Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Recent heb ik samen met een kennis een pand gekocht. Vervolgens is het pand bij de notaris gesplitst in twee appartementen en daaruit ontstaat dus ook een VvE. Deze VvE is inmiddels ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en de eerstvolgende stap is het regelen van een bankrekening voor de VvE.

Nu blijkt dat een zakelijke rekening verplicht is voor een VvE en loop een beetje tegen de kosten op te hikken: minimaal 9 euro per maand (ABN Amro).
Beetje zonde dat bijna 10% van de maandelijkse inleg opgaat aan de kosten van de bankrekening.

De vraag is dus: Zijn er voordeliger alternatieven?
Privérekening hebben we overwogen, maar ik vrees dat dat in Nederland regelland problemen op gaat leveren (bijv. een opstalverzekering die alleen maar wil incasseren van een rekening op naam van de VvE)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Beste antwoord (via Maestro op 14-06-2019 13:57)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ik heb helaas ook nog geen beter alternatief gevonden voor onze VvE. Alles kost rond de €120 per jaar. Absurd als je ziet wat je er als (kleine, 3 appartementen) VvE mee doet. Geen weggegooid geld want je wilt het niet op een persoonlijke/niet-zakelijke rekening hebben. Maar het is wel echt enorm veel geld voor 'niks'.

Twitter | Strava

Alle reacties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True