Toon posts:

Werkbare werkdagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01:21
Ik heb een vraag over werkbare werkdagen. Ik ben een betrekkelijke leek op dit gebied.

De bouwer van ons nieuwbouwappartement heeft volgens de KAO 230 werkbare werkdagen de tijd na de start van de bouw de tijd om op te leveren. Start van de bouw was 8 mei 2019. Als ik daar 230 werkbare werkdagen bij optel, kom ik (rekening houdend met drie weken bouwvakvakantie, alle feestdagen en 'kerstreces' tussen kerst en nieuwjaar) op 2 mei 2020 uit als dag waarop de oplevering zou moeten zijn. Ik heb geen rekening gehouden met vorstdagen.

Maar in de papieren van Woningborg staat dat een jaar gemiddeld 180 werkbare werkdagen heeft. Dat is dus veel minder dan waar ik van uitga en dat zou betekenen dat de oplevering pas ergens begin/half juli 2020 zal zijn. Die datum komt ongeveer overeen met wat de bouwer heeft gecommuniceerd over de oplevering: week 27 2020.

Wat heb ik verkeerd gedaan of wat heb ik over het hoofd gezien in mijn berekening?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchChelsea
Ja, ik heb eerst op internet gezocht voor ik wat tweakers lastigval. Maar ik begreep na het lezen ervan dus niet hoe dat grote verschil tussen mijn (amateuristische, ik geef het meteen toe) berekening en die 180 dagen die overal worden genoemd. Vandaar mijn vraag, want hier zitten IMHO veel mensen die enorm veel praktijkervaring hebben

@AtomicWing Dus een niet-werkbare werkdag is niet alleen een dag waarop het vriest, begrijp ik uit jouw reactie

[Voor 9% gewijzigd door DutchChelsea op 07-06-2019 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
frumper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:54:
Ga maar uit dat die 180 dagen wel klopt, en gezien je dan rond de bouwvak zit inderdaad uitgaan van na de bouwvak opleveren.
Die 8 mei is de dag die naar jullie gecommuniceerd is als startdatum? Of hebben jullie zelf in de gaten gehouden wanneer de begane grondvloer gestort werd?
8 mei staat zwart op wit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
Tens schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:56:
[...]

waarom twijfel je daar aan?
Omdat ik, als ik zelf tel, aan veel meer dagen dan 180 kom, namelijk 230 (5 x 52 minus vakanties en feestdagen). Maar ik heb uit een eerdere reactie net geleerd dat niet alleen vorstdagen een niet-werkbare werkdag kunnen opleveren

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchChelsea
Thx voor de (snelle) reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden vanochtend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
smesjz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:38:
En lees ook je aannemingsovereenkomst goed.
In mijn geval staat er dit:
"De Ondernemer verbindt zich de woning binnen 230 werkbare werkdagen na het gereedkomen
van de ruwe begane grondvloer geheel voor bewoning gereed op te leveren aan de Verkrijger in de zin van artikel 11 lid 4 van de Algemene Voorwaarden."

Dus zelfs als ze beginnen op 8 mei, betekent niet dat die 230 dagen meteen gaan tellen aangezien ruwe begane grondvloer niet vanaf 1 er ligt.
Dat is dus niet zo. Er staat zwart op wit: Vanzelfsprekend worden de maximale
werkbare werkdagen (230) ingegaan op 8 mei.

@Robthebest Ik heb er geen ervaring mee. Jij zegt dat het met jouw woning vlot gaat (mooi), maar in ons geval gaat het om complex met 18 appartementen en eronder vier commerciële ruimtes. Mijn gevoel zegt dat zoiets wat langzamer loopt dan een woonhuis

[Voor 15% gewijzigd door DutchChelsea op 07-06-2019 16:12]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee