Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

slang mobiele airco isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinlunenborg
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 23-07 12:06
beste mede- tweakers,

In samenwerking met mijn huisbaas is er voor mij een mobiele airco aangeschaft, deze zal vrijdag aankomen. Nu wil ik graag de best mogelijke omstandigheden creëren voor dit apparaat. Gaten boren in de muur is niet toegestaan dus de afvoerslang zal via het raam naar buiten moeten. Hiervoor zijn er meegeleverde hulpstukken om te voorkomen dat er nog lucht tussen het raam naar binnen zal lekken. Momenteel heb ik al een mobiele airco staan maar die is verreweg niet krachtig genoeg, de nieuwe heeft wat overcapaciteit. Maar de eigenlijke vraag is: Hoe kan ik de afvoerbuis het beste isoleren?

Ik heb al iemand gehoord over aluminium tape o.i.d. maar dat lijkt me geen goede oplossing omdat de airco niet van mij zelf is en ik hem dus weer moet teruggeven als ik de woning verlaat. Een grotere buis eromheen doen zou ook goed isoleren vanwege de stilstaande lucht.. Nu heb ik daar persoonlijk een hard hoofd in want ik heb al 2 airco's gehad en tussen het apparaat en de luchtslang lekt er altijd wel wat, met tot gevolg (lijkt me) dat een grote buis eroverheen geen stilstaande maar bewegende lucht zal bevatten.

Ikzelf denk om i.p.v. tape juist aluminium folie te gebruiken (omdat dit niet permanent om de slang hoeft te blijven zitten) voor het weerkaatsen van de warmte en misschien de grotere buis eroverheen om toch een beetje te isoleren.. alle kleine beetjes helpen immers.

Vriendelijke groet,

Melvin

Heeft er iemand ervaring mee of misschien wel tips? :) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinlunenborg
MeTooPV schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:56:
De buis zo kort mogelijk houden. En alle lucht die naar buiten wordt geblazen komt ook echt weer naar binnen.
Dat de lucht weer naar binnen komt lijkt me idd wel erg logisch, waar je niet aan denkt is dat de binnenkomende lucht wel via allerlei kieren (niet geisloleerd huis) wel naar binnen komt.. Je wil de lucht die naar binnen komt niet op/bij/naast de plek hebben waar de warme lucht de ruimte verlaat , hierdoor warm je de nieuw binnenkomende lucht nog meer op en geeft het een nadelig effect.

Trouwens, de lucht die dus via allerlei kieren naar binnen komt is minder warm dan de lucht die buiten heerst.

• melvinlunenborg
Inmiddels de airco binnen, werkt verder goed maar voor een apparaat van 650 euro zou je toch wel wat betere bouwkwaliteit verwachten.. Ook de afvoerslang zou in een adapter voor het raam kunnen.. Tevergeefs heeft 80% van Nederland geen schuif maar kantelramen, hoe je het ook probeert.. Die adapter gaat er nooit passen.

Waarom ik nu geen split airco heb genomen? Ik woon in een huurwoning en mijn huisbaas is er al op tegen als ik een schilderij op wil hangen, laat staan gaten boren voor een split unit.

Wat ik in ieder geval ga doen is een (witte) houten plaat maken die past tussen de vensterbank en de muren/plafond. Daar doe ik een isolatiebandje omheen en maak een gat waar de afvoerbuis weer doorheen past. Om de afvoerbuis maak ik weer een isolatiebuis die ik heb besteld met het linkje van Theo, dit lijkt me de lading aardig te dekken..
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True