Toon posts:

Werkbare werkdagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01:21
Ik heb een vraag over werkbare werkdagen. Ik ben een betrekkelijke leek op dit gebied.

De bouwer van ons nieuwbouwappartement heeft volgens de KAO 230 werkbare werkdagen de tijd na de start van de bouw de tijd om op te leveren. Start van de bouw was 8 mei 2019. Als ik daar 230 werkbare werkdagen bij optel, kom ik (rekening houdend met drie weken bouwvakvakantie, alle feestdagen en 'kerstreces' tussen kerst en nieuwjaar) op 2 mei 2020 uit als dag waarop de oplevering zou moeten zijn. Ik heb geen rekening gehouden met vorstdagen.

Maar in de papieren van Woningborg staat dat een jaar gemiddeld 180 werkbare werkdagen heeft. Dat is dus veel minder dan waar ik van uitga en dat zou betekenen dat de oplevering pas ergens begin/half juli 2020 zal zijn. Die datum komt ongeveer overeen met wat de bouwer heeft gecommuniceerd over de oplevering: week 27 2020.

Wat heb ik verkeerd gedaan of wat heb ik over het hoofd gezien in mijn berekening?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchChelsea
Ja, ik heb eerst op internet gezocht voor ik wat tweakers lastigval. Maar ik begreep na het lezen ervan dus niet hoe dat grote verschil tussen mijn (amateuristische, ik geef het meteen toe) berekening en die 180 dagen die overal worden genoemd. Vandaar mijn vraag, want hier zitten IMHO veel mensen die enorm veel praktijkervaring hebben

@AtomicWing Dus een niet-werkbare werkdag is niet alleen een dag waarop het vriest, begrijp ik uit jouw reactie

[Voor 9% gewijzigd door DutchChelsea op 07-06-2019 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
frumper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:54:
Ga maar uit dat die 180 dagen wel klopt, en gezien je dan rond de bouwvak zit inderdaad uitgaan van na de bouwvak opleveren.