Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Salarisstroken beschikbaar via één (discutabele) methode

Pagina: 1
Acties:

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:12
Wat zouden jullie ervan vinden als je werkgever zijn salarisafhandeling laat uitvoeren bij een accountant die tot 1 1/2 jaar geleden op papier de salarisstroken aanlevert, dan via een onbeveiligde PDF op je privé email adres, dan via een portal met wachtwoord en sinds kort via hetzelfde portal maar dan alleen via Google Authenticator. Zonder dit kom je niet meer bij je eigen financiële overzichten.

Ik heb er natuurlijk een mening over en ben benieuwd naar die van anderen en ook vooral wat je hieraan zou kunnen doen.

• rookie no. 1
Het aanmelden gebeurd op basis van e-mail adres en zelf gekozen wachtwoord en daarna komt de Google Authenticator app (Chrome/Android/iPhone) er aan te pas.

MFA/2FA authenticatie begrijp ik ook wel dat het goed is. Wat me alleen enorm stoort is dat je maar via 1 partij (Google Authenticator) toegang kunt krijgen tot je eigen gegevens die je regelmatig nodig hebt (belastingaangifte, hypotheek, etc.). Dat is nou net de partij waar ik bij voorkeur niets van wil hebben* en verwacht (of meer een hoop eigenlijk) meer keuzes (bv. SMS wat ook wel gedaan wordt).

Maar goed, kennelijk is het normaal dat je hierin geen keuze hebt tegenwoordig. Ik zou het bijna weer liever op papier hebben, maar ook dat is niet meer een keuze.

*Al ga ik wel voor het einde van het jaar over van Windows 10m naar Android, zei het met frisse tegenzin...

• rookie no. 1
Goed om te horen dat andere authenticators te gebruiken zijn die kennelijk dezelfde open standaard volgen.

Op zich goed om te melden aan je klanten/gebruikers als leverancier, dit weten niet veel mensen als ze alleen maar naar 1 product gestuurd worden op de site en documentatie.

Binnenkort even testen en dan weer een 'share the knowlegde' momentje op kantoor :)

Dank allen!

• rookie no. 1
Jester-NL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:06:
[...]
...Iets met klok en klepel
Nogal een statement met een vervelende bijsmaak 'iets met klok en klepel'.

Als je als werknemer als enig antwoord en documentatie krijgt dat je Google Authenticator op je Android/iPhone of (later bij navraag) via Google Chrome op je pc kunt krijgen.

Als eerste alleen al de verplichting tot 1 methodiek en dan ook nog verplichten dat je Google Chrome gaat/installeren of ook al was het wat anders (Firefox, IE, noem maar op). We hebben ook oudere werknemers zonder smartphone en met weinig kennis portals/tokens en dat soort dingen. Dan is het nogal wat om dat zo vast te stellen als accountant voor je klanten en diens medewerkers.

@KnoxNL Prima link om eens intern te delen. Dank.

rookie no. 1 wijzigde deze reactie 14-06-2019 11:21 (3%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True