Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] WK Vrouwen 2019/ Kwalificatie EK 2021

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:34:
[...]En is dat omdat Martens slecht was of een gevolg van de opstelling? Zo werd Van de Sanden ook behoorlijk afgebrand, natuurlijk deed ze een hoop fout maar zij kreeg ook zelden een goede bal in haar loop.
Zo ook Martens, die continu twee man om zich heen had en de bal pas in de voeten kreeg als ze met de rug naar het doel vast stond. In die zin heb ik het gevoel dat een creatieve middenvelder die het spel goed kan verdelen miste. We hadden genoeg slopers maar te weinig bouwers.
Een goede Martens heeft geen problemen met twee verdedigers tegenover haar B-)
P.O. Box schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:26:
[...]

volgens mij zijn ze allemaal nog onder de 30 en doorselecteren om het doorselecteren heb ik een ***hekel aan. Gewoon de beste spelers selecteren. Dus als er een talentje doorbreekt, of Jill Roord altijd in de basis moet, dan is dat zo.
Dan is de vraag misschien wel óf dit wel de beste selectie/speelsters zijn of degenen die ze het vertrouwen heeft gegeven vanwege een of andere misplaatste loyaliteit (EK prestaties?). Naar de OS mogen ook maar 18 ipv 23 maar dat zal geen probleem zijn aangezien er 8 bij zitten die voor de opvulling mee zijn :+ .
Denk ook dat ze het meer over de basis hadden ...

Qua leeftijd zit het verder wel goed ja (en de handvol die het niet gered heeft)

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:15 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
AD rapportcijfers: https://www.ad.nl/wk-vrou...-sjaan-tot-sari~a2230d11/
Ivysaur schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:12:
Ik zou Martens en Sanden er uit gooien. Leuke spelers voor op clubniveau. Passen ze beter tussen, maar op Internationaal niveau zou ik het team bouwen rondom Gragt, Veendendaal, Roord en Miedema. Als Miedema eerst wat lessen krijgt met de bal aannemen en minder ego.

Edit: Misschien Pelova en Kop ook een kans geven. Die goed jong en kunnen misschien wat betekenen. De rest is allemaal al aardig oud.
De rest is helemaal niet oud, die moeten in hun topjaren komen nu: apis29 in "[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019"
Vd Gragt heeft een of andere chronische (knie?)blessure had ik volgens mij voorbij horen komen, waar ze om de zoveel wedstrijden last van heeft.

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:24 (79%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 26-01 17:07
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:22:
[...]

Op zich niet gek, dat gebeurt in hockeycompetities ook veel. :)

[modbreak]Na de huldiging (die komt er vast) kan dit topic binnenkort wel dicht.

Het ligt in de mogelijkheden - en voor de hand - om een nieuw (algemeen) topic over vrouwenvoetbal aan te maken. Vrijwilligers? :)
[/]
Die huldiging gaat denk ik niet komen hoor, niet zoals de 2e plaats in Zuid-Afrika. Enne, ik weet niet of het echt lang druk zal zijn om een speciaal topic voor de vrouwen aan te maken. Amper media aandacht en de wedstrijden zijn niet live te zien op Foxsport, behalve bekerfinale volgens mij.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zo'n beetje tijd om er een einde aan te breien, kijken of er in de komende dagen nog wat interessante media dingen te posten komen. In de tussentijd nog een herinnering aan de stemming voor doelpunt van het toernooi: (niet per se de 10 beste vlgns mij)

En de L'Equipe cijfers van de laatste twee wedstrijden:

En die van 90min
  • Starting XI: Naeher (6); O'Hara (7), Dahlkemper (6), Sauerbrunn (6), Dunn (8); Mewis (7), Ertz (6), Lavelle (7); Heath (6), Morgan (6), Rapinoe (7)
  • Substitutes: Krieger (6), Press (6), Lloyd (N/A)
  • Starting XI: Van Veenedaal (8); Van Lunteren (6), Dekker (6). Van der Gragt (5), Bloodworth (6); Groenen (6), Van de Donk (6), Spitse (5); Beerensteyn (6), Miedema (6), Martens (5)
  • Substitutes: Roord (6), Van de Sanden (5)

apis29 wijzigde deze reactie 09-07-2019 12:16 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
O-) Shirtje ruilen ...

apis29 wijzigde deze reactie 09-07-2019 12:22 (30%)

• apis29
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:49:
Ik volg het EK van vrij dichtbij, mijn nichtje is namelijk een van de sterspelers bij het NL elftal, Jackie Groenen :)
apis29 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:42:
[...]

:D die wilde ik nog gaan posten in m'n topicstart post #2 als 'one-to-watch'.

• apis29
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:15:
Flink druk hier (of het algemene vrouwentopic) nadat alle SJW’s eerst kwamen klagen in het centrale voetbaltopic maar vervolgens is er geen post meer geweest over het vrouwenvoetbal op Sari na omdat dat ook met de mannen samen viel.

Niet één enkele post...
Een 'algemeen vrouwen topic' is er sowieso niet, waren wel wat stemmen opgegaan na het WK om er eentje te starten maar dat leek mij persoonlijk al geen goed idee (zal vast net zo druk worden als de amerikaanse sport topics). Zijn meer klachten geweest dat er vrouwenvoetbal in het algemeen/centraal topic werd gepost dan andersom dus dat zal ook nog meespelen ;) (en met die vage topic namen dit jaar weet al niemand meer waar ie moet zijn met zn posts O-) )

Jammer dat het niet 2-2 is gebleven, nu blijft alles nog steeds bij het oude -O- )

apis29 wijzigde deze reactie 05-10-2019 00:47 (12%)

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:56:
Sherida Spitse in de eerste kwalificatieduels: drie assists, vijf doelpunten.
/scorebordjournalistiek
Kan je nagaan wat een goede speelster voor cijfers zou neerzetten :P

• apis29
  • Niet online
:+ oja, Miedema deed ook nog mee.

• apis29
  • Niet online
Slap geouwehoer weer: 'Nederland als vanouds'!?. Vanouds slecht (matig) zeker :D

• apis29
  • Niet online
Tot zover vrij vergelijkbaar met de heenwedstrijd. Slovenië biedt weer aardig tegenstand en weer een bagger midenveld bij Nederland qua positionering :P (altijd een gapend gat als je met 'iemand' speelt die niet kan rennen O-) ).

Hoppa! oOo 0-1

apis29 wijzigde deze reactie 12-11-2019 20:30 (23%)

• apis29
  • Niet online
}:| weer eens mazzel ... 1-1 van elf meter.

• apis29
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:41:
[...]

Vanwaar, ook als topicstarter, je blijdschap voor een goal van Slovenië? :?
Zodat de bondskootsj eens een keer gaat nadenken over veranderingen. Er zit 'totaal' geen groei in dit elftal qua spel en met bepaalde speelsters gaat die er ook niet komen ...
Een hele kwalificatiereeks met tegenstanders waar je met twee vingers in de neus van moet winnen om te experimenteren naar de OS toe en nog altijd aan het oude vertrouwde patroon vasthouden. Dat het nog steeds werkt mag je ook danken aan het gemiddelde niveau bij de tegenstanders in dit spelletje.

apis29 wijzigde deze reactie 12-11-2019 21:18 (28%)

• apis29
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:10:
[...]

Dat is ook zeker zo, maar op de resultaten is niets af te dingen. Finale WK, winst EK.....
Zolang je geen fatsoenlijke tegenstander tegenkomt idd geen probleem verder :D . Mogelijk in het voorjaar toch wat interessants op het programma: las gisteren dat ze tot nu toe niet bij de Algarve Cup op de deelnemerslijst staan (terwijl een Duitsland er wel op staat en die de afgelopen jaren ontbraken vanwege de SheBelieves Cup in Amerika). Als WK finalist zou het best eens kunnen dat Nederland nu wordt uitgenodigd voor dat vriendschappelijk toernooi in Amerika (al schijnt Frankrijk ook iets te gaan organiseren).

In ieder geval wat hogere kwaliteit tegenstand dan de laatste jaren (buiten de eindtoernooien), sinds het EK lijkt het wel of de rest ze aan het ontlopen is:
  • Duitsland voor het laatst 3 jaar geleden
  • Frankrijk vier twee jaar geleden maar wel nog vóór het EK
  • Amerika drie jaar geleden (naast de WK finale)
  • Engeland op het EK (maar zoals verwacht toen gewonnen)
Maar dit waren ook de bijna vaste deelnemers aan die SheBelieves Cup dus die kwam je niet meer tegen op de Algarve Cup waar ze daarvoor wel nog altijd aanwezig waren. Dan nog waren er genoeg friendlies om er eentje te regelen. Misschien puur door de commercie, die landen willen natuurlijk ook gewoon thuis spelen dus zou je daar op bezoek moeten waarmee je zelf geen volle bak kan trekken ...
Typhone schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:07:
[...]

De kans dat dat gebeurt is... die kans bestaat niet.
Talenten krijgen de kans bij ‘freewheelende’ Leeuwinnen Er is nog hoop O-)

Maar je kan ook de andere kant op: Eva van Deursen, NL O23. Is naar Arizona State gegaan ...

apis29 wijzigde deze reactie 13-11-2019 21:35 (19%)

• apis29
  • Niet online
Ondertussen ook gespeeld (afgelopen zaterdag) voor bijna 78.000 toeschouwers: (hele wedstrijd schijnt er ook te vinden zijn)

Let op: rond minuut 1 onze favo scheidsrechterin (uit Frankrijk, van de WK finale dus) met weer eens een dubieuze (in dit geval gewoon foute) penaltybeslissing

apis29 wijzigde deze reactie 14-11-2019 01:06 (11%)

• apis29
  • Niet online
AGee schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:29:
[...]

Sorry, dubieuze / foute penaltybeslissing rond minuut 1? Hebben we hetzelfde filmpje gezien? :?
Als je goed kijkt pakt die keepster de bal ... [edit: gisteren leek het iig op meer contact met de bal dan het nu in tweede instantie lijkt ;) . De bal verandert iig duidelijk van richting door de kluts, komen eigenlijk tegelijk bij de bal aan, maar neemt vervolgens wel de speelster mee waar de bal nog haalbaar was. Ook wel grappig om het commentaar van twee kanten te horen: op Duitse Eurosport zag hij in eerste instantie ook de bal gespeeld worden door de keepster terwijl de BBC het meteen over een duidelijke penalty had O-) ].

apis29 wijzigde deze reactie 15-11-2019 00:54 (48%)

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True