Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Het makkelijkst is om lichtsterke lenzen voor je 350D te halen. Denk aan een Sigma 17-50/2.8 of primes als de Canon 24/2.8 STM of 50/1.8 STM. Allemaal gemakkelijk binnen je budget.

Ik gebruik die laatste twee primes meestal voor binnen. Stabilisatie helpt bij kinderen maar zelden omdat ze bewegen dus is sluitertijd van toch nog de beperkende factor. Wordt het echt schemerig dan ontkom je eigenlijk niet aan flitsen.
Is dat geen optie? Een flitser kopen en goed leren flitsen?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:02
En naast het aanschaffen van beter glas (want de huidige 2 lenzen zijn echt het minste wat de markt te bieden heeft), is de aanschaf van een paar generaties nieuwere 2e hands body ernstig te overwegen. Dat kost ook geen vermogen.
Aan inruil hoef je niet te denken, want een 350D + 18-55kit + 70-300Tamron (oud zonder vc) kun je voor onder de 100€ uit Ebay vissen, met een beetje geduld.
Wat je analoge Olympus spullen nog waard zijn, weet ik niet. Zou ik na moeten kijken. Waarschijnlijk ook niet veel, behalve als het in mint-condition is. Slechts dan is er verzamelwaarde (doorgaans).

gezocht: Panasonic GM5

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:07
sjaak34 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:32:
Ik zoek een?
....... Verder vind ik het als hobby ook wel leuk om te doen. Ik ben er ook wel achter dat ik scherpstellen mbv draaien een een lens wel heel fijn vind.

.........
In dat geval kun je jezelf een plezier doen door je Olympus lenzen niet meteen allemaal vaarwel te zeggen maar voor een paar tientjes een OM to EOS adapter te kopen. Let wel dat je er eentje neemt met AF confirmation chip. Kan je draaien naar hartelust, en zodra je je lens hebt scherpgesteld licht het AF-puntje in de zoeker op (en gaat eventueel de BEEP af).

De belichting is wat experimenteren - als je je camera in A hebt staan dan kiest hij zelf de sluitertijd, maar soms niet helemaal correct.

Stap je later over naar een andere Canon camera, dan kun je via Magic Lantern nog veel leukere dingen doen - zoals filmen en de sluiter automagisch laten afgaan op het moment dat je beeld scherp is. Maar dat is toch vooral iets voor wie van knutselen en knoeien houdt.

In elk geval kun je je met stap één - betere lenzen - en stap twee - op naar de flits - geen buil vallen. En het kan zomaar de eesrte stappen van een leuke ontdekkingsreis worden.

D7100, Sony A7, X-E1, een portie glas en wat lampen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:11
bobcom schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:15:
@Tarquin. gewoon uit nieuwsgierigheid, vanwaar die nadruk op mft / Olympus? Ts. heeft een beperkt budget, een voorlopig goed genoege 350d met enkele lenzen die een upgrade kunnen lijden,

Dan ligt nmm een groeipad in de richting van (eventueel mirrorless) Canon veeleer in de rede te liggen dan een overstap naar een heel ander ecosysteem. Met een m50 kan hij zijn bestaande lenzen blijven gebruiken, blijft hij binnen zijn huidge Canon ecosysteem,
Ja, je hebt wel gelijk. Mijn denkwijze was: als hij een Canon M koopt, is het wel mogelijk om die bestaande lenzen te blijven gebruiken ... maar echt grote voordelen geeft het niet. Bij die Canon M50 zit natuurlijk ook een kitlens, dan valt de kitlens van die 350D al af - die voegt niets toe.
Blijft er nog één lens over.
Dan wordt het een switch naar Canon vanwege één lens die je met een convertor moet gebruiken; en dat is nu ook geen bijzondere lens.

Dan wordt mijn redenering: Als die 350D met de huidige lenzen hem te groot is (hij zoekt kleiner), neem dan gewoon een kleiner systeem dat ook kleinere lenzen heeft - want met een M50 en je huidige lenzen blijft de omvang vrijwel hetzelfde.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True