Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• FlixB
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 17-04 13:44
Is het beter om een nieuwe samsung a50 te kopen, of een 2e hands lg v30

Budget
Beide zijn voor ongeveer 280 beschikbaar. Dit is ook de max van mijn budget. Een tientje meer is niet een enorme ramp. Meer dan 300 ga ik niet uitgeven.

]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Een goede batterij vind ik belangrijk. Ik gebruik mijn telefoon vooral voor youtube, reddit en whatsapp. Goede audio vind ik belangrijk. Hierin trekt de quad dac van de v30 mij aan. Camera vind ik niet heel erg belangrijk. De wide angle lens van mijn g6 was wel een fijne functie maar geen must. Goede software ondersteuning vind ik belangrijk want ik hoop dat de telefoon lang mee gaat.

Een schone android is iets dat ik fijn vind. Dit is iets waarin mijn lg g6 niet sterk was. Een andere telefoon die ik overwogen heb is de pocophone f1. Ik las dat er reclames in de MUI zitten en dat is voor mij een dealbreaker.

Beste antwoord (via FlixB op 17-04-2019 13:46)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
@FlixB welkom op Tweakers.
FlixB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:05:
Goede software ondersteuning vind ik belangrijk want ik hoop dat de telefoon lang mee gaat. [...]
De LG V30 is een toestel uit 2017 en er even vanuit gaande dat het toestel 2 tot 3 jaar updates krijgt, ben je die ondersteuning dus kwijt in oktober 2019 of oktober 2020. Lijkt mij niet lang genoeg.
Een schone android is iets dat ik fijn vind. Dit is iets waarin mijn lg g6 niet sterk was.
Grote kans dat er op de LG V30 exact dezelfde software draait, dus schoon is die dan zeker niet. Overigens past Samsung Android ook gigantisch aan, waardoor er weinig 'schoons' over blijft
Een andere telefoon die ik overwogen heb is de pocophone f1. Ik las dat er reclames in de MUI zitten en dat is voor mij een dealbreaker.
Voor dit budget is de Pocophone over het algemeen wel een van de betere keuzes. De reclames kan je uitzetten, dus daar heb je geen last van. Echter is MIUI ook niet bepaald 'schoon', er worden relatief veel apps meegeleverd en MIUI is een enorm aangepaste schil.

Wil je echt een schone Android ervaring zal je een toestel moeten kopen met stock Android / Android One en dan kom je al gauw uit bij een Nokia of een Xiaomi toestel. Bijvoorbeeld de Xiaomi Mi A2 of Nokia 7.1. Je bent dan wel verzekerd van 2 jaar upgrades en 3 jaar updates.

Alle reacties

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True