Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Hallahan
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14-11 15:02
We hadden de volgende opstelling, het werkte hiermee altijd perfect:

Aten KVM switch
Ingang 1: pc met NVIDIA Quadro K2000D videokaart
Ingang 2: Intel NUC7i5BNK met Iris Plus Graphics 640

Uitgang: Samsung S24E450 monitor op 1920x1080

Dit functioneerde altijd zonder problemen, totdat de Samsung monitor vervangen werd door een LG 32UK550 4k monitor. De KVM switch ondersteunt geen 4k en de NUC gaf geen beeld, dus de switch heb ik ook vervangen door de Aten CS782DP KVM switch.

Ingang 1: pc met NVIDIA Quadro K2000D videokaart mbv mini-displaypoort >> displayport
Ingang 2: Intel NUC7i5BNK met Iris Plus Graphics 640 mbv Delock hdmi >> displayport adapter >> displayport

Uitgang: LG 32UK550 mbv Displayport

PC werkt nu perfect, mooi beeld etc. maar de NUC geeft nog steeds geen beeld. Ik ben al dagen bezig een oplossing te vinden, maar helemaal niets. Het lijkt dat de combinatie van LG 4k monitor en de NUC niet samengaat, maar als ik de NUC rechtstreeks met HDMI aan de monitor hang werkt het wel.

Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten kijken?

Hallahan wijzigde deze reactie 14-06-2019 12:33 (1%)
Reden: tekst aanpassing

Cock flavored soup mix

Beste antwoord (via Hallahan op 25-06-2019 10:38)

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:57
Dikke kans dat je helemaal geen HDMI- Displayport-adapter hebt, maar andersom.

Koop een usb-c-> Displayport kabel en je hebt native Displayport-signaal. Die nuc heeft namelijk gewoon USB-C waar Displayport overheen kan.

En sinds wanneer heeft een computer ingangen en een monitor uitgangen? Het signaal gaat van computer (dus uitgang) naar monitor (dus ingang). Daar ga je namelijk de fout in.

White Feather wijzigde deze reactie 15-06-2019 06:29 (28%)
Reden: De aangegeven Inuit uitgangen zijn inderdaad van de switch.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True