De kosten kunnen in een rekening-courantverhouding worden geboekt. Concreet: een van de twee appartementseigenaren schiet de kosten voor en krijgt telkens de helft door de andere appartementseigenaar vergoed. Wil je de onderlinge verhouding op papier zetten, dan kun je dat doen door een rekening-courantovereenkomst op te stellen (net zoals een DGA met zijn eigen BV).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BZubRuF4XjGLesS
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19-07 12:12
Het is niet verplicht om een bankrekening te hebben. Volgens de wet kan je afwijken van die verplichting als vier-vijfde van de leden daarmee instemt. BW boek 5 artikel 126(3). Jullie splitsingakte zal dat niet veranderen. Die geldt immers alleen als er kasmiddelen zijn. Dus als je er voor zorgt dat de vereniging geen kasmiddelen heeft, dan hoeft die rekening ook niet.

Onze VVE heeft geen rekening. Vereniging bouwt wel een reserve op (dat is verplicht), maar die reserve komt op de balans van de VVE als vordering op de leden. Opstalverzekering wordt achteraf betaald met factuur.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ryzen

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True