Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kwaliteit Anno 1800 review ondermaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:55:
@Trioxis Ja, ik bedoel niet meer dan het switchen tussen de twee werelden. Zoals in je linkje getoond. Wat mij betreft is er geen goede reden om de Old World en New World op deze manier van elkaar te scheiden, zeker omdat je later in de game best wel vaak heen en weer zult moeten. Het ene moment is je aandacht nodig in de Old World en het volgende alweer in de New World, waarbij je iedere keer een wat mij betreft vrij overbodige handeling moet verrichten om van wereld te wisselen. Waarom kan ik niet naar een andere wereld zoals ik naar een ander eiland binnen dezelfde wereld kan? Zo groot is de spelwereld niet, ook niet met de New World erbij. Ik ken de beperkingen van de engine niet, maar zo moeilijk / zwaar kan dat toch niet zijn, lijkt me. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd en wordt de game veel te zwaar als je het switchen eruit haalt. Of, zoals ergens in de comments aangehaald wordt, komen er later nog meer werelden bij en zou het daarmee te zwaar worden om in één keer te laden.
Hierbij een vergelijking van de mapsizes in de laatste drie Anno games. Zowel Old als New World zijn dus groter dan in 2070 en 2205. Je "vier sessies" uit 2205 zijn qua gridsize in totaal net zo groot als enkel de Old World.

Om volledig eerlijk te zijn: de groottes van sommige gebouwen en natuurformaties maakt dat de eilanden in 1800 soms kleiner aanvoelen ondanks de objectief grotere werelden.

In ieder geval: als je een game reviewt, verwacht ik wel dat de reviewer basisdingen weet zoals hoeveel 'werelden' in de game zit, en dat men een klein beetje onderzoek doet als je een uitspraak doet over bijvoorbeeld de grootte van de werelden. Zo kan je dergelijke foute uitspraken voorkomen.

Persoonlijk vind ik trouwens de opsplitsing tussen twee maps net beter dan het systeen in 1404.

Overigens vond ik de review - ondanks de nu al genoeg besproken feitelijke fouten en misvattende verwoordingen - verder degelijk als introductie van de serie naar nieuwe spelers toe. Een review is in de eerste plaats een mening, en daar moet ik het niet perse mee eens zijn. De discussie over het cijfer valt daar wat mij betreft ook onder. Maar een beetje meer due diligence en accuratesse is gewoon een zaak van professionaliteit, en daar laten de Tweakers game-reviews toch iets te vaak steken vallen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True