Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] WK Vrouwen 2019/ Kwalificatie EK 2021

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Tijd om wat pingels te versieren O-) . Die Diani had er in de eerste helft zo een paar kunnen krijgen als ze die verdedigers nog wat meer had opgezocht ipv voor te zetten ... Die Dunn hapt op alles.

apis29 wijzigde deze reactie 28-06-2019 22:38 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Oke, een beetje aparte situatie met Engeland. Volgens mij spelen Engeland, Schotland en Wales tijdens de Olympische spelen altijd als Groot-Brittannië. Maar ik denk dat er geen enkele Schotse speelster qua niveau in aanmerking komt om in dat team GB te komen, die van Wales in elk geval niet.
Normaal gesproken doen ze helemaal niet mee, alleen in 2012 in Londen hadden ze wel een overeenkomst met elkaar weten af te sluiten.
WK 2015 was Engeland het beste Europese land maar niet aanwezig in Rio 2016.
Voor Tokyo gaan ze het wel weer proberen (bij de vrouwen dan). Van Schotland misschien twee spelers die er wel bij passen; Little sowieso, middenveld is echt de zwakste linie van Engeland.

Nu ik erover nadenk: dat Engeland/GB in Rio niet meedeed was vast de reden dat er nog een mini OKT was gehouden met NL, SE en NO (de EUR landen die buiten de top 3 waren gevallen bij het WK in 2015). Uiteindelijk die plek gepakt door Zweden die vervolgens met zilver eindigden ...
Dat zal voor Tokyo dus niet opgaan en er is dus geen veiligheidsnet verder om die OS te halen als het hier niet lukt.

apis29 wijzigde deze reactie 28-06-2019 23:36 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijden van 29 juni:

15:00 https://tweakers.net/ext/f/zDK5Gl6JcPA0p0VDx1vPi4dQ/full.png Italië vs https://tweakers.net/ext/f/w1GCD6iZiqQEp9p9q87gxdgQ/full.png Nederland [NPO1, (België)Één, BBC1, ARD]
18:30 https://tweakers.net/ext/f/PXRXTurwyUhGLUATkXEcyIBV/full.png Duitsland vs https://tweakers.net/ext/f/8pWFjKZr7bBhfy5YTlfdtWeu/full.png Zweden [NPO2, Canvas, BBC1, ARD]

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 11:36 (19%)
Reden: NPO1 [copy paste]

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 04:00
Aggressor schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:58:
speelt lieke martens nou wel mee? of onbekend?

En wat denken jullie .. duitsland of zweden?
en italie of nederland?

of misschien een gelijk spel ?
Gisteren werd aangegeven door de bondscoach dat het 50/50 is. Verder nog niks bekend.

Ik denk dat Nederland wel in reguliere tijd kan winnen, ook al zal die hitte niet echt fijn zijn voor de dames.
Duitsland zal het ook wel redden tegen Zweden.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• apis29
  • Niet online
:') Dacht zeker terug aan Denemarken ...
Vrije schietkans op 16 meter met niemand tussen de bal en de keeper en dan een geplaatst schot proberen ipv gewoon poeieren ...

• apis29
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:12:
Die Groenen... Goed dribbelen en dan op de cornervlag mikken.
Daarom moet ze ook op 6 spelen ipv Spitse. Ze kan echt niet schieten gewoon, intikkertjes lukt nog wel maar schieten gaat het nooit worden.
Die bal had ook echt nasr Miedema gemoeten die helemaal vrij stond ...
Tk55 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:25:
Spitse had die eerdere vrije trap zo bedoeld! Het moet nu gebeuren!!
Bedoeld? Dan had ze hem wel met dr wreef ipv binnenkant genomen ;)

• apis29
  • Niet online
SR8 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:45:
Van de lijn komen is toch wel haar zwakte, maar dit was erg goed uitgekomen!
Ze had alleen niet moeten uitkomen, zoveel scheelde het niet of die bal was een leeg doel ingegaan. Die verdedigers konden er nog tussen komen ..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
D-e-n schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:55:
Ik juich innerlijk mee vanaf een Siciliaans strand :)
De maffia is niks meer joh, lekker uitbundig juichen :9

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• apis29
  • Niet online
Wel apart dat Miedema tot speler vd wedstrijd is bij gekozen. Is een publieksstemming overigens via de site of app.
Had zelf op Groenen gestemd, misschien bij een goal nog Martens maar aan Miedema geen moment gedacht ...

• apis29
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:52:
Wat me ook opvalt is dat veel speelsters geen afgetrainde dijen hebben.
Geen 'renpaarden' . Als dat duidelijk maakt wat ik bedoel.
Zoiets ;) (en ze mag weer in de basis beginnen 8) )

apis29 wijzigde deze reactie 29-06-2019 18:16 (5%)

• apis29
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:27:
Dit zou Duitsland wel winnen dacht iedereen. Nederland is gewaarschuwd, die Zweden zijn goed!
:P
apis29 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 02:14:
[...]Tegen wie ja ;) . Allemaal teams die niet kunnen scoren (China, Spanje, Zuid-Afrika en Nigeria).
Dit Duitsland is net zo goed aan het herbouwen als Japan, verdediging op zich is echt niet sterk.
Italië is ook pas net uit een diep dal geklommen. Vijf wedstrijden op rij goed presteren?
apis29 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:59:Zou USA, NED en GER moeten zijn normaal gesproken. Frankrijk kan zeker winnen maar je ziet er nu al aan af dat ze weer eens de zenuwen niet onder controle hebben. Maar misschien zijn ze daar nu wel van af na al dat gekloot in de vorige wedstrijd ...
Zweden met een goed plan zou nog voor een verrassing kunnen zorgen maar misschien eerder een herhaling van vanavond.
Op de BBC konden ze niet ophouden met praten over het 'tactical plan'. Zweden is misschien nog wel de lastigere tegenstander om te krijgen, Sofia Jakobsson was er op de EK iig niet bij vanwege een blessure.
Maar denk toch dat voor NL Zweden de gunstigere is dan voetballend voorbij Duitsland proberen te komen ipv counterend zoals Zweden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijd van 2 juli:

21:00 https://tweakers.net/ext/f/ffo5ukderfLKioc6oe2leIDH/full.png Engeland vs https://tweakers.net/ext/f/MV8soPqJXJEG5MeYNcJwQnQu/full.png Verenigde Staten [NPO3, Ketnet, BBC1, ZDF]

https://instagram.com/p/BzRRghfHmaK/

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 11:48 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voorgerechten O-) (eigenlijk gun ik Engeland de winst ook niet [edit: nou ja, het team wel maar het circus eromheen wat minder ;) ] en een finale NL - USA zou wel interessant zijn. Best belachelijk dat de Europees Kampioen het in twee jaar niet voor elkaar krijgt om ook maar 1x tegen een USA, Engeland, Frankrijk of Duitsland een fatsoenlijke [vriendschappelijke] wedstrijd te spelen om te kunnen zien waar ze echt staan.
Een re-match tussen USA en Zweden om het brons/ voor het echie zou overigens ook wel interessant zijn)

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 18:18 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:37:
Even mijn gok voor vanavond.

3-0 voor de Engelsen.

Ze spelen best goed en het wordt hoog tijd dat Team USA weer in haar hok getrapt gaat worden, waar ze thuis horen.

Of dit vanavond het geval zal zijn, blijft koffiedikkijken, maar Amerika gaat zeker bij het volgende toernooi niet meer souverein zijn. Europa komt met rasse schreden dichterbij.

Hup Engeland. *O*
Aldus Mavrodamus :P
mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:30:
Ik denk dat we de rest van dit WK kunnen schrappen.

De Amerikanen zijn zoveel beter. Ze staan ook goed, dat is ook belangrijk als je gaat voetballen. 30 jaar ontwikkeling, voordat Europa wakker werd, laat zich nu heel goed zien.

Wat een goed team en wat een goed voetbal. *O*
De andere Engelse keeper had het doelpunt misschien nog wel kunnen voorkomen, die pakt nog wel eens zulke ballen ...

Rapinoe er niet in lijkt me gewoon een tactische keuze, die ga je toch niet 90 minuten achter Bronze aan laten lopen? Press is ook een stuk sneller nog ....

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 21:19 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Wat een wedstrijd, het gaat op en neer. VS was heel sterk eerste 10 minuten, toen dacht ik die lopen over Engeland heen. Maar zij hebben zich opgericht. Het tempo is moordend hoog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Onze professionele 'flopster' weer op de grond (Morgan) :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mead kan ook wel een goaltje meepakken, had je wel meer van verwacht bij deze kans dan uitglijden <+:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zouden 20.000 Amerikaanse fans zijn, denk niet dat er meer Engelsen zitten.

Genoeg Fransen natuurlijk nog die net van Amerika verloren hebben en een speler van Lyon bij Engeland (keuze tussen american pig-dogs en english rosbeef :P )

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 21:35 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
2-1! En het is weer Alex Morgan, prachtige voorzet en goed gelopen door Morgan. Mooi doelpunt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fysiek moet Engeland het wel aan kunnen. Ergens in Maart had je die She Believes Cup in Amerika waar ze 2-2 speelden en dat ging wel de hele wedstrijd heen en weer. 0-1 achter, 2-1 voor ...
Maar toen was Amerika ook nog zoekende naar de beste formatie. Eigenlijk heeft Neville nog het meest aangepast deze wedstrijd en vooralsnog pakt het niet bepaald al te goed uit.

Wat een goede speler is die Lavelle toch weer, had er eigenlijk nog niet echt van gehoord voor dit toernooi maar werd de eerste wedstrijd al meteen duidelijk B-)

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 22:13 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
MrMonkE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:13:
Naar meisje die nummer 20 van VS.
Elke keer doorgaan na de fluit.
23? De Naomi van As lookalike ...

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 22:19 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SpeedQber schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:21:
Lavelle eruit, is ze geblesseerd? Speelde toch goed?
Hamstring ...
Grindtegel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:20:
Toch wel mooi dat USA echt elke bal diep wil geven en dat oneindige gebrei wat veel landen doen overslaat. niks geen balletjes terug of breed, alles met de intentie om zo snel mogelijk in de 16 te staan
Zolang ze nog steeds sneller zijn dan wie dan ook lijkt me dat ook wel een logische tactiek. Tegen een Zweden zal het zo makkelijk niet gaan ...

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 22:25 (56%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
V-a-r, V-a-r, V-a-r! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:38:
stond degene die de voorzet gaf niet buitenspel?
Nope, wel White in eerste instantie maar dasr ging de bal niet naar toe ...

Moet er wel nog in

apis29 wijzigde deze reactie 02-07-2019 22:39 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Houghton, hele wedstrijd al slecht net als Bright ... zogenaam de beste centrale verdediger ter wereld

• apis29
  • Niet online
Albantar schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Twee dagen voor Independence Day, de Anglosaxon Derby. :D
O-) (edit: dit dus https://pbs.twimg.com/media/D-f8VIDVAAE27VK.jpg)
Dit bericht bekijken op Instagram

USA defeats England (again) 🇺🇸🔥

Een bericht gedeeld door FOX Soccer (@foxsoccer) op 2 Jul 2019 om 2:48 (PDT)

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 00:39 (9%)

• Qu3st
Gunner schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:33:
Ben benieuwd wanneer Wiegman eindelijk het lef heeft om Van de Sande op de bank te laten. Mochten we de finale halen denk ik niet dat de linksback van de USA moeite heeft met zo'n one-trick pony.
Ik hoop vanavond al!

Damn, ik ben in de rust bedje gaan opzoeken omdat ik er vroeg uit moest vanochtend, maar toch nog veel gemist lees ik zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Qu3st
Wedstrijd van 3 juli:
21:00 https://tweakers.net/ext/f/w1GCD6iZiqQEp9p9q87gxdgQ/full.pngNederland vs https://tweakers.net/ext/f/8pWFjKZr7bBhfy5YTlfdtWeu/full.pngZweden

• apis29
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:22:
[...]

eerder in de achtste finales ook al. als ze geen 2 penalties hadden gekregen (1 zeer discutabele) zaten ze nu allang niet meer in het toernooi. tegen frankrijk moest ook meer dan de helft van dat team achterin gaan staan.
tegen engeland door 2mm gered.

nee, zo goed vind ik de vs niet, i.t.t. vele anderen lijkt wel. :+
als ze dit toernooi winnen denk ik dat dat voorlopig de laatste keer is. want dit was dan wel by the skin of their teeth.
By the skin of their teeth? Voor het gemak vergeet je dan even dat ze nooit achter gestaan hebben. Zonder die tweede penalty tegen Spanje of buitenspel goal van Engeland stond het nog steeds gewoon gelijk.
Frankrijk was wat mij betreft het enige team met echt de wapens en 'kunde' om gewoon van Amerika te kunnen winnen maar die hebben het zelf verprutst. Goed recht van Amerika om na een vroege voorsprong tegen Frankrijk op de counter te gaan spelen en zo van hun snelheid en de ruimte gebruik te maken. Was gewoon domme tactiek om met voorzetten Thauvin te willen bereiken. Als die Diani ipv voorzetten haar tegenstander echt had opgezocht had ze geheid een penalty versierd. Speel lekker met Le Sommer als valse 9 ipv die houten klaas voorin en dan had je ook nog steekballen kunnen geven.
En volgens de analyse van Tifo die ik vooaf gepost had speelde Amerika 3 verschillende systemen tegen Frankrijk ipv 'enkel 4-1-4-1'.
Neville heeft zelf Engeland vleugellam gemaakt door zn systeem te veranderen, daar hoefde Amerika niet eens wat voor te doen :+

Onverslaanbaar zijn ze zeker niet, je moet alleen wel durven voetballen (en het niet ver .... pesten in de passing anders heb je een counter om je oren :P. Japan, Frankrijk en Duitsland hebben/hadden dat voetballende vermogen, de rest nog lang niet (o ja Spanje vergeet ik nog, die het ook pas in de tweede helft lieten zien, alleen geen vuurkracht voorin in deze selectie [bij Japan nu ook niet meer]).
Optie twee is dus de dubbeldekker parkeren a la Zweden in Rio (die was nog lelijker dan Inter tegen Barcelona/welk Mourinho team dan ook in een finale)

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 16:13 (9%)

• apis29
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:48:
Hup Beerensteijn. Je kan het <3

Betreft Sanden; kan iemand trouwens wat voorbeelden geven van andere voetballers of sporters, die allerlei sponsorcontracten tekenden enzovoort, en daarna op een groot toernooi compleet faalden? Drenthe lijkt me een mooi voorbeeld.
Je kan hier natuurlijk een hele rij namen op noemen van draft busts. Vrijwel oneindig ;)
Bij voetbal kan je aan spelers denken die voor een groot bedrag gekocht zijn en er daarna niks meer van bakten (Denilson, Goetze, Draxler, Schürrle, Torres, Andy Carroll, etc.).
Van der Sanden heeft natuurlijk wel nog in de CL finale een goede wedstrijd neergezet en dat is misschien een maandje geleden. Dat ze met dr kapsel bezig is is niets anders dan een NL team wat een kapper mee invliegt naar een WK in 2010/2014 en daar ondanks de grote afleiding van het scheren zilver en brons naar huis slepen. Ja zónder die kapper was het natuurlijk twee keer goud geweest :P O-)
Grotere probleem is misschien wel Miedema die zelf nog niet eens weet wat ze gaat doen. Hoe moet vd Sanden daar een normale voorzet op geven ;) . Die beweegt helemaal niet als een normale spits/volgens vaste patronen, elke keer doet die wat anders onvoorspelbaars (bij één vd wedstrijden zag je vdS er helemaal gek van worden, die ging al vragen wat ze nou wilde).

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 20:30 (17%)

• apis29
  • Niet online
Hurtig ipv Rolfö (middenvelder ipv linksbuiten). Rolfö geschorst of geblesseerd geloof ik ...

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 20:49 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:14:
Kijk dat is echte pijn. Die 400 keer draaien op de grond als een wilde tonijn is never pijn.
Dat kan ze niet eens als ze het zou proberen met die motoriek :P . Bij elke botsing met haar roept ze al om de medic O-)

• apis29
  • Niet online
Loes Geurts heet zoiets, een verbetering ;)

• apis29
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:28:
Ik ben in 2002 of 2003 ooit met Ajax in Lyon geweest. Maar ik weet niet of dat hetzelfde stadion is als dit of dat het nieuw is. Voor mn gevoel was dat anders maar ik heb niet gegoogled dus zeker weten doe ik het niet.
Deze is nieuw gebouwd voor de EK 2016 ja ...

• apis29
  • Niet online
'This is the type of defence that wins you championships' - Hope Solo @ BBC

;)

Heb het wel voor het grootste deel op de ARD gekeken overigens, beter stadiongeluiden te horen en 'ander' commentaar natuurlijk.

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 21:54 (44%)

• apis29
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:52:
Vraag me soms af hoe Miedema er nou 20+ heeft ifeschoten bij haar clubje en ook nog topscorer is van het Nederlands elftal want ze heeft van die momenten dat ze er echt helemaal niks van bakt.
Try, try and try again ;) . Er kan toch echt niemand er verbaasd over zijn dat ze niks aflegt, die speelt altijd met oogkleppen op.

• apis29
  • Niet online
Optimistisch van Roord, een 1-2tje met Spitse :+ waarbij Spitse de lopende moet zijn. Geeft nog een beuk in de rug van de tegenstandet en krijgt een vrije trap mee O-) u

• apis29
  • Niet online
*danger* *danger* Janogy komt erin ....

• apis29
  • Niet online
Wie?
Pinobigbird schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:39:
Ik vind het toch storend dat de arbitrage gele shirts heeft, met Zweden in gele broeken.
Was tegen Duitsland ook al, toen had iets van roze sowieso veel beter gekund. Nu speelt NL nog in het oranje ...

• apis29
  • Niet online
Dacht ik al, direct op doel

• apis29
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:48:
Welke spits zit er op de bank?
Ellen Jansen :+

• apis29
  • Niet online
Is dat niet alleen als je er al drie verbruikt hebt in de reguliere speeltijd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:04:
Lage voorzetten misschien een idee, sanden
Gewoon helemaal niet, alleen maar tegenstander opzoeken in de 16 ;) . Net lag er ook 10 meter lege ruimte en ze speelt de bal terug 8)7

apis29 wijzigde deze reactie 03-07-2019 23:07 (13%)

• apis29
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:06:
WTF v/d donk? Werkelijk een schwalbe?
Vd Donk is de schwalbe queen ;)

• apis29
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:08:
Waarom moet het altijd zo'n ballendoelpunt zijn waar je denkt.. die keeper had em makkelijk kunnen hebben.

Maarja, nog wel even 20 minuten uitzingen :D
Die had een vlammend schot verwacht zeker ipv een half rollertje :P . Slechte scouting O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vd Donk mag er nu wel af, zit alleen bijna niks meer op de bank. Renate Janssen dan maar ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:47:
Van Dongen was ook echt heel goed, vooral verdedigend. En ze heeft opvallend genoeg de beste aanname van alle speelsters op het veld.
De eerste helft niet gekeken zeker O-)

• apis29
  • Niet online
Links negeren O-)

• Qu3st
Thompson schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:06:
[...]

Haha ja Groenen is dus mijn nichtje :)
Mooi feestje in de familie! Ze was echt geweldig!

En ik heb een beetje een crush op Jackie, dus eeehm..... :+ (dat al voor deze Wedstrijd hoor)

• Qu3st
gambieter schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:04:
[...]

Ik zit in een specifieke trein die om 15.30 vertrekt, geen flexibiliteit, en het is een 4.5 uur treinreis :p9
Ziggo go? O.i.d.?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
BBC iPlayer ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Vandaag in het Tivoli gekeken met nou ja paar honderd man. Wat een spanning. In reguliere tijd was het echt niet goed. Maar opeens was het in de 1e helft verlenging omgedraaid, wat deed Zweden daar? Waren ze op? En dan Jackie ( *; ) die een fantastische goal scoorde, het bier vloog door de lucht! En erna nog een fantastisch feestje. Heerlijk, gewoon de finale gehaald, ik had het niet verwacht. :)F
Nu al zenuwachtig voor zondag hahaha!

• Qu3st
Grindtegel schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:34:
Ja, het was toch ook een kwellling om te zien, hoe mooi het eindresultaat dan ook was? Ik werk niet bij de NOS...
Maar je hoeft niet te reageren ofzo he? Kijk dan gewoon niet als het zo zwaar voor je is!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Trouble schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Ik heb de Oranje heren uitermate goed zien spelen en alsnog zien verliezen in grote toernooien, dus ik weet niet hoe het met de rest zit: mij maakt het geen zak uit. Ze hebben gewonnen, ze staan in de finale van het WK voetbal *O*

Asllani heeft schijnbaar een mri en een ct-scan gekregen, maar geen schade verder.
In 2010 toen Oranje de finale haalde in Zuid-Afrika, toen was het voetbal on-Nederlands. Maar toch haalden ze de finale. Gisteren was het niet al te best, maar Van Veenendaal stond echt fantastisch te keepen, en de paal heeft ook goed geholpen.
Uiteindelijk hebben de Zweden veel aangevallen maar echt uitgespeelde kansen hebben ze niet laten zien. Behalve paar keer in de omschakeling in de 1e helft, maar in de 2e helft was dat er amper. Uiteindelijk ging het kaarsje uit bij hun, en konden we uiteindelijk toeslaan in de extra tijd. Daarna hebben ze het geprobeerd, maar geen enkele kans gehad op een doelpunt. Verdedingend stonden beide teams heel goed, en qua fysiek was Zweden net ietsje sterker, maar dat heeft ze veel energie gekost.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
Hoijong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:55:
Nou wel typisch dat ik ben gaan slapen voor de verlenging met een enorme hekel aan die debiele lange bal die nooit werkt bij dit team.

En dan zie je de goal vandaag terug, mooi combinatiespel vooraf, paar schijven kort rond tikken en mooi erin peren.

Waarom heb ik dat de rest van de wedstrijd dan niet gezien? Op dat moment zie je ook dat het niveau echt wel aardig kan zijn (vergeleken met de status van het vrouwenvoetbal anno nu).

De verdediging mag vooral geprezen worden, want die houden het (op resultaat bekeken sowieso) aardig dicht. Ziet er ook vaker matig uit, maar soit dat zie je aan beide kanten wel vaker.
Ik heb me ook geërgerd aan die lange ballen, maar moet je denk ik ook de credits geven aan Zweden. Zij speelden met hoge pressie, en gaven Nederland ook niet echt de kans om goed te gaan combineren. Deze pressie konden ze niet vast houden in de verlenging, waardoor Nederland er veel makkelijker kon voetballen.
Wat ook niet hielp met die lange ballen, was dat Miedema gisteren amper een bal goed heeft kunnen vast houden, ze had echt hele slechte aannames gisteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st

Er komt, áls er wordt gewonnen zondag, een huldiging in Amsterdam! Met een traditionele tochtje over de grachten. Start rondvaart rond 16.30 uur en de huldiging zelf rond 18.00 uur.

• Qu3st
Catch22 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Sneu op zich, doen ze dat ook voor de hockeyvrouwen? Vind het zelf nogal hatelijk dat alles zoals bij de mannen moet.
Je kunt ook achter alles wat zoeken he? Zie het dan maar als traditie van de KNVB!

@Fiber in Utrecht was het ook leuk ja!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:05:
Als we even puur scorebord journalistiek toepassen

we hebben de winnaar van 8 jaar geleden en runner up van 4 jaar geleden verslagen (Japen
We hebben de Olympisch kampioen verslagen (Zweden) die tijdens dat toernooi de regerend Wereldkampioen heeft verslagen

Dan kunnen we de runner up van 8 jaar geleden en winnaar van 4 jaar geleden toch ook aan :)
Duitsland is de Olympisch kampioen ;) . Dus we hebben Zweden verslagen die de Olympisch kampioen heeft uitgeschakeld en tijdens die OS van de regerend Wereldkampioen heeft gewonnen (na penalties en een boete voor langparkeren van een dubbeldekker :D )
Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:44:
Even goed naar de banden van Thailand kijken hoe ze zolang de 0 hebben gehouden.

Moet wel zeggen dat ik Zweden gisteren ook hard voor rennen en stormen in het begin, dus Oranje zou er tegen bestand moeten zijn.

Ik hoop dat onze aanvallers en vleugels eens geen off day hebben en magnifiek spelen tege USA, dan maken ze echt wel kans. Een Miedema kan zoveel beter dan dit, evenals Martens en Sanden. Als die nu plots in vom raken, dan winnen we.
Dat inderdaad en dan hoor je bij Fox voorbij komen dat Nederland zo'n goede conditie heeft omdat ze het langer volhielden dan Zweden :+ (vooral uit de mond van van Gangelen dan). Tegen Japan lagen ze na 70 minuten al op apegapen ...
Een masterclass hoe Amerika uit te schakelen is iig die wedstrijd van Zweden op de OS (recht uit het handboek van Mourinho).

Sports Illustrated verslag van de (NL-SE) wedstrijd: https://www.si.com/soccer...nje-book-final-date-uswnt
Player Ratings:
  • Starting XI: Van Veenendall (8*); Van Lunteren (7), Van der Gragt (7), Bloodworth (6), Van Dongen (7); Groenen (7), Spitse (6), Van de Donk (7); Beerensteyn (5), Miedema (6), Martens (5)
  • Substitutes: Roord (6), van de Sanden (6)
  • Starting XI: Lindahl (8); Ericsson (7), Sembrandt (6), Fischer (7), Glas (6); Seger (7), Rubensson (6), Hurtig (7), Asllani (8), Jakobsson (8*); Blackstenius (6)
  • Substitutes: Zigiotti Olme (6), Janogy (6), Andersson (N/A)
+

"The meteoric rise of the Netherlands continues, as the Dutch downed Sweden in extra time to reach their first Women's World Cup final in just their second appearance in the competition"
As recently as five years ago, the Netherlands had never taken part in a Women's World Cup. Now, the Dutch have reached the Women's World Cup final, looking to add another major piece of silverware to their 2017 European championship.

The Netherlands defeated Sweden on Wednesday in extra time, with Jackie Groenen's 99th-minute goal the difference in a 1-0 victory. In a match devoid of a plethora of quality chances and impacted greatly by both goalkeepers, Groenen's breakthrough was all that was needed to set up an intriguing final. The Netherlands has more firepower than it has displayed in France thus far, and the front line showdown between the likes of Lieke Martens and Vivianne Miedema going up against the USA's Alex Morgan and–most likely–Megan Rapinoe is just one of the key subplots that will stew for the next few days before their clash in Lyon on Sunday. Another will be the showdown in the stands, with the USA and Netherlands boasting two of the most responsibly raucous groups of supporters outside of the host nation.

Here are three thoughts on the Netherlands' semifinal win, and, more specifically, what it means for the USWNT:
  • This semifinal unfolded nicely for the USA (Sweden and the Netherlands battered each other for 120 minutes and played at a decent pace throughout.)
  • One moment of brilliance (It was her first national team goal in over a year (June 2018) and just her second ever. But it couldn't have been hit any better.)
  • A tip of the cap to both goalkeepers (In a finely poised semifinal, these goalkeepers rarely put a wrong foot forward)
https://www.si.com/soccer...mifinal-groenen-usa-final

apis29 wijzigde deze reactie 05-07-2019 01:22 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
(Kritische) Cijfers van L'Equipe, in sterk licht contast tot die van Sports Illustrated O-) . Zó goed vond ik die wedstrijd van USA - Engeland nou idd ook weer niet, was meer een veredelde atletiekwedstrijd. Vooral Engeland heeft eigenlijk bijna niks laten zien maar deze wedstrijd was zgn. 'reclame voor het vrouwenvoetbal'.
Qua actie klopt het op zich wel: ouderwets op een neer binnen 10 seconden ...
Rapinoe speelde overigens niet vanwege hamstring klachten. Lavelle ging er ook nog af met hamstring klachten maar allebei wel verwacht fit voor de wedstrijd te zijn. Zou wel een stuk(je) schelen mochten ze het allebei niet redden.

apis29 wijzigde deze reactie 05-07-2019 11:44 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Gonadan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:26:
@apis29 interessant. Leuk om te zien ook dat Nederland dus op papier gewoon verdiend heeft gewonnen. :P
Ik wacht nog op jou analyse :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Deze:
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:45:
@Typhone ik heb het niet specifiek over jou, ik heb jou niet als storend ervaren. Uiteraard is er ook genoeg om kritisch op te zijn, maar niet alles hoeft in deze gebruikte vorm geuit te worden. Ik zal later nog even een objectieve analyse maken, voor mijzelf en voor jouw inzicht. :)
;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Gonadan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Oh die, dat ging over de reacties in het topic, niet over de wedstrijd. ;)
Aah dan had ik die opmerking verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb niet op het topic gezeten tijdens de wedstrijd, dus gelukkig veel gemist :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:11:
(Kritische) Cijfers van L'Equipe, in sterk licht contast tot die van Sports Illustrated O-) . Zó goed vond ik die wedstrijd van USA - Engeland nou idd ook weer niet, was meer een veredelde atletiekwedstrijd. Vooral Engeland heeft eigenlijk bijna niks laten zien maar deze wedstrijd was zgn. 'reclame voor het vrouwenvoetbal'.
Qua actie klopt het op zich wel: ouderwets op een neer binnen 10 seconden ...

Sports Illustrated artikel was van een externe bron zie ik, nl. 90min

Hier ter vergelijk hun cijfers voor Engeland - USA

Player Ratings
  • Starting XI: Telford [8]; Bronze [8], Houghton (7), Bright (7), Stokes (7); Walsh (6), Scott (7), Daly (7); Parris (6), Mead [8], White [8].
  • Substitutes: Kirby (7), Moore (7), Stanway (6)
Dan neig ik toch echt wel een stuk meer naar die 3 en een 4 voor Bright en Houghton, die twee waren echt oerslecht. Vier schoten op doel waarvan twee doelpunten en dan een 8 voor Telford 8)7 (die uitgevallen keeper had de eerste goal misschien nog wel gehouden met d'r langere reach).

Amerika
  • Starting XI: Naeher (7); O'Hara (7), Dahlkemper (6), Sauerbrunn (6), Dunn (7); Lavelle (9*), Ertz (7), Horan (7); Heath (7), Morgan [8], Press [8].
  • Substitutes: Mewis (6), Lloyd (6), Krieger (6).

apis29 wijzigde deze reactie 05-07-2019 12:05 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Gonadan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:50:
[...]

De wedstrijd zelf heb ik alleen de eerste helft gekeken, dus kan daar niet een complete analyse over geven. De eerste helft was onrustig, leek wat gehaast.
Veel slordige ballen of passes waarvan je afvraagt waarom, maar ook veel goede onderscheppingen en af en toe ff lekker de beuk erin.
Nederland had het veldoverwicht, maar de Zweden voelden gevaarlijker. Aan beide kanten was de aanval niet scherp genoeg om echt te profiteren.
Ik vond het best een verdedigend steekspelletje, en je hebt gelijk dat Zweden gevaarlijker leek. Zij stonden verdedigend net iets sterker, en onze aanval was niet in beste doen om hen het leven zuur te maken (nog mild uitgedrukt). 2e helft leek al wel meer de kant van Nederland op te gaan, maar nog steeds een erg sterk verdedigend Zweden met af en toe een aardig dreigende aanval. Onze aanval bleef helaas erg slecht, ook omdat er te vaak voor de lange bal werd gekozen door Nederland, al kun je dat ook op conto van Zweden schrijven, zij hadden goede pressie, waardoor we ook vaak werden gedwongen om die lange bal te spelen. De pressie konden ze uiteindelijk niet meer opbrengen in de extra tijd, waardoor Nederland iets makkelijker kon voetballen, en er ook gewoon normale aanvallen konden worden opgezet.
Ik vind ook dat Nederland op basis van de hele wedstrijd verdiend heeft gewonnen, er waren zeker kansen over en weer maar qua spel vond ik Nederland sterker.

Jammer dat je niet de hele wedstrijd hebt gekeken, maar begrijpelijk als je de 1e helft bekijkt, was niet best :9. Al had ik ook graag jou volledige analyse gezien ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
toolkist schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:07:
@apis29 @Qu3st is het een idee om dit topic na het WK om te bouwen tot het centrale vrouwenvoetbal topic?
Dat kan, of er kan een nieuw topic aangemaakt worden voor bijvoorbeeld de Eredivisie Vrouwen en Champions League voor de vrouwen. Al volg ik de Eredivisie maar mondjes maat, en de CL alleen via uitslagen, helaas erg weinig aandacht voor deze competities nog.

Zelf zou ik voor een nieuw topic gaan, om met een schone lei te beginnen ;)

Qu3st wijzigde deze reactie 05-07-2019 12:12 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Gonadan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:00:
Hoewel ik principieel tegen ben op het splitsen van de sporttopics in mannen en vrouwen ben ik ook niet blind voor de enorme aversie die nog tegen het vrouwenvoetbal heerst.
Ik vraag mij alleen af of het topic levensvatbaar genoeg is als er geen groot toernooi is.
Ik vermoed ook dat het heel snel heel stil is in dat topic. Ook omdat er helaas te weinig media aandacht voor is.
eric.1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:13:
[...]

Nou, ik had persoonlijk eerlijk gezegd tot een minuutje of 75 wel het gevoel dat we het wel eens konden gaan verliezen.

Aanvallend hebben we eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans gecreëerd (ik geloof 1 schot en een kopbal die zeer gevaarlijk waren, that's it), zeer matig - een soort kick-en-hoop-op-een-vrije-trap-spel. Voorzetten waar van je niet echt weet of het een doelpoging is of voorzet, blinde ballen naar voren, blinde ballen recht tegen een Zweedse aan en een spits met het Depay-syndrome (ikke ikke ikke ikke, ook al staan er drie naast me vrij in het 16 meter gebied).

Dit terwijl ze achterin, zeker tijdens de corners, af en toe een vierkante meter lucht stonden te verdedigen, de Zweden konden met alle gemak de afvallende ballen opvangen rond de 16-lijn. Onnodig spannend, met wel een aantal goede ingrepen van o.a. de keeper wat ons op de been hield.

Tegen het einde van de wedstrijd, praktisch nadat van de Sanden erin kwam (veel rennen en vliegen en veel energie maar echt kwaliteit kan ik het niet noemen - hield de Zweden wel bezig aan die kant), kregen we wat meer grip en uiteindelijk, in de verlenging, kregen we een kans om te schieten; die ging er zowaar in. Al hadden ook de Zweden in de verlenging af en toe nog wel een gevaarlijke uitbraak..

Wellicht terecht gewonnen, maar kwalitatief was het echt treurig. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat dit een van de eerste wedstrijden van de vrouwen is die ik geheel heb gekeken - voorheen bekeek ik de uitslagen af en toe en that's it. De finale gaat denk ik ook weer op die manier, ik vind er maar weinig aan.
Aanvallend was het zeker slecht! Maar verdedigend stond het gewoon heel sterk, net als bij Zweden. Ik ben ermee eens dat er de kansen waren om gewoon te gaan verliezen (wat gelukkig niet is gebeurd).

Alleen tijdens de verlenging hebben de Zweden echt niks meer in gebracht, ja in de laatste 10 minuten hebben ze een offensief gestart, maar daar kwam echt geen goed uitgespeelde kans uit. De Zweden hebben de kansen gehad in de 1e helft, en een schot op de paal in de 2e, maar je kunt het qua kansen redelijk tegen elkaar weg zetten.

Het is teleurstellend dat de aanval t.o.v. het EK zo slecht doet, waar tijdens het EK Martens en Van der Sanden het verschil konden maken komt het daar nu niet meer van. Gelukkig is het middenveld en verdediging wel scherp, anders waren we allang uit het toernooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wedstrijd van 6 juli: [voor de vorm O-) ]

17:00 https://tweakers.net/ext/f/ffo5ukderfLKioc6oe2leIDH/full.png Engeland vs https://tweakers.net/ext/f/8pWFjKZr7bBhfy5YTlfdtWeu/full.png Zweden [NPO1, BBC1, ZDF]

Heja Sverige! :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
... Rolfö

Aldus de wetenschappelijke 'eyeball' meting had NL of SE geen kans gehad tegen Engeland of USA. Kijken wat ze straks nog zeggen op de BBC :+ .

• apis29
  • Niet online
Ellen White mag iig wel de topscoorderstitel pakken maar dat is het ook wel ...
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:33:
Oke, is dit nu werkelijk het niveau van Zweden en Engeland, en dus indirect ook de VS?
Dadelijk wint Oranje morgen nog echt. :o
Van Engeland wel iig, werden opeens magische kwaliteiten toebedicht omdat ze net zo hard kunnen rennen als de VS :)F . Zweden tegen Duitsland creëerde ook veel meer kansen dan tegen NL.

apis29 wijzigde deze reactie 06-07-2019 17:37 (76%)

• apis29
  • Niet online
BBC weer: 'it came off her chest and then unto her arm. Not a penalty handball for me'

:+ , ja dat is de nieuwe regel neurd (over de afgekeurde goal)
mavaros schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:51:
Dit was toch gewoon hands, zonet?
Misschien licht geduwd en daardoor hands gemaakt?

apis29 wijzigde deze reactie 06-07-2019 18:09 (51%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
mavaros schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Het kan toch niet de bedoeling zijn, dat ik via de TV de speelsters en de trainer kan horen roepen?

Bij PSV of een volle Kuip is dat onmogelijk. Daar heb je liplezers in dienst, die hun werk doen, terwijl het stadion bezig is om op te stijgen. Nu hoef je alleen maar goede oren te hebben en Zweeds kunnen verstaan.
Is vast wel een betere setup dan voor de gemiddelde eredivisie wedstrijd qua microfoons etc.

2-1 voor Zweden is wel wat ik ingevuld zou hebben mocht ik op tijd binnen zijn geweest (maar was net begonnen). Tijd gaat best hard zo :)

apis29 wijzigde deze reactie 06-07-2019 18:34 (11%)

• apis29
  • Niet online
One down, one to go :*)

[werkt goed allemaal :X ; het nut van embedden als je alles extern moet bekijken O-) ]

Dit bericht bekijken op Instagram

VÅRA BRONSHJÄLTAR! 🇸🇪🥉

Een bericht gedeeld door TV4 Sporten (@tv4sporten) op 6 Jul 2019 om 10:21 (PDT)

apis29 wijzigde deze reactie 06-07-2019 21:05 (249%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:P (cr*p weer alleen extern te bekijken)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijd van 7 juli:

FINALE

17:00 https://tweakers.net/ext/f/MV8soPqJXJEG5MeYNcJwQnQu/full.png Verenigde Staten vs https://tweakers.net/ext/f/w1GCD6iZiqQEp9p9q87gxdgQ/full.png NEDERLAND [NPO1, Canvas, BBC1, ARD]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Fijne wedstrijd allen ;)

#doeslief :9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Qu3st
Ik had even een Arjen Robben flashback, splijtende pass op Beerensteyn, alleen was de keeper er veel sneller bij En daardoor geen teen o.i.d

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Sari is echt een wereldtopper!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:30:
Maar Beerensteyn lijkt echt in de spits te staan en Miedema meer als aanvallende middenvelder.
Lijkt niet zo, is gewoon zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Schouderduw heet dat mevrouw Morgan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Sari verdiend onderhand een standbeeld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Quad schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:50:
Heeft NL nu als enige ploeg de 0 gehaald bij rust tegen US dit wk?
Ja, hiervoor was Thailand het land die het langste vol hield tegen de VS.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Qu3st
Nederland staat heel goed georganiseerd. De VS vallen wel meer aan, maar meer dan logisch ze zijn beter qua elftal. Maar onze dames houden het goed, staan heel scherp achterin en ja we hebben wat geluk en Sari hielp ons er goed doorheen. Tegen het einde vam 1e helft lieten we onze tanden iets meer zien. Houdt de concentratie vast en het kan heel mooi worden!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Qu3st

I lol'ed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Neymar is wel stuk knapper geworden..... man man man

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
Helaas, dom om haar zo los te laten.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
80 minuten en nog geen 85km gelopen per team. Dat zij vlgns mij bijna laagterecords ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zolang Lloyd of Morgan niet scoren is het zo ook goed O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
foxgamer2019 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:55:
[...]

Ben je echt serieus? Die Amerikanen waren op elk vlak beter, dat kan je moeilijk mazzel noemen. ;)
Vlgns mij had ie het over Nederland ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zelfs hier dat kattengejank van Jan Smit :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Dit topic is al het hele toernooi zuur en met reden. Dit Nederlands elftal speelt gewoon ontzettend matig. Enorm veel fouten en ze maken veel te veel domme keuzes. Er zijn slechts enkele uitblinkers (zoals Van de Donk), de rest presteert niet.

Er wordt al het hele toernooi geklaagd over de opstelling. Er wordt door de coach niks veranderd, want "het ging toch goed". Veel van de doelpunten komen uit standaardmomenten, maar voetballend komen er nauwelijks goede kansen. Dat werkt tot op zekere hoogte

Maar ze hebben met relatief veel geluk (ballen op paal, lat, etc) de finale bereikt.

Ik ben blij dat ze zover zijn gekomen, maar het was gewoon vrij waardeloos voetbal. En daarom verliezen ze ook deze finale.
Nou klopt het verhaal wel maar vd Donk behoorde zeker niet tot de uitblinkers. Deze wedstrijd goed gespeeld maar verder?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:29:
[...]

Ik vond haar erg sterk in jagen, bal afpakken, slim overtredingen uitlokken, ze is vrij balvast en maakt slimme keuzes qua passing.
Allemaal eigenschappen van een nummer 10? O-)
Aanvallend heeft ze vrijwel niets gebracht. ...
sambalbaj schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Vond haar vandaag een zwakke schakel. Tweede doelpunt kwam door simpel en onnodig balverlies van haar. En dat was niet de eerste keer. Eerder in het toernooi een stuk beter.
Eerder in het toernooi? Zag gister nog ergens een stuk over haar (op de BBC?) en bijna de enige highlights die ze konden laten zien waren van de eerste wedstrijd tegen NZ. Ze was echt zwak aan de bal het hele toernooi, vandaag was misschien nog wel het beste ...

apis29 wijzigde deze reactie 07-07-2019 19:42 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:21:
Maargoed, was leuk, was grappig, is jammer.. kunnen we nu weer echt voetbal gaan kijken :P
Voetbal? Volgende halte: WK Rugby :9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Qu3st
@toolkist Heeft helemaal gelijk, en helemaal aan de statistieken is te zien dat we geen kans hebben gehad om kampioen te worden. Waar we de eerste helft nog goed verdedigend stonden en geluk hadden met een pqal/goed keepen, was dat in de 2e helft weg. Er werd na de 1-0 Nog een offensiefje ingezet maar die sloeg nergens op, ik denk in totaal 2 rollertjes richting doel van de VS. Nee Nederland deed aardig mee in 1e helft, maar totaal verdiend verloren. En de VAR had 100% gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Genomineerd voor doelpunt van het toernooi:

Hier op te stemmen (en andere genomineerden, waaronder die van Japan tegen NL): https://www.fifa.com/wome...s/goal-of-the-tournament/
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Ik snap overigens niet waarom de meeste BVO's er niet in springen. Ja, ik snap dat het geld kost maar ik ben er van overtuigd dat dit op langere termijn zich terug gaat betalen.

De markt voor supporters onder mannen lijkt me redelijk vast liggen. Links en rechts kun je wel wat zieltjes winnen maar je zult geen grote verschuivingen teweeg brengen.

Onder vrouwen heb je echter nog genoeg te winnen. En ik zie daar een vrouwentak voor een BVO als een uitstekend lokmiddel.
In Amerika komt er ook (nog steeds) geen kip kijken naar de competitie (op een of twee clubs na), het enige wat telt is het nationale team (nieuw record shirtverkoop dit WK geloof ik van zowel mannen óf vrouwenteam) en misschien nog de college teams.
Hoorde volgens mij gister nog ergens voorbij komen dat ze er in Engeland misschien een double header van willen maken met een vrouwenwedstrijd voorafgaand aan de mannen. Voorheen hadden ze in Engeland juist een zomercompetitie maar dat hebben ze vorig jaar 'gelijk' getrokken naar een normale speelkalender. Maar ook dat had niet het gewenste effect op de toeschouwersaantallen.

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 11:58 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miedema heeft bij zowel Bayern als Arsenal regelmatig de 10 positie ingevuld (bij Arsenal in wisselwerking met vd Donk), zo vreemd was het helemaal niet gister. Vond het nog best redelijk uitpakken ...
Wat Martens betreft had ik haar tegen Italië (edit: en de finale wellicht als ze nog steeds zo kreupel was) op de bank laten zitten of beginnen en met Beerensteijn en vd Sanden gestart (heb liever óf Beerensteijn óf Martens achter de hand dan vd Sanden O-) , laat die maar eerst de verdediger moe maken en Martens helemaal gespaard voor de volgende ronde). Roord is sowieso zeker niet sneller dus wat had je daar aan gehad? Enige plek is Roord voor Spitse en de rest een plekje terugzakken.
Trouble schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:43:
[...]Als je als land wilt dat een sport kwalitatief van hoog niveau gaat worden, dan is het best handig dat de sporters zich niet druk hoeven te maken over hun inkomen. En dat geldt voor elke sport, niet alleen voor voetbal.

(en dat betekend niet direct dat ze volledige onkostenvergoeding moeten krijgen, maar wel een fatsoenlijk bedrag denk ik)
In Amerika krijgen sporters helemaal geen geld van de overheid. Genoeg verhalen te lezen geweest over sporters die op het absolute minimum leven of ouders met tonnen aan leningen, etc.
Ooit nog een verhaal gelezen van een schaatster of short trackster die in haar auto 'woonde' in de aanloop naar een Winterspelen.

In Engeland heeft de FA wel een mimimumvergoeding ingesteld voor clubs die in de Premier League Dames willen meedoen, iirc iets van 28000 pond. Een van de Nederlandse speelsters vertelde dat daarnaast de club ook de vaste lasten betaalde. De eerste competitie in Europa die 'full-prof' is ...

In Europa heb je sowieso wel in veel landen dat je van de overheid bij A/B-status of vergelijkbaar een vergoeding krijgt en idd sommige landen pompen er vanuit de overheid veel geld in om zich op de kaart te zetten (Polen bijv. een x aantal jaar terug).

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 15:27 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Volgende vraag (die bij Fox Sportzomer ook behandeld werd): met dezelfde selectie door naar de OS of nu al doorselecteren/verjongen met het oog op het EK 2021? O-)
Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True