Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wil iets opnemen van Mac naar VHS. (Niet andersom)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:52
zey schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Ok, dat neem ik dan van je aan.
En qua kabels, zeg je dus dat er niets beter is dan scart in dit geval?
Want dat was juist het ding, dat ik las dat s -video beter was, en composiet volgens mij..en volgens mij was het beste de drieweg met audio in.

Maar goed ik ga denk ik gewoon maar eerst even branden naar dvd en daarna even scart uitproberen.

Thanks iedereen voor de replies. En ik blijf de topic volgens voor de mogelijkheid van wellicht nieuw info.
Maar erg bedankt allemaal voor de reacties.
Probleem is dat de stekker niet zo veel uitmaakt, gaat er vooral om dat de bron en het doel goed zijn.
Stel dat je een bron en een doel had dat allebei component video kan, dan zou je dat het beste kunnen doen. Maar ook dan maakt het weer minder uit dan je zou denken om dat de VHS-opname daar niet beter van wordt. Je drempel zit niet zo zeer op de input (zolang je geen RF of Composiet gebruikt) maar op de opnametechnologie.

RGB-SCART is goed genoeg ondersteund om hier voor te gebruiken, dat zo'n beetje hetzelfde als S-VIDEO. Stel dat je SCART eigenlijk geen SCART is maar gewoon composiet via die stekker, dan is het niet zo goed nee, maar ook dat hangt van de interne afhandeling van je bron en je doel af...

Een normale SCART kabel met volledig uitgevoerde bron en doel apparatuur transporteert intern gewoon S-VIDEO plus geluid. Beter dan dat helpt niet, want (zoals al herhaald) je opname kan niet beter. Dus als je er component video in zou stoppen is je opnamekop en chipset niet opeens beter ;-)

johnkeates wijzigde deze reactie 09-06-2019 19:38 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Scart heeft gewoon audio in

Dus in principe moet je de tulp naar scart gebruiken, video en audio out op de MAC
Naar de IN op de scart

Desnoods met zoiets :

3polige tulp 2 x male en de schakelaar op "in"

https://qfire.nl

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True