Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Nu ze toch gaat spelen, nr.9 Canada, toepasselijk voor vandaag: Huyitema, eentje voor de toekomst. (met een i dus, de y was voor Jordyn)

Die lange dus ...

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 18:10 (25%)

Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Nee, maar dat wordt echt bij elke live wedstrijd van wat voor competitie dan ook gezegd. Dat noemen ze in jargon ook nog wel eens aftasten. Het duurt vaak gewoon even voordat wedstrijden op gang komen.
De boog kan niet altijd gespannen staan :9
Maar van mij mag de scherpte er wel inkomen bij Oranje want dat is nog ver te zoeken.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:34:
[...]

Kont vanzelf. Bij Ajax hoorde ik dergelijke klachten ook elke CL wedstrijd opnieuw. :P
:9B

Maar dat had ik niet bij de CL eerder bij de Eredivisie wedstrijden, komt ook misschien dat ik die wedstrijden met een andere spanning bekeek.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

toolkist schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Ik dacht dat we hier niet met de mannen mochten vergelijken? >:)
Dit is geen vergelijking van het voetbal maar het kritiek dat hier op het forum wordt gegeven :9

Spitse is door die kritiek echt wel wat beter gaan spelen vandaag vind ik. Niet veel van die half gare balletjes, maar lekker strakke passes naar voren.

En daar ligt ie alweer bij ons in het doel.... Goede voorzet

• apis29
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:17:
Spitse is door die kritiek echt wel wat beter gaan spelen vandaag vind ik. Niet veel van die half gare balletjes, maar lekker strakke passes naar voren.
Verdedigend nog steeds nutteloos :P

Nu vasthouden die 1-1 (kan ik eindelijk weer eens wat puntjes bijschrijven :+ )

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 19:23 (12%)

mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:26:
Daar hebben we de corrupte scheidsrechter weer. Twee keer uit en twee keer gaat het spel door. Waar blijft die VAR, als het nodig is.
Ga maar nog een keer lezen wanneer de VAR gaat ingrijpen ;)
En nee ik geef je geen linkje, zoek het zelf maar op.

mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:30:
[...]

En net dan. Is dat ook normaal?
Het was niet normaal nee, maar als zij denkt dat het via een oranje voet uitgaat kun je er niks meer aan doen.

Goede wissel! En een mooie aanval.

• apis29
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:41:
[...]

Maar voor wie...?

Buiten de drie 'vaste' wissels en de tweede keeper ken ik er niet zo veel geloof ik...
Renate Jansen is er idd nog ...

• apis29
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Prima. Alleen gaat de verkeerde er uit. Dat had vd Sande of Van Lunteren moeten zijn.
:D ik heb niet eens gezien voor wie ze er in kwam, ging al standaard uit van vd Sanden.
Zweden is idd allang niet meer sterk, alleen met catenaccio naar de finale opnde OS.

Edit: alhoewel, er zit nu wel weer een aanvalster bij die het een beetje kan: Janogy.

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 20:08 (23%)

Gewoon 3 uit 3, netjes van Oranje!

• apis29
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:
[...]

Jammer, had het wel leuk gevonden als het 1-1 was gebleven en Thailand vanavond had gewonnen want dan waren zij in plaats van Kameroen als 1 van de beste nummers drie door gegaan. Zou toch grappig zijn als Thailand in de poule met 13-0 van de VS verliest om ze daarna in de finales nog eens tegen te komen.
Moeten ze wel even met 15-0 winnen oid anders gaat Nigeria op doelsaldo door als vierde nr.3 ;)
Je had idd gelijk, Kameroen zou natuurlijk wegvallen als nr.3 die ook doorgaat.

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 20:16 (7%)

• apis29
  • Niet online
"Ontwikkeling" ... is nog steeds voornamelijk op loopvermogen gebasseerd ... net als 30 jaar geleden :P (nou ja 20 iig O-) ).
Kreeg van Youtube een tijd terug wat wedstrijden voorgeschoteld uit hun 'Development League' en dat was vooral rennen als een kip zonder kop. Heel ander beeld dan een jeugd EK hier ...
Het is dat ze nog steeds harder kunnen rennen dan de rest (al kan je zeggen dat het tegenwoordige moderne voetbal daar ook steeds meer op begint te lijken)

Ik stel een spelersruil voor: Horan voor Spitse + vrije keuze bij Koeman z'n lijstje.
Sjah schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:26:
Canada heeft tenminste nog iets in het veld staan dat als charmant mag doorgaan, ik noem Becky en Fleming.
Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:38:
Wat is dat nou weer voor een ongelooflijk subjectieve waarneming zeg...

Ik vind persoonlijk dat er ongelooflijk veel knappe vrouwen op het veld rondrenden, en dat in het hele toernooi al, bij meerdere landen.

Ja, er zullen een paar 'manwijven' - aldus mijn vrouw :D - tussen lopen, maar zo'n Marta, Groenen, een aantal Italiaanse, die Amerikaanse spits (ok, ze vindt het zelf ook), maar het NL elftal doet er geenszins voor onder. dat kan ik best objectief bekijken, op 'esthetische gronden'. ;)

En ik beoordeel ze eerlijk gezegd liever op hun spelkwaliteiten, of kijk jij ook liever naar Ronaldo om zijn spierballen? :+
Laat nou net Hugo Borst in Studio France gisteravond een (zijn) top 5 voorbij hebben laten komen ;) . Was wel verbaasd dat hij de nummer 1 kende maar weinig tegen in te brengen :Y) .
Volwassenwording vrouwenvoetbal? Hugo Borst staat nog in de ballenbak

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 21:57 (55%)

• apis29
  • Niet online
Weinig geren? Ze doen niets anders dan rennen (en dan heb ik het niet over rennen mét de bal)
Beide teams overigens al 61 en 60km gelopen respectievelijk

Op zich wil je dat wel hebben natuurlijk (lopende mensen) en als je het meer en langer kan volhouden zoals nu nog steeds het geval, uiteraard gecombineerd met de nodige voetbalkwaliteiten, heb je wel een voorsprong.
Idd heel Premier League-achtig anno nu (fysiek de tegenstander overklassen)...

apis29 wijzigde deze reactie 20-06-2019 22:12 (64%)

• apis29
  • Niet online
Gezien Brazilië - Australië zou deze moeten tellen ... en idd geteld.

• apis29
  • Niet online
mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Dit doelpunt staaft mijn mening. Prima positiespel en goede technische vaardigheden.

Ik kijk niet zo naar hardlopende spelers. Ik richt me meer op de plekken waar spelers zijn of opduiken in het geheel. Die Amerikaanse vrouwen doen dat heel goed. Je ziet het ook aan alle bijzaken in het spel. Supergoeie tackles en dat soort shit.

Het is een soort Barcelona op hun topniveau van wat jaar geleden. Dat niveau valt te overbruggen, maar ik denk niet dit toernooi. De Zweden zijn absolute top in Europa. Die lopen nu hard om hun moeder te roepen.
Lucky goal = prima positiespel (buitenspel ja) en technische vaardigheden (aangeraakt schot)? Ik zeg vlgns mij ook nergens dat ze slecht zijn ;) , enkel dat ze in de basis niet veel anders spelen dan ze altijd al deden en er in Europa veel meer ontwikkeling in het spel zit (alleen fysiek nog een grote achterstand; aangezien je er in Amerika een beurs mee kan krijgen aan de unversiteit trekt het ook gewoon de betere atleten aan)

Zweden is allang geen Europeese top meer (en vandaag nog met de halve bank op het veld) en op Barcelona voetbal lijkt dit Amerika al helemaal niet ... Wordt een leuke partij: Amerika - Spanje (want Spanje lijkt veel meer op Barcelona voetbal van welleer [of het nationale team] incl moeizaam scoren)
Zweden is iig niet één van de landen die ik onder 'goed voetballende' landen zet (itt Frankrijk, Duitsland, Spanje; naast Nederland de huidige Europese top)

Eindstand: 119km (0) - 118km (2)

Op Youtube staan als het goed is twee oefenwedstrijden uit Januari dit jaar, toevallig tegen Spanje en Frankrijk als je een voorbeschouwing wilt (wel zeggen ze dat Amerika veel beter in vorm is nu).

Samantha Mewis met zus in 2008 bij de WK Onder 17 (die gouden shirts kan ik me nog goed herinneren, misschien heb ik daar ook nog wel een wedstrijd van liggen. Zat nog iemand in het team met een NL achternaam)

apis29 wijzigde deze reactie 21-06-2019 01:31 (46%)

kevz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:12:
Blijkbaar mag je buitenspel staan als er iemand een bal op je schiet en zolang je hem niet aanraakt, weten we dat ook weer. Wel een mooie goal trouwens :)
En hierin wordt door scheidsrechters ook weer inconsequent mee omgegaan. Want afgelopen week tijdens Brazilië tegen Venuzuela in de Copa America wordt een doelpunt wel afgekeurd vanwege dit zelfde voorval. En dat doelpunt werd afgekeurd door de VAR.

• apis29
  • Niet online
Witte schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:

Damesvolleybal, -hanbal, -hockey: die sporten zijn heel erg volwassen, maar hoeveel aandacht schenkt de NOS aan de nationsleuague van het damesvolleybal? Nog niet eens in het sportjournaal als iedereen al ligt te tukken,.(ZIggosport zendt dit wél uit: en dat is smullen geblazen!)
Hoe weet jij nou weer zeker dat die veredelde amateur sporten met nul budget volwassen zijn? Van elke van die sporten zijn er nog geen acht landen die een beetje niveau hebben ... [' >:) ']
Als je een beetje oplet zie je ontiegelijk veel fouten bij volleybal maar dat 'hoort' er zeker bij met een wedstrijd van tientallen punten. Tess Wester zei zelf ook nog dat het bij handbal niet direkt beslissend is als je een blunder maakt of een doelpunt doorlaat dus je kan het ook zo weer achter je laten en het is totaal niet vergelijkbaar qua keepen; kan je beter met zaalvoetbal gaan vergelijken (niet dat v. Veenendaal nou een bepaald verfijnde motoriek heeft dus dat ziet er altijd uit als gestuntel O-) ).
Hockey is sowieso een veel gecontrolleerder spel van aard (net als handbal) en dan kijk je met NL nog ieder keer naar het absolute topland
mavaros schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:21:
[...]Misschien kom ik hier later nog wel op terug, wanneer ditzelfde probleem opduikt bij andere teams. Ben dan heel benieuwd of het niet iets met gunfactor te maken heeft, of dat het gewoon geen kennis van de buitenspelregel is.

Voor nu denk ik het laatste. Te weinig kennis. Wat overigens geen probleem is, want de meeste mensen snappen geen bal van buitenspel of die nieuwe handsbalregel, dus de discussie zal voorlopig wel blijven bestaan. oOo
Dit is al eerder voorbij gekomen bij dit WK (wedstrijd Australië - Brazilië) en volgens de huidige regels
2. Offside offence
A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:

• interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
• interfering with an opponent by:
  1. preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
  2. challenging an opponent for the ball or
  3. clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent or
  4. making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
Nummer 3 zou hier nog op kunnen gaan aangezien ze duidelijk voor de kopbal gaat (bij Australië wachtte de speler juist af of de bal eroverheen zou vallen)

apis29 wijzigde deze reactie 21-06-2019 12:05 (75%)

• apis29
  • Niet online
GLOBALLY, FEMALE AMERICAN YOUTH PLAYERS ARE FALLING BEHIND.
Van Rijbroek elaborates, “Most other top soccer nations, European and Asian, have a single playing model. Women’s professional leagues are forming and getting stronger. Players as young a U-17 and U-20 have a platform for top competition, high performance environments, and quality training. Many young players I saw at the U-17 World Cup already play in the highest pro women’s league of their country or are in a residency program — a high-performance program with national curriculum and international standards.”

Interessant en recent leesvoer:
https://www.soccernation....worlds-top-gu17-strikers/

Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:15:[...]

Het gaat erom of ze invloed heeft op het spel. De Zweedse die de bal speelt zou dat evengoed gedaan hebben. Die andere Zweedse gaat ook blind voor de bal en laat haar eigen man (doelpuntenmaker) geheel vrij.
In die zin kan ik best begrijpen dat de Amerikaanse spits niet als onderdeel van het spel gezien wordt.
Dus twee Zweedse verdedigsters gaan voor een bal richting een speler die buitenspel staat maar die heeft dus géén invloed op het spel O-) ?
Je ziet verdediger 1 nog duidelijk omkijken waar die Amerikaanse is die ook overduidelijk 'attempting to play a ball which is close' doet door voor een kopbal te gaan.

apis29 wijzigde deze reactie 21-06-2019 15:36 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijden van 22 juni:

17:30 https://tweakers.net/ext/f/PXRXTurwyUhGLUATkXEcyIBV/full.png Duitsland vs https://tweakers.net/ext/f/9Eh59aUfN8crrx6mVEHOZqfW/full.png Nigeria [NPO2, Canvas, BBC2, ZDF]
21:00 https://tweakers.net/ext/f/7ZpmbiifYZMRZ3EKhQ19pnmR/full.png Noorwegen vs https://tweakers.net/ext/f/iYH5OB919rfjYVOtgAS8asEs/full.png Australië [NPO3, Canvas, BBC2, ZDF]

Wat cijfertjes tot zover:

apis29 wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:23 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
edie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:55:
Nee, nee. Zoals laatst ook al gezegd: het is pas buitenspel als de speler de bal aanraakt ;)
Dat is sowieso absoluut onwaar, je kan bijv. ook de keeper hinderlijk in de weg staan in buitenspel positie.
In je vervolgcomment zit misschien nog wel een kern van waarheid ja gezien wat ze allemaal door laten gaan ...
Albantar schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:03:
Ik had het over de actie daarvoor waaruit de corner ontstond. De bal werd door een Nigeriaanse verdedigster weggekopt voor een Duitse aanvalster die buiten spel stond. Als die aanvalster niet aan het spel meedeed dan had die Nigeriaanse de bal niet achter hoeven koppen.
De actie ervoor wordt niet door de VAR bekeken aangezien het een andere fase was. (Edit: leek een aanklacht mbt de VAR maar ging over de scheids nu ik het teruglees O-) )

apis29 wijzigde deze reactie 22-06-2019 18:24 (10%)

• apis29
  • Niet online
oOo Schüller time: 3-0. Tegen Zuid-Afrika net niet uit een soortgelijk moment maar nu dan wel eindelijk (en eindelijk in de basis). Echt scherp voor de goal, soort van Klose (net als Popp vroeger die nu meer op een Podolski lijkt ).

Benieuwd of Spitse nog tegen Japan in de basis staat O-) , wordt echt lachen :$ (die word helemaal zoek getikt).

Zie wel een duidelijke toename van het aantal gevallen van aanstelleritis dit WK moet ik zeggen :+

apis29 wijzigde deze reactie 22-06-2019 19:25 (57%)

• apis29
  • Niet online
:+ wilde net nog zeggen dat ik deze wedstrijd vooraf wel naar penalties zag gaan. 1-1 na 90 minuten en dan 2-2 en penalties.
En dan vliegt ook net die 1-1 erin :$

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
oOo *O* oOo

:9B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Uffje schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:58:
[...]Volgens mij zijn er twee Hanssens
Met één S zijn er idd twee van zo te zien (de nr.5 ook)

"CGH" speelt nu wel next level niveau, stond al wel in m'n 'favorieten' lijstje [min of meer al doorgebroken bij het EK in 2013 samen met Hegerberg] maar dit seizoen is het echt een niveau hoger. Ook eindelijk 'verlost' van [star-studded] Wolfsburg en op weg naar Barcelona [of dat dan weer de beste stap is kan je je ook afvragen]. Noorwegen zit sowieso al goed in elkaar sinds die beslissende kwalificatiewedstrijd tegen Nederland dus tot zover zijn ze geen verrassing voor mij dit toernooi.
Was een tijdje geleden nog aan het zoeken naar de zogenaamde World Cup posters van ESPN maar bleek dat het daar door Fox Sports wordt uitgezonden en dus geen posters :| .
Alleen kwam ik toen wel opeens deze reeks tegen van Copa90 :*) [veel meer hier]:

apis29 wijzigde deze reactie 23-06-2019 12:06 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijden van 23 juni:

17:30 https://tweakers.net/ext/f/ffo5ukderfLKioc6oe2leIDH/full.png Engeland vs https://tweakers.net/ext/f/mgVWPaC1jz1FdL6lR7AwoNCD/full.png Kameroen [NPO2, Canvas, BBC1, ARD]
21:00 https://tweakers.net/ext/f/TW93fjUPQmCxVCdjJoVj26k5/full.png Frankrijk vs https://tweakers.net/ext/f/3vFH7ulN3niq7e7Z4Cv16Dbu/full.png Brazilië [NPO3, Canvas, BBC4, ARD?]

Mijn 'bracket' vooraf ... voordat ik doorhad dat Japan ook daadwerkelijk alleen nog maar een veredeld jeugdteam was O-) (Korea hierdoor ook te hoog ingeschat nadat ik hun uitslagen op de Asian Cup had gelezen; had ze wel een keer zien spelen en in eerste instantie ook zonder twijfel gewoon op plek 4 gezet :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!
Albantar schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:43:
Huh? Een vrije schop binnen de 16? Is het dan niet gewoon een penalty?
Een indirecte vrije trap wordt niet vaak gegeven in het strafschopgebied, maar dit is eigenlijk de enige situatie waarbij scheidsrechters voor deze vorm kiezen. Maar een handsbal kan ook een indirecte vrije trap zijn als deze niet een directe scoringskans zou verhinderen. Helaas wordt dat dan vaak niet toegepast en geven ze toch een penalty.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Fiber schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:22:
Goede VAR beslissing lijkt mij. Jammer voor Kameroen, maar die moeten niet zeuren.
Dat was het zeker, jammer dat velen waaronder dus ook de voetballers zelf, niet weten hoe de regels van de VAR in elkaar steken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Of wedstrijd gewoon staken, met een 3-0 overwinning voor de Engelsen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Walgelijk commentaar weer op de BBC :P . Die mannelijke commentator is nog erger dan die van de NOS.
Die eerste is natuurlijk nooit een terugspeelbal, dat was gewoon een verkeerde aanname ...
Best in te denken dat je weer door de VAR gen**** wordt O-)

apis29 wijzigde deze reactie 23-06-2019 18:34 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deze gaan ze buitenspel geven :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat een emoties bij Kameroen haha, gaan ze nog doorspelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
dawg schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:46:
toch kun je je afvragen of je wel moet vlaggen/afkeuren als het 2mm buitenspel is. eigenlijk gaat dat nergens meer over. beter maken ze het wat duidelijker, dat je bijvoorbeeld met je hele lichaam voorbij de tegenstander moet staan wil het buitenspel zijn.

zie je bij de mannen ook vaak. echt mm-werk. zou ik ook gefrustreerd van worden. :+
Regels zijn regels, er moet ergens een grens getrokken worden. Want wat als nu 3 mm was geweest, moeten we dan wel vlaggen? Raar om dit zo te stellen vind ik.

Dat je er boos over bent oké, maar wees dan boos op jezelf, want je staat zelf buitenspel.

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 18:48 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
dawg schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:51:
@Qu3st & @PolarBear ja snap ik allemaal. maar dit is eigenlijk niet goed meer uit te leggen. vergelijk het even met formule 1. zodra regels te strak ingericht zijn komt dat de sport over het algemeen niet meer ten goede.

tuurlijk zal er altijd discussie blijven, maar maak regels op zijn minst gewoon heel erg duidelijk zodat er weinig ruimte overblijft voor interpretatie. het is sport, mensen in actie vol adrenaline. enige flexibiliteit lijkt me dan wel op zijn plaats.

maar dat ben ik. stoor me al langer aan het alsmaar strakker trekken van regels binnen diverse sporten, i.p.v. het duidelijker maken. :)

offtopic:
en nee, ik ben totaal niet voor kameroen, ik vind het een zeurteam :P
Er is niks strakker getrokken, het is nu alleen dat er een hulpmiddel is voor de scheidsrechter in de vorm van een VAR. Buitenspel is altijd al gewoon zo geweest als het nu is. Sta je op lijn met de laatste verdediger dan is er niks aan de hand, ben je 1 mm er voorbij dan is het buitenspel, zo simpel is het. Ik zie niet in waarom er daarover discussie kan zijn. Deze regels zijn al zo lang ik me heug duidelijk, behalve degene met een speler die in het baan van het schot staat, en niet echt de bal aanraakt, opeens buitenspel wordt gegeven. Daar zit het enige rare in, maar is wel gewoon een regel, dat ik deze niet sterk vind is voor mij jammer.

Of wil je dat er straks in de finale een beslissend doelpunt wordt gemaakt met 20 cm buitenspel? Lekker onrecht zege laten vieren dus?

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 18:58 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Desnoods wel.. zet de VAR in zoals bij hockey. Dan hou je verder de charme van voetbal, waar ook fouten bij horen intact
Dat dit gebeurd bij de 4e-klasser prima, maar dit is gewoon professioneel voetbal, daar hoort het niet bij! Die VAR kan zulke situaties prima beoordelen, heb je niet een challenge voor nodig, want het is zwart/wit. Wel een millimeter buitenspel of niet een millimeter buitenspel.
dawg schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:59:
[...]

dat klopt. maar nu wordt de tekortkoming van die regel in mijn bescheiden ;) optiek gewoon erg duidelijk. mm-gezeur vind ik het.

en dan die eindeloze discussies erna, moe word ik ervan. :P
ik vind dit zo niks.

begrijp me niet verkeerd, ik vind de var een goed iets maar legt m.i. dus tekortkomingen in de regels bloot (zoals ook bij formule 1 al langer het geval is). tijd dus om te evalueren.

ik zie liever passie en strijd dan mm-geneuzel omdat er net 1 nop verder staat dan de ander. sue me. :)
Jij begint em :9.

Dat het jou mening is dat het millimeter gezeur is, nou mooi, maar het gaat hier wel over een WK, niet over een lage bierklasse. Het is gewoon zoals ik hierboven stel zwart/wit.

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 19:02 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Nee, want het vernacheld het tempo van het spel. Daarom werkt de VAR niet
De regels worden gehanteerd, hoe kun je daarover zeuren? :?

Kameroen staat zelf buitenspel, daar kan de VAR/scheids/coach/president/ik niks aan doen. Als je wilt scoren moet je dat via de reglementaire manier doen.

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 19:04 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Omdat het spel wordt vernacheld. Daarom zeur ik erover. Deze manier van opleggen van de regels maakt het spel kapot.
Het zorgt voor continu wachttijd. Afkoeling, veel blessuretijd. Het komt de amusementswaarde absoluut niet ten goede
Ik heb me prima vermaakt over de emoties die de Kameroen spelers hebben laten zien hoor :+

Maar jij vind dat het wordt vernacheld, nou dat kan. Ik ben blij dat er gewoon een hulpstuk is voor de scheids, waardoor zulke onreglementaire doelpunten niet mee tellen.

Dat die beslissing over wel of niet buitenspel lang duurt is zeker zo, maar dat heb je ook gewoon bij het hockey. Maar het maakt het er allemaal veel en veel eerlijker op!

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 19:08 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Goede beslissing van de scheids, Engeland had gewoon voordeel, alleen trapt die aanvaller die bal bij de P2 wachter zijn hokje binnen.
De scheids niet, hiervoor moet de scheids komen kijken. Wel of niet buitenspel hoeft ze niet te gaan kijken.

Qu3st wijzigde deze reactie 23-06-2019 19:12 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
SunriseBGN schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:21:
De strijd tussen Europa en de rest van de wereld blijkt na drie duels nog redelijk eenzijdig.
Totdat Europa de VS tegenkomen, dan is het wel duidelijk wie de sterkste is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat een idioot!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PWM schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Het "misdragen" is inderdaad een Kamaroenees feestje. De klachten over de VAR na de wedstrijd en het klagen bij de scheidsrechter zie ik toch echt wel regelmatig.

Klein voorbeeld:

https://www.smh.com.au/sp...nedy-20190623-p520f4.html
Dit is ook de allereerste keer dat ze met de VAR te maken hebben. Blijkbaar zijn de beelden ook op de schermen in het stadion te zien en kunnen ze er hun eigen mening ook meteen over vormen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:24:
Dit is gewoon een doelpunt.

Herstel, dit is volgens de nieuwe regels gewoon hands.
Schouder is geen hands ... (net als bij Noorwegen).

Die keepster kwam zelf buiten de 5 meter, die speelster was er al zo goed net als haar directe tegenstander waar ze een duel mee aanging.
Wel kan je zeggen dat ze die bal zonder het contact waarschijnlijk wel zou hebben gevangen (in tweede instantie).

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nee hoor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
'Eerste grote toernooi was het EK in 2017' ...
Thiney is also a member of the France women's national football team making her first major tournament appearance with her nation at UEFA Women's Euro 2009.
Of ik lig half in coma en hij had het over iemand anders :P
Maar het was net na de wissel. ...

apis29 wijzigde deze reactie 23-06-2019 22:51 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SpeedQber schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:40:
Ik heb die laatste overtreding op Houghton opgezocht, en holy fuck waarom deed de VAR hier niets?
Heb je wel goed opgelet? ;)
SpeedQber schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Het filmpje dat ik heb gezien, liet alleen een gele kaart zien.
De VAR liet juist de scheidsrechter naar het scherm komen [wat alleen gebeurt bij een potentiële rode kaart overtreding] die daarop alleen een gele kaart trok. Ik weet eigenlijk niet eens meer of er wel voor een overtreding was gefloten in eerste instantie.

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 12:32 (49%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijden van 24 juni:

18:00 https://tweakers.net/ext/f/7Sft0njtW2PNuZGaFs1IJYKF/full.png Spanje vs https://tweakers.net/ext/f/MV8soPqJXJEG5MeYNcJwQnQu/full.png Verenigde Staten [NPO2, Canvas, BBC2, ARD]
21:00 https://tweakers.net/ext/f/8pWFjKZr7bBhfy5YTlfdtWeu/full.png Zweden vs https://tweakers.net/ext/f/R5oXV5sl5Occvi2QEDKc2qrR/full.png Canada [NPO3, Ketnet, ARD]

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 11:24 (14%)

Zo deze wedstrijd is wel na 5 minuten gespeeld dacht ik, en dan blunderen ze achterin ontzettend bij VS. Nog knap afgemaakt.

• apis29
  • Niet online
Ergerlijk dat geloop met de bal van Spanje, alsof ze sneller zijn :+ . Passen die handel **$*#*$*.
Spaanse goal ook maar net geen buitenspel en ze had hem ook wel terug mogen geven aan 17.
#6 loopt ook de hele tijd aan de verkeerde kant te dekken, ziet zeker niks meer uit dr rechteroog ;)
Dat was vorige zomer al zo. Nu wordt er wel bizar veel penalty's gegeven.

• apis29
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Je zou als amateur scheids toch gewoon altijd de (semi?)prof met tv beelden moeten geloven?
Zijn er eigenlijk al penalty's gemist dit WK? Die keepster kwam ruim een halve meter te kort om bij de hoek te komen :X
Bij Engeland - Kameroen gebeurde vlgns mij nog meer dan bij alle twee van vandaag en daar werd niks gegeven.
Keepster ging nu vanuit stilstand, bij de eerste huppelde ze tenminste nog heen en weer. Zo te zien mag je zelfs niet van achter de doellijn beginnen wat ze wel regelmatig roepen op tv als zgn. alternatief zodat je nog wat momentum kan opbouwen.
Grindtegel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:46:
Mwa ondanks twee discutabele pingels vind ik toch wel dat VS de verdiende winnaar wordt. Spanje geeft goed weerstand maar ook niet echt meer dan dat en Amerika werkt er wel knijterhard voor, zeurt niet en speelt niet gemeen
Zeurt niet? Heb je nr.13 niet gezien, het enige wat ze in deze wedstrijd goed heeft gedaan is zeuren O-) .

Uiteindelijk is 2-1 voor Amerika wel wat ik ingevuld had. Wedstrijd ook min of meer zoals verwacht (nou ja vooral de tweede helft, Spanje speelde veel directer in de eerste; misschien wel nav de oefenwedstrijd begin dit jaar), alleen manier van doelpunten niet per se :+

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:03 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
gambieter schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:59:
Misschien maar eens een hacker inhuren die de VAR saboteert :p
De VAR, vandaag Makkelie, gaf aan dat de scheids toch maar even moest gaan kijken. Hij kan verder niks anders doen dan adviseren, en als de scheids het een penalty vindt ligt het niet aan de VAR.

Ik ben heel blij met een VAR, alleen blijft het soms dramatisch met niveau van de scheidsrechters!

Qu3st wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:10 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Uffje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:39:
Is er eigenlijk een vrouwelijke commentator bij voetbal van de NOS?
Nope, die bij de Duitse tv is/zijn wel goed. Iirc ook bij het WK vorig jaar wedstrijden mogen doen ...
vuurtjih schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:41:
Vind jij Arno Vermeulen een man dan? :+
Vindt je het als een vrouw klinken dan :+ ?

'Pet peeve' van de avond: Labbey? Who de f is Labbey? (Labbé)

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:45 (6%)

• apis29
  • Niet online
Uffje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:45:
[...]

M’n Duits is niet zo sterk, maar ik ga het eens opzetten. Kan in ieder geval niet saaier dan Arno.
Weet niet of die nu bezig is maar ze hebben er wel een of twee iig ;) (België /Ketnet kijken kan ook nog alleen is geen HD zender)

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:48 (9%)

• apis29
  • Niet online
Daarom ook onbegrijpelijk dat Huitema er niet in komt, die kan tenminste ook nog scoren ...

Goed voorbereid idd die Vermeulen; moest zeker iemand last-minute vervangen O-)

apis29 wijzigde deze reactie 24-06-2019 22:53 (31%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijden van 25 juni:

18:00 https://tweakers.net/ext/f/zDK5Gl6JcPA0p0VDx1vPi4dQ/full.png Italië vs https://tweakers.net/ext/f/zTi5dcwMBeF3GNRqbZOLwVc2/full.png China [NPO2, Canvas, BBC2, ZDF]
21:00 https://tweakers.net/ext/f/w1GCD6iZiqQEp9p9q87gxdgQ/full.png Nederland vs https://tweakers.net/ext/f/ziWOhY5GL8sdyVVU3MXkAYtj/full.png Japan [NPO3, Ketnet, BBC4, ZDF]

apis29 wijzigde deze reactie 25-06-2019 12:34 (22%)

edie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:11:
Wie krijgt de eerste penalty? :+
Bijna China :+
Maar was niet echt gevaarlijk spel, eerder van die Chinese die naar de bal dook.

Het is een Chinese gatenkaas daar achterin. Maar die keeper staat goed.

• apis29
  • Niet online
Italië is wel echt dé verrassing dit toernooi. Eigenlijk elke wedstrijd wel een aardig niveau gehaald en kansen om te scoren.
Wordt nog best een lastige tegenstander voor de winnaar van straks ...
MrMonkE schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:41:
Dat uitverdedigen door italie over links daarnet..

Het begin heb ik gemist maar China combineert veel beter.
Eerste gedeelte 1e helft was Italië stukken beter, en heeft een flink aantal kansen gehad. Maar nu zijn ze erg weggezakt qua niveau en kan China makkelijk combineren.

• apis29
  • Niet online
China mag in de tweede helft in de zon spelen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Li :P (Lee zijn Koreanen of Kantonezen :7 )

2-0 is wel een mooie eindstand O-)

apis29 wijzigde deze reactie 25-06-2019 19:24 (32%)

MrMonkE schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:30:
Doen ze geen drink pauze?
Lijkt me wel prettig.
Hebben ze rond de 30e minuut gedaan, denk dat ze dat zo ook gaan doen hoor.

Uffje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:31:
Eens kijken of hij vandaag weer iemand de mond gaat snoeren (weet even niet z’n naam)
Wie? Wat? Waar? Que? :?

• apis29
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Kortom de spelers van de VS komen uit de VS?
Want dat staat er? :+ (stukje context om te vergelijken waar die paar van NL misschien ook gespeeld hebben. Bij Canada, Jamaica, Nieuw-Zeeland, Australië zijn het er nog veel meer die bij een Amerikaanse universiteit spelen of gespeeld hebben. North Carolina is iig een van de toppers).

apis29 wijzigde deze reactie 25-06-2019 21:01 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Uffje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:56:
@Qu3st sorry waarschijnlijk inderdaad een beetje onduidelijk, maar die kerel wat Wiegman aan het interviewen was, was bij de vorige pot belachelijke dingen aan het stellen, beweren. Gonadan had het toen mooi samengevat:

[...]
Aha, ik denk dat dat Jeroen van Stekelenburg was. Hij is ook altijd zo irritant bij Oranje mannen.

Jammer dat die verdediger er stond :9
Goede voorzet was dat van Martens

Acties:
  • +1Henk 'm!
Van Dongen heeft een hard hoofd, loopt erbij alsof er niks aan de hand is :9

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mooi doelpunt, en goed denk ik ook voor vertrouwen van Martens. Zij zat niet echt goed in het toernooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!
toolkist schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:19:
[...]

En dat ze allemaal wel ouder dan 12 zijn? Volgens mij leek vd Donk al een reus tov een paar van de Japanse spelers.
Maar qua lengte winnen wij Nederlanders van 99% van de wereldbevolking dus dat zij allemaal kleiner zijn is niet echt schokkend :+

Damn....

Nou zeg, wat is dit weer qua passing slecht zeg. Er zit ook amper diepte in het spel. @toolkist heeft helemaal gelijk over die backs. Er moet wat veranderd worden in die diepte zoeken.
Kansen afmaken zou ook helpen natuurlijk :9

Beerensteyn er nu maar in voor Van der Zanden, zij heeft er denk ik wel zin in!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Jackie Groenen alsjeblieft niet geblesseerd zijn! Jij bent de belangrijkste op het veld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
SuBBaSS schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:42:
Komop meiden, nou maar gewoon een ongelooflijk vies onverdiende mazzelgoal.
Op zijn Duits, de Duitse dames kijken al toe :9

Pompi schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:43:
Ik presenteer u: Stilstaan FC. Ongelofelijk, geen enkele speler beweegt om de bal te ontvangen, allemaal staren ze naar de bal om daarna achter een lange bal aan te rennen. Dit is echt de naam "Nederland" onwaardig, dan hadden de mannen het weer beetje opgebouwd en dan gaan de vrouwen het weer afbreken.
En als ze de bal verliezen is een linie verder pas druk op de bal, kom op zeg, gelijk er vol op zitten! En ja ik kijk naar jou Miedema, je loopt geen meter te veel maar dat zou je wel moeten doen.

Penalty!? :X

Qu3st wijzigde deze reactie 25-06-2019 22:46 (23%)

Ze gaat niet kijken.

Biem!

djmuggs schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:50:
De VAR is twijfelachtig dit WK
Nou alleen bij deze wedstrijd hoor, de VAR heeft voor de rest echt wel goed gedaan. En dan nog, dit blijft ook mensenwerk, daar worden fouten in gemaakt. En nu hebben wij Oranje geluk.

Edit: Rustig.

Outerspace wijzigde deze reactie 25-06-2019 23:04 (30%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Van Veenendaal heeft ons ook wel erdoorheen gesleept met die goede redding! En dan die penal mee krijgen is wel fijn.
Er moet wel wat veranderen in dit elftal, de instelling is gewoon niet juist. De pressing is verkeerd, de diepte is er amper.
Geheel onterecht door maar boeiend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:07:
[...]

Ze speelt in Engeland, daar hoort dat zo. :P

Ik vind haar juist wel sterk in duel en onderschepping. De bal weggeven deed iedereen, dus kijk ik even naar de positieve punten.
En vervolgens staat ze uit positie :P . Bij Arsenal staat ze vlgns mij op 6, zou hier ook nog kunnen O-)
P.O. Box schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:02:
ik ben nog steeds niet negatief over spitse. ze draait soms wel richting haar eigen goal ipv richting de goal van de tegenstander maar de meeste keren als ze achteruit speelde kwam omdat er vooruit niemand beschikbaar was. ik vermoed dat het ook een deel coaching is want ik zag groenen ook een paar keer de bal met de neus naar de zijlijn aannemen en niet opendraaien ondanks dat er tijd zat voor was.
Groenen heeft er ook wel een handje van (gehad) niet open te draaien maar kan idd aan coaching liggen (al zou je dat niet zo vaak nodig moeten hebben).
Spitse vandaag was misschien wel op dr best in twee jaar ...

apis29 wijzigde deze reactie 25-06-2019 23:15 (47%)

• apis29
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:33:
Zo , net ff na werk wat beelden bekeken (op werk nouwelijks wat meegekregen) thuis, maar ben ik de enige die de pingel werkelijk voor 99.9% (eig 100,0) nergens op vond slaan :?

Deze was dus volgens de nieuwe regels een pingel, maar common sense zegt dat deze van de categorie 'ik zal mijn arm moetem afhakken' is om 'zoiets te voorkomen'

Goed , frankrijk werd in Rusland ook 'winnaar' , wie weet gaan ze kwa resultaat wel 'all the way' :p
Voor de duidelijkheid (want ik heb het ook maar eens opgezocht):

er is helemaal geen nieuwe handsbal regel mbt een verdediger (alleen verduidelijkt)

De nieuwe regel die per 1 Juni is ingegaan heeft enkel betrekking op een aanvaller, waarbij een handsbal die per ongeluk is nu ook wordt afgefloten.
repeP schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:28:
[...]

Eerst Italië en dan Duitsland? Poeh, zou echt wel een hele prestatie zijn. Duitsland heeft nog geen doelpunt tegen gehad volgens mij.
Tegen wie ja ;) . Allemaal teams die niet kunnen scoren (China, Spanje, Zuid-Afrika en Nigeria).
Dit Duitsland is net zo goed aan het herbouwen als Japan, verdediging op zich is echt niet sterk.
Italië is ook pas net uit een diep dal geklommen. Vijf wedstrijden op rij goed presteren?

apis29 wijzigde deze reactie 26-06-2019 02:51 (24%)

• apis29
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:45:
Japan krijgt wel erg veel credits hier imho. Lange tijd lieten zij toch niets zien? Pas toen Nederland zichzelf min of meer uit de wedstrijd had gespeeld met zwak voetbal in de tweede helft begonnen ze wat te drukken en ja, toen kwam Nederland goed weg met die ballen op de lat. Maar al met al vind ik niet dat de Japanners met hun countervoetbal het meer 'verdienden'.
NL laten 'uitrazen' [ O-) ] en dan afmaken ja ;)

'Europees kampioen met moeite voorbij een veredeld juniorenteam' [gewoon aan hun stand verplicht]. Nog een lange weg te gaan voor het NL voetbal (conditioneel/fysiek en technisch). Maar zó geweldig was Japan nou ook weer niet idd, een schim van het team tussen 2011-2015. Wel wereldkampioen Onder 20 geworden vorig jaar en daarbij Duitsland, Engeland en Spanje volledig van de mat gespeeld. Zaten er iig een handvol al bij deze selectie (de nr.13 die op het einde inviel had de zilveren bal en bronzen schoen gewonnen, die was echt zo goed dat kan niet anders dan een toekomstige basisspeler worden).
NL overigens ook onlangs Europees kampioen Onder 17 (met iig twee of drie potentiële toekomstige basisspelers)
MrMonkE schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Haar trage handelingsnelheid was echt dodelijk gisteren in balbezit.
Viel nog wel mee gister vergeleken met normaal [beter dan dit wordt het dus ook niet :P ]

apis29 wijzigde deze reactie 26-06-2019 20:53 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• apis29
  • Niet online
Wedstrijd van 27 juni:

21:00 https://tweakers.net/ext/f/7ZpmbiifYZMRZ3EKhQ19pnmR/full.png Noorwegen vs https://tweakers.net/ext/f/ffo5ukderfLKioc6oe2leIDH/full.png Engeland [NPO3, Ketnet, BBC1, ZDF]

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 18:48 (3%)

• apis29
  • Niet online
MrMonkE schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:12:
[...]Ja.. ik zat er nog eens over na te denken. Ik zal haar volgende wedstrijd onder een vergrootglas liggen en kijken of ze een goede balveroveraar is of dat ze gewoon altijd vrij staat omdat ze bij balbezit zwak is en dat teams haar expres weinig dekkken. Ze is in elk geval wel robuust. Misschien hebben we dat nodig.. leek me tegen de over het algemeen veel kortere en tengere japananse speelsters niet zo'n noodzaak voor.

Wel sneu voor de Japanners, ze zpeelden lekker technisch. Ik ben blij dat nederland won maar Japan verdiende het. Maar als je niet scoort.. meh. Mata kondou!
Wat mij betreft hoort dat gewoon niet thuis in de basis. Het spel speelt zich idd vooral rondom haar plaats, mocht de bal toevallig binnen een straal van 2 meter vallen dan zit een onderschepping er nog wel eens in maar anders is het meer 'staat erbij en kijkt ernaar'. Bovendien: een speler in de as die niks maar dan ook niks met links kan? (ja lopen) Als je als 'leeuwinnen' naar het volgende niveau qua spel wilt en daadwerkelijk dominant voetbal zoals ze zo vaak zeggen dan is het tijd om afscheid te nemen.

Maar tegen Japan zat de turbo er ineens op leek het, een laatste stuiptrekking zullen we maar zeggen O-)
Het gekke is wel overigens dat ze een stuk jonger dan Anouk Dekker is die je anders in zou zetten als je wat meer robuustheid wil inbrengen ipv Groenen die gewoon op 6 moet. Anders ipv Spitse of Dekker kan het nog Kelly Zeeman worden maar hoe die er tegenwoordig voor staat (qua niveau) zou ik ook niet weten.

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 19:13 (10%)

• apis29
  • Niet online
Dillema O-) : willen dat Noorwegen voor de verrassing zorgt maar aan de andere kant Engeland als veiligheidsnet willen voor het geval Amerika doorgaat ...
Mooie aanval! Er stonden er wel een paar erg vrij bij Engeland zeg

• apis29
  • Niet online
De vrouwelijke Harry K. scores again B) ... 0-2.

Precies over de zwakke plek die vooraf werd aangegeven (linksback van Noorwegen)

• apis29
  • Niet online
Noorwegen heeft idd ook genoeg mogelijkheden gehad en verkeerde beslissingen genomen. Vreemd dat er geen herhaling was van dat geblokte schot ...
Grindtegel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:46:
Het is maar goed dat nederland niet tegen engeland moet want de nl dames worden dik vet opgerold door dit engelse team
Net als twee jaar geleden ;) (iirc was Engeland vooraf iig een favoriet en in die wedstrijd vrij kansloos. Zaten toen ook goed in het toernooi en de ronde ervoor Frankrijk uitgeschakeld)

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 21:57 (24%)

• apis29
  • Niet online
Maar goed dat ik deze twee teams niet 'volg' in de FIFA app, die geeft tijdens wedstrijden steeds een melding bij aftrap, goals, kaarten en einde. Kijk nu via streaming en die app is normaal al net iets eerder dan wanneer ik op tv kijk, zou nu zomaar een halve minuut kunnen schelen of meer nog :+

• apis29
  • Niet online
SpeedQber schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:08:
Wat was er nou met die vrije trap?
Zat zeker niet in de halve slagroom cirkel O-)

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:14 (54%)

• apis29
  • Niet online
Bronze pakt even de bal met d'r handen bij het vallen maar niks aan de hand zogenaamd (/niet gezien) en vervolgens wel een duw en vrije trap met dit als resultaat :N
Uiteraard niet gezien op de BBC en de originele schouderduw als 'de overtreding' waarvoor gefloten werd aangemerkt.

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:16 (34%)

• apis29
  • Niet online
Noorwegen is al stukken beter dan tijdens de EK in 2017. En dan missen ze ook nog de 'beste' speelster van de wereld (en zus) en hebben in plaats daarvan Utland om in te brengen :$.
Maar hun motto is niet voor niets 'Sterkere Sammen', misschien zijn ze zonder Hegerberg wel beter als team.

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:33 (50%)

• apis29
  • Niet online
Zelfde penalty als tegen Schotland, echt precies dezelfde ... (tegen Argentinië wel de rechtsonder hoek die gepakt werd)

apis29 wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:40 (7%)

• apis29
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:41:
[...]
Go Rapinoe! :D Die laat tenminste ballen zien!

(Ze geeft aan in geval van WK niet naar het ‘f*cking Witte Huis te gaan)
Wel lichtelijk hypocriet om uit protest (tegen Trump) niet het volkslied te zingen maar wel voor het vertegenwoordigende elftal te spelen ('told Yahoo Sports that she will no longer participate in patriotic displays as a protest of the Trump administration' en dan nog zo uitbundig te gaan lopen juichen bij 9-0 tegen Thailand :P ).
Aggressor schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:45:
Vallen echt veel penaltys...

Wat verwachten jullie van aankomende wedstrijden?

FRA - USA

En NED - ITA

Ik denk zelfs winst USA en NED
Zou USA, NED en GER moeten zijn normaal gesproken. Frankrijk kan zeker winnen maar je ziet er nu al aan af dat ze weer eens de zenuwen niet onder controle hebben. Maar misschien zijn ze daar nu wel van af na al dat gekloot in de vorige wedstrijd ...
Zweden met een goed plan zou nog voor een verrassing kunnen zorgen maar misschien eerder een herhaling van vanavond.

apis29 wijzigde deze reactie 28-06-2019 00:05 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Wedstrijd van 28 juni:
21:00 https://tweakers.net/ext/f/TW93fjUPQmCxVCdjJoVj26k5/full.png Frankrijk vs https://tweakers.net/ext/f/MV8soPqJXJEG5MeYNcJwQnQu/full.png Verenigde Staten [NPO3, Canvas, BBC1, ZDF]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
repeP schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:51:
[...]Dacht dat maar weinig sporters politici sponsoren toch?
Sport is natuurlijk één van de meest ultieme propaganda/promotie tools voor een land. Vóór Poetin zich zo met ijshockey bemoeide, in het bijzonder richting de OS in Sochi was Rusland absoluut mn favoriete ijshockeyland. Nu kunnen ze bijna niet vroeg genoeg uitgeschakeld worden O-) . Helpt ook mee dat mn favo underdog land nu ineens vrijwel elk jaar om de medailles meedoet (Finland). Dit jaar voor de derde keer pas wereldkampioen geworden (bij een jaarlijks WK).
Als je daar niet vrolijk meedoet met de Poetin show (zie ook bepaalde schaatsers toen) zal je niet veel van een carrière hebben tenzij je het land 'ontvlucht'.

Edit: nu is het natuurlijk in Amerika wel zo dat de landelijke politiek er weinig direct invloed op heeft en moeten vrijwel alle bonden hun eigen broek ophouden.

apis29 wijzigde deze reactie 28-06-2019 22:22 (9%)

• apis29
  • Niet online
Ze hebben alleen standje 'attack mode' :P

Foute beslissing om met Thauvin te starten, duidelijk te traag. Liefst heb je die nr10 (Majri) gewoon op linksbuiten maar het alternatief op linksback zou je nou ook niet bepaald vertrouwen tegen Amerika (en handig dat Heath er achteraan moet). Zie wel dat er tegen Brazilië een andere aanvaller op links stond, kan je Le Sommer 'gewoon' op 9 zetten en tenminste een steekbal geven. Op Thauvin is dat bij voorbaat al kansloos zo te zien ...
Allereerste wedstrijd was Le Sommer - Diani - Cascarino, kunnen we straks anders ook misschien nog wel gaan zien.

apis29 wijzigde deze reactie 28-06-2019 22:23 (19%)

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True