Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Foutje in mijn webshop, artikel voor 0,00 i.p.v. 65,95

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:25
Een goedemorgen,

Ik zie net een bestelling voorbij komen vanuit België en het viel mij ineens op dat er een stukprijs van € 0,00 bij een artikel stond i.p.v. € 65,95.

Bij het bekijken van het artikel in Magento stond er ineens de reguliere prijs van 65,95 en een 0,00 prijs voor klantgroep "niet ingelogd".

Ik heb deze order geannuleerd en de retourbetaling gedaan (er zaten ook wat andere artikelen in de order, puur om aan het minimumbedrag van € 5,00 te komen die ik hanteer in de winkel). Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik in de order keek omdat het bestelbedrag zo laag was.

Nu kijk ik bij de artikelhistorie en afgelopen dinsdag is, wederom een Belg, er wel mee weggekomen en heeft 2 stuks besteld. Dus € 0,00 i.p.v. € 131,90

Met wat snel Googlen lijkt het er op dat ik alsnog kan factureren maar wellicht heeft iemand van jullie hier al ervaring mee gehad?

niet iedereen heeft een bierbuikje

• wodkabuikje
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik had inderdaad gelezen dat ik niet hoef te leveren. Maar ik heb de order van dinsdag voor deze stuks al verzonden en kom er net pas achter.

Ik zag ook een topic dat Bol.com alsnog een factuur stuurde voor de Chromecast omdat deze ook voor een overduidelijke foutieve prijs werd verkocht.

Vind het alleen jammer dat er misbruik wordt gemaakt van een overduidelijke fout :(

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wodkabuikje
Ik heb ze aangeschreven (betreft een bedrijf) een aangeboden om met 10% korting te factureren wegens het ongemak of een retourlabel te sturen zodat ze de producten gratis kunnen retourneren.

Misschien dat ik een reactie krijg omdat het een bedrijf betreft maar schat de kans niet al te hoog in.

EDIT:

Ik krijg nu bericht van de order die ik zojuist had geannuleerd. Het blijkt dus dezelfde klant te zijn die onder een andere naam heeft besteld en eist levering voor 0 euro. Hij gaat mij anders aangeven bij mijn keurmerk etc. blablabla.

Die centen voor de reeds geleverde producten zal ik niet makkelijk gaan krijgen zo te zien ;w

wodkabuikje wijzigde deze reactie 16-05-2019 11:10 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
Hij verweert zich dat een korting van 100% heel normaal is, hmmm.

Ga nu zeker de reeds geleverde goederen factureren. Wel met de 10% korting die ik had voorgesteld (voordat ik zijn eis had gelezen m.b.t. de andere bestelling).
Werk al met een goed incassobureau maar hoop dat ik ze niet nodig zal hebben (wishful thinking).

@mark-k Ik heb een webwinkel in verlichting. De naam wodkabuikje is al een heeeeeeel oude nickname die ik ooit had verzonnen.

Acties:
  • +41Henk 'm!

• wodkabuikje
De "klant" geeft nu aan dat wij niet meer kunnen factureren omdat we al verzonden hebben en daarom dikke pech hebben.

Ik was nog even aan het denken om niet al te moeilijk te doen inderdaad maar dat is redelijk verpest door de communicatie en dat hij de tweede bestelling ook opeist.

Ik ga het dus gewoon doorzetten en wellicht levert het nog leerzame stof op voor Tweakers :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
JohanNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:25:
Hier wat leesvoer: https://twinklemagazine.n...akker-prijsfout/index.xml

[...]

Dus het is niet zo zeker dat je daadwerkelijk nog recht hebt om geld te krijgen van de koper.

Wat ik zou doen is vooral vriendelijk blijven en de koper alsnog eenmalig aanbieden het bedrag - 10% korting over te maken.
En als diegene dat niet doet binnen een bepaalde tijd, je je dan genoodzaakt voelt om juridische stappen te nemen en de korting dan vervalt.
Dat zou wel jammer zijn.

Orders kijken we niet in en de facturen worden ook gewoon gemaild aan het eind van de dag. Dat gaat in batch (niet dat we een super groot bedrijf zijn maar het is te druk om elke order afzonderlijk te bekijken).
Het viel niet op omdat er ook andere producten werden besteld waardoor het factuurbedrag rond de € 40,- lag.

De factuur hebben ze dus ontvangen waar de artikelen voor € 0,00 op staan :(

De website is B2C en B2B. Merendeel is consument maar bedrijven hebben de mogelijkheid om de bedrijfsnaam in te vullen en BTW nummer (voor verlegde levering naar België).

Ik hanteer gewoon de algemene voorwaarden van het Webshop Keurmerk en heb nog een disclaimer op de website staan.
De inhoud van deze site en de inhoud van alle andere uitingen van dit bedrijf op het internet is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld.

Dit bedrijf kan echter geen garanties geven met betrekking tot de aard, juistheid of de inhoud van deze informatie en/of afbeeldingen.

Dit bedrijf is niet aansprakelijk voor eventueel voorkomende fouten of onjuistheden en voor de gevolgen van het gebruik van de betreffende informatie.

Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.

Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
Door de reactie's van de "klant" is het gewoon zuur. Ik overleef het wel ;) maar ik gun hem het voordeel door deze fout nu niet meer. Ik zou zelf niet eens durven om iets voor € 0,00 te bestellen en gewoon de webshop bellen/mailen dat er een fout op de website staat.

Dat deze klant dan onder een andere naam het nogmaals probeert te doen geeft gewoon ook echt aan dat hij heel goed weet dat het een fout betreft en gewoon niet wilde opvallen door op dezelfde naam direct nogmaals te bestellen.

Ik weet dat ik er niet teveel tijd aan moet besteden maar zal waarschijnlijk toch nog even advies inwinnen bij het incassobureau wat ik gebruik om te zien of er kans van slagen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
De bedrijfsnaam is anders maar de contactpersoon + e-mailadres is hetzelfde.
Het is een bedrijf dat webshops maakt en hij is eigenaar zoals te lezen valt over de 'over ons' pagina.

Snap niet dat hij zo, onder zijn bedrijfsnaam, zo naar buiten durft te treden. Ik zou me schamen, maar goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
@Illusion Wel even aan gedacht inderdaad maar ik wil niet helemaal paranoide worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
Veel antwoorden en vragen weer :)
Ik zit nu op de telefoon en dat is niet mijn sterkste punt. Zal morgen beantwoorden vanaf de pc en dan heb ik alle data ook bij de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
@bernardV dit staat in de algemene voorwaarden:

Artikel 17 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

@mark-k Magento is webshopsoftware.
De producten prijzen doen we handmatig. Ik weet dat mijn collega met dit artikel bezig is geweest. Sommige klanten zijn gekoppeld aan andere prijzen als deze zijn ingelogd. Mijn collega had op verzoek van een klant deze prijs aangepast in een bepaalde klantgroep. Hij gaf tegen mij aan dat hij, nadat deze klant de bestelling zou plaatsen, de prijs weer zou herstellen. Ik vermoed dat er toen iets fout is gegaan. Te snel geklikt, niet goed gekeken o.i.d. (edit: met de prijs aanpassen bedoel ik niet op 0 zetten maar de klant kreeg wat korting omdat er meerdere stuks zouden worden besteld).

Maar toen ik die 2e bestelling zag en naar het product keek stond er een € 0,- prijs bij een klantgroep voor alle mensen die niet zijn ingelogd (en dus geen account hebben aangemaakt). Dat is wel vreemd want deze klantgroep gebruiken we niet. Maar het zal denk ik toch daar iets mee te maken hebben gehad.

@WeHoDo
Prijzen voeren we handmatig in. Voor zover ik weet (je weet maar nooit ;)) is dit de 1e keer dat het gebeurt in de 10 jaar dat ik een webshop heb. Ik ga zeker wel informeren naar de mogelijkheden om een artikel inactief te zetten indien deze per ongeluk een prijs krijgt van 0 euro. Bedankt voor de tip!

Ik kan zo snel niet terug vinden wie het vroeg, soms worden er zo veel en snel reacties gegeven op Tweakers, maar op de "over ons" pagina van het bedrijf staan 5 personen.

@ iedereen
Bedank voor alle reacties! Ik ga het morgen met mijn collega bespreken die dan weer terug is van vakantie. Ik zal dan de beslissing samen met hem maken of we het door gaan zetten. De emoties zijn weer wat gaan liggen maar het steekt nog wel een beetje ;) door de reactie van de klant.

wodkabuikje wijzigde deze reactie 19-05-2019 11:05 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
eL_Jay schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Heb legio 'gratis' producten gekocht, van telefoons tot sokken en van opties op een auto tot comfort Seats. Nooit een deurwaarder of boze verkoper achter mee aan gehad.

De klant valt hier genoeg te verwijten maar ik vind het schokkend hoe iedereen hier compleet voorbij gaat aan de fout van de verkoper (want daar ligt de oorzaak en verantwoordelijkheid voor juistheid aanbod).

Ik ben van mening dat verkoper meer verantwoordelijkheid kan en moet nemen, zoals bijv een koerier langssturen om product op te halen of een serieuze korting (bijv tegen kostprijs).

Of als een echte vent de verantwoordelijkheid van je ondernemerschap nemen. Ik ben voor veelvouden hiervan het schip ingegaan, maar als de oorzaak van de fout bij mij lag dan nam ik de schade voor mijn rekening. (Iets met risico van ondernemerschap en dan hebben we het qua waarde over > honderdvoud) uiteindelijk is geld maar geld. Jezelf in de spiegel aan kunnen blijven kijken is onbetaalbaar :).
Daarnaast was afschrijven waarschijnlijk vele malen goedkoper als TS zijn tijd in geld kan uitdrukken.

Als TS een bol.com of Amazon was geweest waren de reacties hier ongetwijfeld anders.
Ik ben het in grote lijnen zeer zeker met jou eens. We hebben een fout gemaakt maar het is jammer om daarna te ontdekken dat een klant daar 2 keer van heeft geprobeerd te profiteren. Dat is gewoon vies en zou niet beloond moeten worden. De meeste mensen hebben ook gewoon normen en waarden.

En ja, daarom ben ik het ook met jou eens, niet betalende debiteuren hebben mij al heel wat meer gekost in de 10 jaar dat is besta.

Ik ben echter wel benieuwd hoe jij al die gratis artikelen hebt kunnen kopen, die ben ik zelf nog nooit tegengekomen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
@wardjj bedankt voor de tip, ziet er duidelijk en transparant uit.

@DukeBox zo geavanceerd is het hier nog niet. We werken wel met ExactOnline en verwerken de orders vanuit Exact. In de lay-out van de verzamelpicklijst zie ik echter zo snel geen optie om een prijs mee te printen. Maar daar ga ik wel verder induiken, is een goede tip, thanks.

Op het moment hebben we maar 4.078 actieve producten. Zo te lezen hebben jullie er wel heel wat meer waardoor bepaalde dingen veel verder geautomatiseerd zijn dan bij mij.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• wodkabuikje
Bedankt iedereen voor de goede tips! Maar ik denk dat ik/we er verder geen energie in gaan steken (dat werd ook al een paar keer als tip meegegeven ;)).

Een exact identieke case zal een medetweaker wellicht niet snel meemaken maar het is toch interessant leesvoer mocht iemand iets soortgelijks meemaken.

Ik was nog wat fel in het begin maar de realiteit is dat ik het op de gehele omzet niet eens merk. De klant heeft al aangegeven niet te gaan betalen of retourneren en ik heb geen zin om er verder energie, irritatie en frustratie in te gaan stoppen. De zaken lopen door en ben het al haast weer vergeten ;)

Nu nog wel wat huiswerk om ervoor te zorgen dat zoiets technisch niet meer kan gebeuren in de toekomst. Zag vrijdag aan het eind van de dag dit artikel ineens weer op de picklijst staan, 4 stuks! Gelukkig was het voor de reguliere prijs :)

Nogmaals bedankt iedereen voor het advies en links!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True