Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een
nieuwe smartphone. Ik ben van plan ofwel se Xiaomi Pocophone F1 ofwel de Samsung S9 te kopen

Belangrijkste criteria:
-Goede accuzuur
-Goede camera
-Kan tegen een stootje
-Snel

Welke vragen heb je hier nog over?
[i]De prijs verschilt ongeveer 60 euro, de S9 is de duurdere. Welke zouden jullie aanbevelen? De reviews die ik lees over de F1 zijn echt enorm goed, terwijl ik bij de S9 toch echt een minder beeld krijg. Ben benieuwd of dat klopt of niet juist is?

Alvast hartelijk dank!/i]

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-05-2019 10:36)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
Als je niet zelf een keuze kan maken, en geen doorslaggevende wensen lijkt te hebben in je openingspost, is mijn advies de S9 te nemen, die telefoon is completer dus minder kans dat je ergens tegen aan loopt wat niet kan, ook is het een enorm populair toestel dus overal zijn er accessoires voor te vinden of kan die gerepareerd worden.

Alle reacties

• swhnld
Er zitten wel degelijk meer aspecten aan, hier staan ze technisch naast elkaar:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1236299;1118063/

Simpel, voor de S9 betaal je meer voor de betere camera, aanwezigheid NFC, snellere USB-C poort, betere bluethooth, waterdicht, alles in een compacter jasje dan de F1.
Oh, Samsung kan ook Wifi bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 07-05-2019 15:14 . Reden: wifi bellen toegevoegd ]

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-11 08:38
Waar vind jij die 60 euro prijsverschil? Als ik in de pricewatch kijk is de Poco 299 euro en de S9 494 euro?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
forcom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:20:
Waar vind jij die 60 euro prijsverschil? Als ik in de pricewatch kijk is de Poco 299 euro en de S9 494 euro?
S9 met maandelijks opzegbaar abonnement is voor 360 te vinden.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou lekker voor de pocophone F1 gaan. NFC is momenteel niet meer dan een geweldige gimmick. Maar de pocophone heeft wel een beter update beleid.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

De bouwkwaliteit van de S9 is daarnaast wel weer subliem.
Het is net wat je belangrijk vind.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Als je niet zelf een keuze kan maken, en geen doorslaggevende wensen lijkt te hebben in je openingspost, is mijn advies de S9 te nemen, die telefoon is completer dus minder kans dat je ergens tegen aan loopt wat niet kan, ook is het een enorm populair toestel dus overal zijn er accessoires voor te vinden of kan die gerepareerd worden.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:03:
Ik zou lekker voor de pocophone F1 gaan. NFC is momenteel niet meer dan een geweldige gimmick. Maar de pocophone heeft wel een beter update beleid.
Maar wel een verdomd handige gimmick. Ik betaal jaren zo goed als alles met mijn telefoon, alleen parkeerkaartjes in een garage heb ik vaak nog mijn pas bij nodig.
Ook het autoriseren van handelingen als het overschrijven van een voertuig kunnen met een telefoon met NFC i.c.m. een ID bewijs met NFC. Ik zou tegenwoordig geen telefoon zonder NFC meer kopen.

Verwijderd

Topicstarter
forcom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:20:
Ik ging uit van de Pocophone met 128 GB (322 minimum), en wanneer je de volgende link volgt https://nl.pepper.com/aan...44?page=3#thread-comments zou je de S9 voor 380 moeten kunnen kopen met maandelijks opzegbaar abonnement wat je dus gelijk zou kunnen opzeggen.

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-11 08:38
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Ik ging uit van de Pocophone met 128 GB (322 minimum), en wanneer je de volgende link volgt https://nl.pepper.com/aan...44?page=3#thread-comments zou je de S9 voor 380 moeten kunnen kopen met maandelijks opzegbaar abonnement wat je dus gelijk zou kunnen opzeggen.
Bedankt, ga ik zeker eens bekijken. Ben zelf altijd wel geïntereseerd geweest in de S reeks van Samsung, zeker voor deze prijs.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
TommyboyNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:19:
[...]

Maar wel een verdomd handige gimmick. Ik betaal jaren zo goed als alles met mijn telefoon, alleen parkeerkaartjes in een garage heb ik vaak nog mijn pas bij nodig.
Ook het autoriseren van handelingen als het overschrijven van een voertuig kunnen met een telefoon met NFC i.c.m. een ID bewijs met NFC. Ik zou tegenwoordig geen telefoon zonder NFC meer kopen.
Ik gebruik het ook veel. Maar je moet toch nog altijd een pinpas meenemen. Dus zo handig is het nou ook weer niet. Bij zelfservice tankstations is draadloos betalen nog niet altijd mogelijk.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik het ook veel. Maar je moet toch nog altijd een pinpas meenemen. Dus zo handig is het nou ook weer niet. Bij zelfservice tankstations is draadloos betalen nog niet altijd mogelijk.
Pinpas laat ik vaak in mijn auto liggen, behalve dus als ik een parkeerkaartje moet betalen. Voor tankstations heb ik sowieso een aparte pas nodig; mijn tankpas. En die ligt altijd naast mijn pinpas in mijn auto.
Pagina: 1