Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verzet tegen strafbeschikking.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
Op 14-11-2018 heb ik een ongeval gehad met de vrachtwagen, waarbij er een jong meisje onder de auto is gekomen. Gelukkig uiteindelijk allemaal goed afgelopen, op wat schrammen na.

Onderstaand de foto van de verkeerssituatie:

Blauw mijn rij richting met de vrachtwagen, rood het meisje op de fiets, zwart waar een auto te ver naar voren stond voorgesorteerd. Blauw/rood kruis is waar zijn tegen/onder mijn auto is gekomen.

De fietser had voorrang, op dit kruispunt gaat het verkeerslicht voor de fietsers en automobilisten tegelijk op groen. Op het moment van het ongeval stond er op de plaats van de grijze Volvo een bestelwagen geparkeerd. Vanwege de te ver naar voren voorgesorteerde auto, en de draaicirkel van de vrachtwagen moest ik een extra weide bocht maken. Dit gebeurde allemaal op een stapvoets tempo.

Er is geen twijfel over wie er fout was, de fietser had voorrang. Helaas was dit een geval van niet gezien door de dode hoek. Het is altijd mijn grootste angst geweest dat zoiets zou gebeuren, en was dan ook enorm geschrokken. Heb die dag de rit niet afgemaakt, en ben de rest van de week ook thuis gebleven. Heb in de weken erna nog veel moeite gehad om er niet meer aan te denken.

Nu heb ik vandaag een strafbeschikking in de bus gekregen van het CJIB. €459,- onder het kopje van artikel 5.
Zich zodaning op een weg gedragen dar gevaar/hinder onstaat/kan onstaan.
Agenten/technische dienst terplaatse hadden ook geconstanteerd dat ik haar makkelijk over het hoofd had kunnen zien. Dus lijkt mij de overtreding en het betreffende bedrag erg overdreven.

Nu wil ik graag in verzet gaan tegen deze strafbeschikking, maar heb geen idee hoe. Heb hier nog nooit mee te maken gehad. Hoop dat er wat mede-tweakers mij in de goede richting kunnen helpen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True