Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Protobuf uit bestaande game decoden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xthemes.us
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02-07 20:02
Hallo,
Ik speel Monster Super League en wil graag een paar tools ontwikkelen om b.v. uit te vogelen welke gems het beste zijn voor bepaalde astromon en welke astromon het beste te gebruiken zijn bij Titans etc etc.

Hiervoor heb ik echter toegang nodig tot de gamedata en die lijkt in een formaat opgeslagen te zijn waar ik niet veel wijzer van wordt. Ter voorbeeld, als ik het bestand van mijn telefoon
code:
1
Android/data/com.ftt.msleague_gl/files/download/gamedata_1263_5e7e36467eb66c05b0c5f1a79547bcf7.pb

naar mijn desktop overzet en dat open in notepad++

Wat ik er van begrijp is dat de data in een protobuf file zit en ik een bijbehorende .proto file nodig heb? Waar moet ik die vandaan halen of zijn er andere manieren om dit te doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal mensen op reddit die in het verleden succesvol zijn geweest in zichzelf toegang verschaffen tot de gamedata maar helaas reageren die niet op contact en hebben in recente tijd geen activiteit op reddit.

Ik heb ook geprobeerd m.b.v. NetCapture het netwerkverkeer te onderscheppen en te kijken of daar de data die ik nodig heb in een leesbaar formaat voorbij komt maar dat is niet het geval.

Ik zit nu dus een beetje vast en dacht laat ik eens kijken of een paar slimme medetweakers mij verder kunnen helpen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Alle reacties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True