Toon posts:

Ervaring Livolo touchschakelaars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:38

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Mijn schoonouders hebben het geniale idee opgevat om op hun leeftijd een nieuwe ( nuja, reeds bestaande woning, maar nieuw voor hen ;) ) woning gekocht te hebben en deze te gaan verbouwen.
Ze gaan zelf alles doen, dat is het probleem niet, elektriciteit help ik ook met mee, en schoonpa heeft op internet leuke schakelaars gevonden, echter mij zegt het niets.
Het betreft Livolo schakelaars, leuk uitziende dingen, blijkbaar een soort domotica schakelaar en niet de "klassieke" schakelaar of KNX die ik gewoon ben.

Had al gevonden dat er hier op het forum enkele tweakerts dat ook in hun woning hebben steken, dus heb enkele vragen alvast over die dingen voor we ze aanschaffen :

- Bestaan er dubbelpolige schakelaars van die dingen ( dus die op de schakelaar zowel de nul als de fase onderbreken ) ? Dit voor de schakelaars in de badkamer, vochtige ruimtes en buitenverlichting bv. In Belgie moet daar van de verlichting zowel nul als fase onderbroken worden. Zelf vind ik enkel gewone enkelpolige schakelaars of wisselschakelaars.

- Op het eerste zicht kan je 1 lichtpunt vanop meerdere plaatsen bedienen dmv de wisselschakelaars, maar van wat ik begrijp is het maximum van op 3 verschillende plaatsen. Dus vanop een 4de plek is bv niet mogelijk ? Je doet dit ook wallemaal met de wisselschakelaars, want een kruisschakelaar zoals in de klassieke installatie bestaat niet ?

- Je hebt ze blijkbaar ook met zigbee protocol. Hoe moet ik dat zien, of de meerwaarde er van ? Mogelijkheid tot bediening met de smartphone enz ?

- Naar aansluiten toe lijkt het redelijk rechttoe-rechtaan : gewoon van zekeringskast naar de schakelaar en vandaar verder naar de lamp/verlichting. Dus meer het klassieke schakelaar aansluitprincipe. En dus niet van de schakelaars en de lampen naar de zekeringkast zoals bv KNX.

Wat zijn vervolgens de ervaringen van jullie naar kwaliteit van die dingen ? Ze zien er degelijk uit, maar zijn ze dat ook ?

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee